Gå til innhold

Hvor vanlig er det at menn ikke går for kvinner de vil ha? Og blir det verre om hun er vakker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at menn er for sjenerte til å gå for kvinner de synes er attraktive? Og blir det verre om hun er veldig pen?

Anonymkode: a0ff7...2ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med deg da? Er det vanlig at du er for sjenert til å gå bort til noen du finner attraktiv? Og spesielt hvis de er ekstra pene? 

Anonymkode: b79a1...08a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. Menn blir ikke såret når de blir avvist på samme måte som vi blir. De rister det bare av seg. Jeg ser også at menn flokker i fleng rundt de peneste damene, så ser ikke ut til at de sliter med at jo penere jo vanskeligere, heller omvendt faktisk.

Anonymkode: 294d2...990

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vanlig. Menn blir ikke såret når de blir avvist på samme måte som vi blir. De rister det bare av seg. 

Helt riktig. Mange menn, meg inkludert, tar ikke avvsining som personlig kritikk. Jeg tenker ikke at det er noe galt med meg dersom en kvinnes preferanser ikke omfatter meg. Så jeg må nok si at dersom jeg er tiltrukket av en kvinne, så forsøker jeg å formidle det uten å gå rundt grøten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt noen menn si at det er ekstra skummelt å gå bort til de aller peneste damene. Noen som tror de ikke har sjangs uansett og prøver derfor ikke. Men jeg tror ikke det er så vanlig.

Anonymkode: ad3b0...642

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og har alltid hatt dårlig selvtillit. Har jeg likt en mann som er særdeles tiltrekkende, avskriver jeg ham gjerne med en gang, fordi jeg er redd for å bli avvist. Er helt sikker på at noen menn kan ha det på den måten. 

Anonymkode: a3a93...3d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig, men min oppfatning kan jo være farget av at jeg er slik selv. Uansett står vel menn som oss ikke videre høyt i kurs hos damene, så det er vinn vinn at vi ikke går bort til dem.

Anonymkode: 531b1...f91

Skrevet (endret)
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vanlig. Menn blir ikke såret når de blir avvist på samme måte som vi blir. De rister det bare av seg. Jeg ser også at menn flokker i fleng rundt de peneste damene, så ser ikke ut til at de sliter med at jo penere jo vanskeligere, heller omvendt faktisk.

Jo vi blir såret. Vi har følelser vi og. VI spiller tøffe og later som om vi ikke bryr oss for å bevare æren, men når vi åpner oss opp for en kvinne og så blir avslått blir vi like såret vi og. (Det er såklart forskjeller, noen blir mindre såret, men det gjelder kvinner også. Og fylleavslag før man en gang rekker å prate med jenta er såklart mindre sårende, fordi hun ikke engang har hørt oss prate)

Men menn har ikke noe annet valg enn å gå gjennom kalde harde avslag igjen og igjen om vi vil ende opp med en bra jente

Ja det finnes definitivt menn som er for sjenert for å gå for den man vil ha. Ikke alltid bare pga selve jenta, men fordi jenter flest ikke har respekt for privatlig, prater og plutselig vet alle om avslaget

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 6
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt noen menn si at det er ekstra skummelt å gå bort til de aller peneste damene. Noen som tror de ikke har sjangs uansett og prøver derfor ikke. Men jeg tror ikke det er så vanlig.

Jo det er vanlig hos de fleste menn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe å si hvordan kvinnen ser ut. Det menn vil ha er noen som kan ta seg av dem. 

Menn er rett å slett ikke i stand til å greie seg alene.

Anonymkode: f1a90...efb

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at menn er for sjenerte til å gå for kvinner de synes er attraktive? Anonymkode: a0ff7...2ad

Vanlig og sikkert positivt. Tror ikke vi ønsker oss Tyrkiatilstander hvor alle menn  prøver seg på alle kvinnene de synes er attraktive.  Da hadde kvinner aldri fått fred. 

Endret av Aquaman
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jo vi blir såret. Vi har følelser vi og. VI spiller tøffe og later som om vi ikke bryr oss for å bevare æren, men når vi åpner oss opp for en kvinne og så blir avslått blir vi like såret vi og. (Det er såklart forskjeller, noen blir mindre såret, men det gjelder kvinner også. Og fylleavslag før man en gang rekker å prate med jenta er såklart mindre sårende, fordi hun ikke engang har hørt oss prate)

Men menn har ikke noe annet valg enn å gå gjennom kalde harde avslag igjen og igjen om vi vil ende opp med en bra jente

Ja det finnes definitivt menn som er for sjenert for å gå for den man vil ha. Ikke alltid bare pga selve jenta, men fordi jenter flest ikke har respekt for privatlig, prater og plutselig vet alle om avslaget

Skal vi dra frem teskjea igjen? 

Nei vi damer har det IkKE enklere enn dere på sjekkemarkdet. Kun når det gjelder tilfeldig sex. Og det er jo jævlig mye å rope hurra for. Så ønsker vi oss en bra mann, så må vi kysse helvetes mange slimete frosker på vår vei. 

Når det gjelder TS sitt spørsmål, så tror jeg det er slik for mange. Uansett kjønn. 

Anonymkode: d226d...4b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke noe å si hvordan kvinnen ser ut. Det menn vil ha er noen som kan ta seg av dem. 

I all verden... Hvilken planet kommer du fra? Neida, heldigvis er ikke utseendet alltid det viktigste, men  menn i dag klarer seg like fint alene som kvinner.

Jeg har vel erfart at menn og kvinner er ganske like her. Det er masse individuelle forskjeller på hvor tøff man er på å ta kontakt, og på hvor såret man blir av avslag. Å si at menn aldri blir såret av avslag er jo helt idioti. De er kanskje flinkere til å spille tøffe, og la det prelle av fordi det er mer forventet at menn skal sjekke opp damene enn motsatt, men de har da ikke mindre følelser selv om de er flinkere til å skjule de.

Anonymkode: 116e0...d5e

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi dra frem teskjea igjen? 

Nei vi damer har det IkKE enklere enn dere på sjekkemarkdet. Kun når det gjelder tilfeldig sex. Og det er jo jævlig mye å rope hurra for. Så ønsker vi oss en bra mann, så må vi kysse helvetes mange slimete frosker på vår vei. 

Når det gjelder TS sitt spørsmål, så tror jeg det er slik for mange. Uansett kjønn. 

Hvis du synes mannen er en slimete frosk. Ikke kyss ham

Alt jeg skrev her er at menn også blir like såret ved avslag. Og menn er den som må gå gjennom flest avslag

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens. 😂

Men for meg har det ikke noe med utseendet hennes å gjøre. Det er heller holdningen. Har hun et avvisende kroppsspråk og virker utilgjengelig, så lar jeg være. Kan jo hende vakre kvinner er vant til uønsket oppmerksomhet, slik at de kanskje utstråler utilgjengelighet?

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Det samme gjelder for kvinner. Vi får ikke gode menn servert på er sølvfat foran oss, om du tror det. 

10 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Alt jeg skrev her er at menn også blir like såret ved avslag. Og menn er den som må gå gjennom flest avslag

Igjen pumper du ut slike selverklærte "sannheter". I Norge 2017 er det ikke noe selvfølge at menn går gjennom flere avslag enn kvinner. Mange menn som er populære blant kvinner trenger ikke gjøre så mye før kvinner kommer å tar initiativ selv. Samme gjelder populære damer.

Men gjennomsnittlig antar jeg at både kvinner og menn, jenter og gutter, må forsøke selv å insje, eksponere segselv og risikere avslag, om de ønsker å inngå et forhold. 

Kanskje gjøres dette på ulike måter; kanskje menn er flinkere med en direkte "approach", f.eks by på en drink ute på byen. Hvor damer kan være mer forsiktig og diskret; sender smil og blikk fra den andre siden av baren, eller legger hånden sin på låret hans osv. Det kommer vel av hva slags kjønnsrolleforventning vi forsøker å leve opp til. Men for en kvinne som sitter å sender blikk og smil over baren til en bestemt mann, kan det at han snur ryggen til, eller blinker med øyet til venninna hennes fremfor henne, oppleves som like avvisende som mannen som byr på en drink og får "Nei takk" til svar. 

Endret av noe tilfeldig
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jo det er vanlig hos de fleste menn

Fullstendig forståelig egentlig.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Igjen så kommer du med det vaset der uten engang å prøve å høre eller se hvordan det er for jenter. Du har så utrolig lite innsikt i andres liv og leven at jeg blir helt matt. 

Nei du sitter ikke med noe fasitsvar i det hele tatt. Du har kun din lille interne ide om hvordan ting er, og så påberor du deg å snakke for alle andre. Bra jobba :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Og menn er den som må gå gjennom flest avslag

Jeg kan være enig i at menn er de som ender opp med flest umiddelbare avslag når de prøver seg første gang. Men vil tro kvinner opplever like mye når man regner med de avslagene som kommer etter man allerede har etablert kontakt over en periode.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan være enig i at menn er de som ender opp med flest umiddelbare avslag når de prøver seg første gang. Men vil tro kvinner opplever like mye når man regner med de avslagene som kommer etter man allerede har etablert kontakt over en periode.

Jepp. Spot on. 

Et kjapt avslag fra en på byen du bare har sagt hei til, stikker ikke like dypt som å få avslag av en du har blitt kjent med og begynt å falle for. Så vi må være mye sterkere enn menn her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...