AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har hele mitt liv hatt naturlig hvite tenner(er 17 år), men plutselig de siste dagene har jeg merket at det har begynt å legge seg et salgs gult belegg på tennene mine. Vanligvis går belegg vekk når du skraper det vekk, men dette går ikke vekk, hverken når jeg skraper eller pusser tennene. Det er mest synlig på de nedre tennene, det begynner nederst på tannen og stopper midt på. Har også en del på de øverste. Fargen er gul/brun. Vet virkelig ikke hva dette kommer av, men har spist veldig mye kanel i det siste så har tenkt at det kanskje kan være grunnen? Noen andre som vet hva dette kan være eller komme av? Som sagt kom dette veldig brått, litt sånn over-natten opplegg. Anonymkode: e60ce...3fe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Kanel skal man være forsiktig med. Overdrevent inntak kan skade indre organer. Hvor mange gram kanel har du spist pr dag? Jeg ville sluttet med kanel. Snakk med lege om ditt kanel-inntak. Anonymkode: 6e61c...331
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 La tannlegen ta seg av å fjerne misfargingen på tennene. Det som er viktigst, er å slutte med kanel, og å snarest ta en prat med fastlegen om kanelinntaket og få tatt prøver, i tilfelle du har spist skadelige mengder med kanel. Anonymkode: 6e61c...331
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanel skal man være forsiktig med. Overdrevent inntak kan skade indre organer. Hvor mange gram kanel har du spist pr dag? Jeg ville sluttet med kanel. Snakk med lege om ditt kanel-inntak. Anonymkode: 6e61c...331 23 timer siden, AnonymBruker skrev: La tannlegen ta seg av å fjerne misfargingen på tennene. Det som er viktigst, er å slutte med kanel, og å snarest ta en prat med fastlegen om kanelinntaket og få tatt prøver, i tilfelle du har spist skadelige mengder med kanel. Anonymkode: 6e61c...331 Oi!! Det var jeg ikke klar over. Har spist ca 1 gang om dagen. En skål med havregryn, med et passe tykt lag kanel på toppen. Har spist det til frokost ca hver dag i 2-3 uker nå. Er det mest behagelige for meg å spise da jeg sliter litt med sår hals.. men skal definitivt ta en pause fra kanelen. Anonymkode: e60ce...3fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå