Gå til innhold

Smerter i rygg på høyre side (gravid)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

De siste to dagene har jeg hatt fryktelig vondt i ryggen på høyre side, sånn ca. under ribbeina. Jeg har nesten ikke klart å sove, og uansett hvordan jeg ligger så gjør det vondt. Smertene er der så og si hele tiden. Det kan avta litt og variere i intensitet. Jeg har ikke feber, eller noen dårlig allmenntilstand ellers. Kun vært kvalm pga. smertene. 

Jeg førstegangsgravid og er i uke 22 + 5 og har hatt et ukomplisert svangerskap foreløpig. Jeg er ikke plaget med ryggen ellers.

Er disse ryggsmertene en god nok grunn til å kontakte jordmor/lege? Ønsker ikke å være til bry. Synes det er litt flaut hvis det viser seg å være en "filleting". Men det skader vel kanskje ikke å ta en telefon, slik at jordmor kan vurdere om jeg skal komme eller ikke? 

Kan forresten også nevne at jeg ikke har tatt noe smertestillende. Synes det er litt skummelt med barn i magen. Dessuten tenker jeg at det er viktig å kjenne litt på smertene i første omgang. Da er det lettere å avgjøre om det er kjente, eller ukjente smerter (og grunn til bekymring). 

Hvis noen har opplevd noe lignende, så setter jeg pris på om noen deler sin erfaring! 

Anonymkode: cb16a...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Absolutt grunn til å kontakte jordmor eller lege. Kan være alt fra ligamentsmerter, uvi, svangerskapsforgiftning osv.

Anonymkode: 82c6f...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontakt lege og få henvisning til fysio. Jeg har det på akkurat samme sted og ca. 10 andre i termingruppen min på fb. Hadde også det. høyre side fra bh stroppen og nedover. Noen i termingruppen min beskrev også at det flyttet seg fremover på fremsiden av ribbena også.

for min del hjelper det å ligge flatt ut på rygg, gjerne med armene over hodet. Jeg kan rett og slett ikke sitte noe særlig lenger, ligger for det meste hele dagen...

Anonymkode: f3d86...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring jordmor nå!!! Ingenting er for domt å spørre om! Du er ikke til bry, du må tenke på barnet og derfor skal du heller ringe for mye en en gang for lite. I tilfelle kan det få fatale konsekvenser for barnet og deg selv! 

Anonymkode: 9bbd4...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som det jeg hadde i første svangerskap. Fikk det litt tideligere enn deg. Og ingen stilling hjalp så gjorde kjempe vondt. Snakket med jordmor om det og hun mente det kunne være bekkenløsning som hadde satt seg der... 

Anonymkode: e73e5...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...