Gå til innhold

Timelønn gressklipping

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal legge ut på småjobb på finn da jeg har behov for noen til å hjelpe å klippe gresset her i sommer. Har egen klipper. Hva er normal betaling for slike jobber?

Anonymkode: 18d91...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på flere faktorer

1) Hvor mange som er villig til å ta akkurat den jobben

2) Hvordan plenen din er (terreng,essig)

3) Størrelse på plen

4) Hvor lang tid det vil ta (dette avhenger av hvilken klipper du har)

Er sikkert flere faktorer som teller inn og, men det var de som var "on top of my mind"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden jeg ikke vet svaret på 1 er det ikke så enkelt. På finn kan man fylle inn timepris. Skal man ha mer pr time hvis plenen ikke er flat? Da tar det jo lenger tid og betalingen vil vel uansett bli litt mer. Og hvis det tar 2 timer istedenfor 3? Skal man da også gå opp i pris? Så det finnes liksom ikke noen "mal" for hva som er normalt for denne type jobb som i andre jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden jeg ikke vet svaret på 1 er det ikke så enkelt. På finn kan man fylle inn timepris. Skal man ha mer pr time hvis plenen ikke er flat? Da tar det jo lenger tid og betalingen vil vel uansett bli litt mer. Og hvis det tar 2 timer istedenfor 3? Skal man da også gå opp i pris? Så det finnes liksom ikke noen "mal" for hva som er normalt for denne type jobb som i andre jobber?

Det er tyngre og tar lengre tid å slå en kupert plen enn en flat så totalprisen vil gå opp.

Hør med noe ala ungjobb (om de finnes enda) og se hva de beregner i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder du til i Oslo-området?  Jeg er interessert i å klippe gress om du ikke bor altfor langt vekk.

Anonymkode: 60559...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder du til i Oslo-området?  Jeg er interessert i å klippe gress om du ikke bor altfor langt vekk.

Nei dessverre et stykke unna.

Hvor mye ville du tatt pr time da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre et stykke unna.

Hvor mye ville du tatt pr time da?

Bor du øst, vest, nord eller sør for Oslo? Du kan gjerne si hvor du bor men du må ikke. Jeg bor selv et stykke øst for Oslo. 

Jeg synes 150kr timen er bra jeg. Eventuelt om du sier en fast pris på jobben du mener er rett, så ikke noen gjør jobben tregere enn nødvendig kun pga ekstra penger 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal legge ut på småjobb på finn da jeg har behov for noen til å hjelpe å klippe gresset her i sommer. Har egen klipper. Hva er normal betaling for slike jobber?

Man tar ikke timelønn for å klippe plenen, men på størrelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i Oslo vest med nesten 1mål tomt, og betaler en tenåring 250kr per gang. 

En avtale som er gjort sammen med foreldrene. Det er jo 1000kr i måneden. Vi betaler mer for ekstraarbeid som luking og kantklipping osv. 

Anonymkode: 07e6e...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2017 den 0.57, AnonymBruker skrev:

Er det ikke mye billigere å kjøpe robotklipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg arbeider i et firma som blant annet driver med gressklipping. Jeg tjener 249 kr i timen. Hva kundene betaler vet jeg ikke, men litt over det dobbelte, vil jeg tro. Da stiller vi selvfølgelig med alt av utstyr. Jeg klipper 0,5 - 5 mål i timen avhengig av terrenget. Under 1 mål i timen er kun om det er høyt gress i skråninger brattere enn 30 grader.

Jeg kan ikke skjønne at noen vil dytte rundt på en sliten Flymo for 150 kr i timen. Som sommerhjelp hos oss begynner en på 186 kr i timen og stiger (vet ikke hvor mye) etter 3 måneder (for eksempel om en kommer igjen neste sommer).

Anonymkode: 3caab...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg arbeider i et firma som blant annet driver med gressklipping. Jeg tjener 249 kr i timen. Hva kundene betaler vet jeg ikke, men litt over det dobbelte, vil jeg tro. Da stiller vi selvfølgelig med alt av utstyr. Jeg klipper 0,5 - 5 mål i timen avhengig av terrenget. Under 1 mål i timen er kun om det er høyt gress i skråninger brattere enn 30 grader.

Jeg kan ikke skjønne at noen vil dytte rundt på en sliten Flymo for 150 kr i timen. Som sommerhjelp hos oss begynner en på 186 kr i timen og stiger (vet ikke hvor mye) etter 3 måneder (for eksempel om en kommer igjen neste sommer).

Du tjener fantastisk bra til å ha en ufaglært jobb.  150 kr timen er vedlig bra for en strøjobb/sommerjobb for en ungdom. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Mystix skrev:

Du tjener fantastisk bra til å ha en ufaglært jobb.  150 kr timen er vedlig bra for en strøjobb/sommerjobb for en ungdom. 

Jeg har fagbrev som anleggsgartner. I gressets vekstsesong er det imidlertid nesten kun gressklipping det går i.

En ufaglært sommerhjelp hos oss begynner på 186 kr i timen (over 18 år). Fast ansatt uten fagbrev (etter 3 måneder) ligger mellom 200 og 240 et sted, avhengig av...vel avhengig av hva sjefen vil gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fagbrev som anleggsgartner. I gressets vekstsesong er det imidlertid nesten kun gressklipping det går i.

En ufaglært sommerhjelp hos oss begynner på 186 kr i timen (over 18 år). Fast ansatt uten fagbrev (etter 3 måneder) ligger mellom 200 og 240 et sted, avhengig av...vel avhengig av hva sjefen vil gi deg.

Helt utrolig hvor stor forskjell det er på betaling i de ulike fagyrkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke helt forståelse for at noen er villig til å betale 500kr timen for gressklipping. Jeg dytter gjerne rundt på en sliten Flymo for 150kr timen svart. Trivelig med utearbeid på sommeren.  Slik jobber er typisk svart betaling uansett, og da holder det godt og lenge med 150kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vi har en som klipper for oss, han får 150 kr per gang og bruker ca 1 time. Tror tomta er ca 1 mål og rimelig flatt over alt. 

Anonymkode: 24ccb...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 20.34, Aule skrev:

Har ikke helt forståelse for at noen er villig til å betale 500kr timen for gressklipping. Jeg dytter gjerne rundt på en sliten Flymo for 150kr timen svart. Trivelig med utearbeid på sommeren.  Slik jobber er typisk svart betaling uansett, og da holder det godt og lenge med 150kr timen.

Anleggsgartnere har jo som regel oppdrag for kommune/stat/veivesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 20.34, Aule skrev:

Så lenge det er hos privatperson, så kan man tjene inntil 6000 uten at det regnes som svart arbeid. Så slike jobber er faktisk ikke typisk svart arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...