Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par måneder siden blokket en som jeg så på som en god venn meg på Facebook og snap (18 år gammel gutt). Jeg har ikke peiling på hvorfor, og klarer ikke å komme i kontakt med vedkommende for å få svar.  Dette har vært veldig tungt og leit. Bare det å bli blokket vekk fra noens liv på den måten er sårende. Belastningen er ekstra vond når en ikke får en forklaring. Jeg har ikke plaget denne personen på noen måte, kun vanlig kontakt. 

Vi har ingen felles venner, så det er ikke naturlig for meg å ta kontakt med noen som har omgang med gutten for å fiske etter svar og ville vel hatt sperrer for å gå den veien uansett. Det rare er at denne "vennen" ikke fjernet meg på Instagram. Men der er han lite aktiv og har ikke likt noen av mine bilder på 1 år. Plutselig likte han 5 bilder, og jeg skjønner ikke hvorfor det. Hva får noen til å blokke deg på sosiale medier, kutte all kotakt, men plutselig etter 2 mnd like bilder på insta, men ikke fjerne blokkinger etc?

Hvorfor er det blitt sosialt akseptert at en avslutter vennskap på slike måter?

Hvordan komme seg videre, selv om man er glad i personen og hadde tilgitt denne oppførselen på et blunk?

Hvordan få vekk følelsen av å ha feilet som venn og mislykkes som person? (Ja, jeg tar det selvfølgelig veldig personlig)

Anonymkode: 9f612...f37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere i det hele tatt kontakt utover sosiale medier?

Anonymkode: 09d83...f30

Skrevet

I og med at du faktisk går inn på KG og starter en tråd om dette, virker på meg som at du er en type som ikke klarer å la ting ligge. Kanskje litt needy også. Har dere kranglet? Maste du en del på han? Var du litt needy og tok ofte kontakt/ville møtes? Ville du mer enn bare vennskap? 

Er alle ovennevnte "nei", da kan det hende han har møtt noen som ikke setter pris på deres vennskap.

AnonymBruker
Skrevet

Falt han i "vennefella" med deg? Kansje han var veldig forelsket og fant ut at han ikke hadde en sjangse. Gutter reagerer gjerne slik da.

Anonymkode: 794a6...ef3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere i det hele tatt kontakt utover sosiale medier?

Anonymkode: 09d83...f30

Ja, vi møttes utenom sosiale medier, men avtalene om det ble gjort der ;)

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Charlotteul skrev:

I og med at du faktisk går inn på KG og starter en tråd om dette, virker på meg som at du er en type som ikke klarer å la ting ligge. Kanskje litt needy også. Har dere kranglet? Maste du en del på han? Var du litt needy og tok ofte kontakt/ville møtes? Ville du mer enn bare vennskap? 

Er alle ovennevnte "nei", da kan det hende han har møtt noen som ikke setter pris på deres vennskap.

Nei, på alle :)

Å ta opp slikt på KG, var heller en måte å forstå en viss oppførsel som jeg ser på som uforståelig. Kanskje noen har opplevd noe lignende eller noe som har gjort slikt selv, som kan prøve å sette det i perspektiv og gi en forklaring på slik idiot oppførsel.

Klarer du å bare godta at en god venn plutselig bare kutter/blokker deg vekk, uten en slags forklaring, uten at du blir forvirret og såret?

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Falt han i "vennefella" med deg? Kansje han var veldig forelsket og fant ut at han ikke hadde en sjangse. Gutter reagerer gjerne slik da.

Anonymkode: 794a6...ef3

Nei, det gjorde han ikke :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, på alle :)

Å ta opp slikt på KG, var heller en måte å forstå en viss oppførsel som jeg ser på som uforståelig. Kanskje noen har opplevd noe lignende eller noe som har gjort slikt selv, som kan prøve å sette det i perspektiv og gi en forklaring på slik idiot oppførsel.

Klarer du å bare godta at en god venn plutselig bare kutter/blokker deg vekk, uten en slags forklaring, uten at du blir forvirret og såret?

Så klart hadde jeg blitt forvirret og såret, men jeg hadde latt det ligge. Jeg dømmer ikke deg på noen måte for å ta opp problemstillingen her, folk reagerer på forskjellig vis. 

Men kan det ha seg at han har møtt noen? Og tenk deg nøye om før du svarer på denne: kan det hende HAN ville noe mer? Det er ikke kjekt å bli friendzonet, kanskje han følte at han skånet sine følelser ved å kutte deg ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...