Gå til innhold

Når byttet dere fra den minste bilstolen til størrelsen over?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 11 måneder, hun kan bruke den minste bilstoltypen fremdeles mtp vekt og lengde, men ser at den begynner å bli trang og ganske varm å sitte i. Har en Cybex sirona som storebror nettopp har vokst ut av, og tenker på å bruke det setet til babyen når vi skal på tur i sommer. Men er det kanskje litt tidlig å bytte fra babybilstolen? Eller er de like trygge? 

Sirona'en kan også legges bakover forresten, så hun vil få en bedre hvilestilling enn å sitte rett opp og ned☺

Anonymkode: 95446...da9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Cybex sirona kan vel og brukes fra fødsel av, så det skal jo ikke være et problem?

Anonymkode: ded79...38b

AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel sagt at de kan bytte når de kan sitte stødig med støtte.

Jeg har byttet rundt 1 års alder med mine. Mest fordi jeg syns det har vært greit å kunne bære bilstolen med seg, særlig med nr 2 og 3 når man skal hente og levere eldre søsken i bhg.

Cybex Sirona skal vel fungere bra for en på 11 mnd, brukt bakovervendt vel og merke.

Anonymkode: 8af87...27f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det blir vel sagt at de kan bytte når de kan sitte stødig med støtte.

Jeg har byttet rundt 1 års alder med mine. Mest fordi jeg syns det har vært greit å kunne bære bilstolen med seg, særlig med nr 2 og 3 når man skal hente og levere eldre søsken i bhg.

Cybex Sirona skal vel fungere bra for en på 11 mnd, brukt bakovervendt vel og merke.

Sittestillingen til en på 11 mnd bør være 30-35 gr. Jo brattere jo tryggere.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en baby på 11 måneder, hun kan bruke den minste bilstoltypen fremdeles mtp vekt og lengde, men ser at den begynner å bli trang og ganske varm å sitte i. Har en Cybex sirona som storebror nettopp har vokst ut av, og tenker på å bruke det setet til babyen når vi skal på tur i sommer. Men er det kanskje litt tidlig å bytte fra babybilstolen? Eller er de like trygge? 

Sirona'en kan også legges bakover forresten, så hun vil få en bedre hvilestilling enn å sitte rett opp og ned☺

Anonymkode: 95446...da9

Byttet når vekt og størrelse på barna tilsa at minste stolene var for små. Da var barna langt over året. Premature og dermed små barn. Skulle de byttet når de var rundt året, ville stolene for neste vektgruppe vært uforsvarlig store. 

Anonymkode: 33517...027

Skrevet

Byttet til cybex sirona når han var 7,5 mnd. Da var det trangt i babystolen og en misfornøyd junior på biltur. 

AnonymBruker
Skrevet

Byttet ved 8-9 mnd :) 

Anonymkode: f6509...6c9

Skrevet

Byttet ved 7 måneder på ene og 9 måneder på andre. Da var babystolen blitt trang og ubehagelig for dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Byttet ved 10 mnd, men skulle vel byttet tidligere da selene gikk ned bak skuldrene.

Anonymkode: 5b4c4...966

Skrevet

Bytta vel da barna var mellom sju og ni måneder en gang, klarer ikke å huske nøyaktig. Bytta til Britax max way, og de satt mye bedre i den begge to. (Særlig minsten som hylte seg blå hver gang han satt i bil. Han begynte plutselig å like bilturer da vi bytta stol.)

AnonymBruker
Skrevet

Håper det er greit at jeg låner tråden litt....

har Cybex Aton 4, baby er liten fremdeles, syv kg og 65 cm, husker jeg riktig så går dette setet til 11 kg. 

Så i teorien så kan vi bruke det en stund til, men er jo såvidt plass til beina allerede nå! Er det sånn at de har veldig liten beinplass i alle seter? Hun hater å kjøre bil! Før gikk det kjempebra.......

Anonymkode: e6699...8fa

Gjest Sisti
Skrevet

Byttet ved 7 mnd. Sete 2 er tryggere fordi de sitter brattere, noe som er tryggere (gjelder voksne også...). 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det er greit at jeg låner tråden litt....

har Cybex Aton 4, baby er liten fremdeles, syv kg og 65 cm, husker jeg riktig så går dette setet til 11 kg. 

Så i teorien så kan vi bruke det en stund til, men er jo såvidt plass til beina allerede nå! Er det sånn at de har veldig liten beinplass i alle seter? Hun hater å kjøre bil! Før gikk det kjempebra.......

Anonymkode: e6699...8fa

Du kan bytte. Noen stol nr 2 går fra 0 kg, men uansett er det ikke farlig å bytte til en som er godkjent fra 9 kg - de kommer ikke til å veie barnet ved kontroll, og det er bare litt rare regler som gjør at de er godkjent fra enten 0 eller 9 kg. 

Anonymkode: afc86...859

Skrevet

Vi byttet ved 9 og 4,5 mnd. 

Som det er sagt, stol nr 2 er tryggere, så bare bytt 😊

Og meld deg inn i facebookgruppa 'Bilstoler ' 😉

Skrevet

7 mnd ca. Sitter mye høyere og har bedre oversikt i den nye :)

AnonymBruker
Skrevet

6 mnd, 10,5 kg. Fikk ikke plass i bredden i den minste.

Anonymkode: 908ea...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Byttet til Cybex Sirona da han var ca 7 mnd. 

Anonymkode: 0fd05...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...