Emit Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Er i uke 34, og er kvalm, og mye løs i magen. Føler meg som i første trimester igjen. Regner med det er fordi babyen trykker på tarmer osv, men flere som har opplevd dette? Leste også at det kan være tegn på at fødsel nærmer seg. Det er jo noen uker igjen, men noen som har erfaring på det?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Jeg var fryktelig kvalm i hele 3.trimester, var egentlig kvalm hele svangerskapet, men hadde en pause på 3 uker i 2. trimester Hadde ikke løs mage da, heller det motsatte. Babyen ble tatt med KS en uke før termin, men det var ikke noe tegn til fødsel før det, på tross av at jeg var mye kvalm! Det er sikkert veldig individuelt uansett Anonymkode: 31f24...324
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Jeg vil ikke skremme deg, men dette er symptomene på svangerskapsforgiftning: " Symptomer på svangerskapsforgiftning. Noen gravide er helt uten plager tidlig i forløpet når høyt blodtrykk og proteiner i urinen påvises. Hevelse i føtter, hender og ansikt forekommer ofte, men ikke alltid. Hodepine, flimring for øynene, kvalme og smerter øverst i magen kommer sent i forløpet og er faretruende. " https://www.apotek1.no/graviditet/svangerskapsforgiftning Kanskje greit å ta en tur til legen og bare få det sjekket, for sikkerhets skyld? Anonymkode: dcf33...9d8
Emit Skrevet 7. juni 2017 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2017 Takk for svar. Har ringt lege og skal inn i morgen
FantasDick Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Forrige svangerskap var jeg kvalm kun første trimester, men denne gangen har jeg vært en del kvalm mot slutten. Har også hatt flere runder med masse oppkast tilsynelatende uten grunn. Ikke svangerskapsforgiftning og jordmor har egentlig ikke reagert nevneverdig. Løs mage har jeg hatt lenge nå - det hadde jeg også sist gang!
ablaze Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 Halloen! Jeg mener det er helt feil å nevne svangerskapsforgiftning her! Det er helt unødvendig å stresse noen opp for dette siden de er kvalme og dårlige i magen! En kan være kvalm, ha vondt i hodet, ha ødemer (mye vann i kroppen), synsforstyrrelser og/eller ha vondt i magen UTEN å ha svangerskapsforgiftning! Det å ha ett av disse symptomene (spesielt uten at en ikke har hatt forhøyet blodtrykk under svangerskapet) er PÅ INGEN MÅTE noe å være bekymret for, så lenge en ikke har klart å holde mat og drikke nede over lenger tid. Svangerskapsforgiftning kan være farlig både for mor og barn, så dette blir en unødvendig belastning for en stakkars gravid! Til TS: Lytt til din egen kropp, men som nevnt ovenfor er det normalt å være dårlig i magen fra tid til tid - uavhengig av om man er gravid eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå