Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et merkelig utslett nede ved anklene, det klør og plager meg. Jeg er student, så har ikke råd til dyr hudlege. Kan jeg gå til SiO-legene med dette, altså studentlegene i Oslo? Vil de henvise meg videre til dyre hudleger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Flynn skrev:

Hei!

Jeg har et merkelig utslett nede ved anklene, det klør og plager meg. Jeg er student, så har ikke råd til dyr hudlege. Kan jeg gå til SiO-legene med dette, altså studentlegene i Oslo? Vil de henvise meg videre til dyre hudleger?

En almennpraktiserende lege bør undersøke deg.

Det kan være flåttbitt. Dette er typisk for unge flått. De er svært små. Ser du små svarte "prikker". I så fall er det disse unge flåttene.

Anonymkode: fbb03...e1a

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Fuglelopper? Kan du beskrive det? Bilde?

AnonymBruker
Skrevet

Ps. Disse unge flåttene har ikke så store og sterke kjever, og løsner lett og faller av når man klør seg. Det er derfor mulig at du ikke ser de.

La du merke til at det var noe svarte prikker der før du begynte å klø deg?

Skrevet

Har googlet litt nå, og tror det kan være noe som heter lichen planus, for bildene ligner. Er et skjellende rødt og tørt utslett som klør. Burde jeg gå til lege likevel?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Flynn skrev:

Har googlet litt nå, og tror det kan være noe som heter lichen planus, for bildene ligner. Er et skjellende rødt og tørt utslett som klør. Burde jeg gå til lege likevel?

Ja, lege bør se på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du poste bilde av utslettet?

Er det rundt hele ankelen eller kun på avgrensede områder?

Kan du være solbrent?

Skrevet

Har merket det siden i fjor sommer, men begynt å klø mye mer i det siste. Er ikke solbrent. Kun på begrensede områder. Legger ved bilder her.

IMG_1797.JPG

IMG_1798.JPG

IMG_1799.JPG

AnonymBruker
Skrevet

Angående det øverste bildet: Er du opphovnet på ankelen, og er du opphovnet grunnet utslettet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror studentlegene eller fastlege vil kunne hjelpe deg med dette. Det ser ut som et ganske vanlig eksemutslett. Kanskje atopisk eksem, psoriasis eller noe sånt? Uansett tror jeg studentlege/fastlege kan hjelpe deg.

Anonymkode: c021e...a52

• Liker 2
Skrevet

Takk, da prøver jeg å få time der 😊 Den kulen er bare den kulen man naturlig har på siden av ankelen, men ser litt rart ut 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...