AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 - vi bor ikke i samme by og fortsette dating krever god planlegging ift jobb, barn (vi har begge to) og et studie for min del. Det koster rett og slett litt i reiseutgifter hver mnd å dra til han. - Han prater mye om eksen, og dette gjør meg usikker. Lurer på om jeg er en rebound, selv om han har vært singel lenge.. - Vi misforstår hverandre ofte kommunikativt, blir like usikker hver gang. Han er 13 år mer enn meg, om det telles. Så flåser han mye med tørre vitser. Kommer med mye tørre funfacts, men han er smart da og det er jo fint. Men pluss: Vi gjør mye gøy sammen og han vil ikke jeg skal kjede meg. Har ok sex. Han er snill, og spandabel. Kjøpte flybilletter til meg fordi han ville se meg nå sist. Tror han er en flink far som strekker seg langt og føyer seg mye etter eksen for barna sin skyld. Var igjennom et brudd for 7 mnd siden og er sånn sett ikke mentalt klar for å avvise han, men vet jeg bør (?) Men 11 dager sammen er kanskje ikke så mye, hverfall ikke nok til å kjenne han? Jeg bruker lang tid på å bli betatt eller forelsket. Og denne gangen vil det nok ta lang tid... Anonymkode: bccdc...90a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Høres ut som et håpløst prosjekt å bli forelsket i han, dessverre. Hva føler du? Mye snakk om eksen er rødt flagg for min del, og flåsing blir bare mere slitsomt etter hvert. Anonymkode: a5a9f...886 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Det å snakke om eksen trenger ikke å bety at du er rebound. Jeg snakket mye om eksen min i nytt forhold fordi jeg hadde ett stort behov for å prate ut som det vinde bruddet. Han lyttet tålmodig og som han sa lærte han mye om meg som person da jeg snakket om eksen og mitt forhold. Dette gjorde at han torte å satse på forholdet vårt. Vi er gift idag😊 Anonymkode: f5b3b...05f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 En som prater om eksen er ikke bra! Da vil han alltid sammenligne deg med hun og tenke mye på hun. Bare der ville jeg sett på det som dealbreaker fordi det er stor risiko for å ende opp såret. Det at du blir usikker pga misforstått kommunikasjon og misforstått kommunikasjon i det hele tatt er jo også et rødt flagg. Som regel har man kjemi fra starten av, og kan være avslappet og trygge nok på hverandre til å kunne spørre hva man mener om man misforstår noe. Man skal ikke trenge å måtte analysere kommunikasjon når man er voksen. "Ok" sex ville jeg også revurdert, hvordan tror du det blir når dere har vært sammen en stund da og lidenskapen dabber av? Elendig..... Ikke noe jeg personlig ville holdt ut med i lengden... Anonymkode: 8b4f5...b81 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Det holder ikke å si at han snakker om eksen sin. Hva han sier, med helhet og kontekst, og talemåte - er viktig. Er stor forskjell på å snakke om eksen sin på en savnete måte, eller en "dette har jeg opplevd/lært av tidligere forhold" Anonymkode: 62425...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 Det å snakke om x-en trenger ikke bety noe, spørs hvordan han snakker om henne i tilfelle. Og det er bra hvis han setter barna først og prioriterer at de skal ha det bra. Men det er jo også viktig at han ikke lar x-en styre absolutt alt. Det kan bli vanskelig på sikt. Står han opp for egne ønsker og valg? Eller er han en tøffel som lar seg overstyre hele tiden? Avstand når man har barn og jobb m.m. ER vanskelig. Jeg syns det er vanskelig selv med bare en times kjøring hver vei, og unger med masse aktiviteter på begge kanter, det blir jo ganske begrenset hvor ofte man får til å møtes. Og jeg kjenner på at det er vanskelig, for jeg ønsker mer tid sammen. Men her har jo folk forskjellige behov. Er det aktuelt for noen av dere i fremtiden å flytte på seg? ofte er man litt låst når man har barn i fohold til den andre forelderen og barnas omgangskrets. Og da må man jo vurdere om dette er noe man ønsker å fortsette med til barna er ute av redet. Jeg reagerer også på at du skriver OK sex. Ok, dere har ikke vært så mye sammen, og sexen kan være litt fomlete før man blir skikkelig kjent, men om den ikke er på vei oppover så ville jeg vært betenkt... Men det viktigste er den dårlige kommunikasjonen og missforståelsene. DET er et dårlig utgangspunkt. God kommunikasjon er alfa og omega for at et forhold skal holde over tid, og jeg vil si det er spesielt viktig i et avstandsforhold. Men til slutt er det faktisk hva du føler som avgjør dette. Har du tro på dette? Hva sier magefølelsen? Joda, følelser kan komme over tid, men det må være NOE der fra starten tenker jeg da. Anonymkode: e36b7...565 1
Inwe Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 Både jeg og min samboer snakker om ekser. Noe vi har gjort fra første date. Ikke fordi noen av oss savner eksen, men fordi de har vært en stor del av livet vårt før vi traff hverandre. Så det behøver ikke bety noe, men det spørs jo selvsagt hvordan han snakker om henne. Ellers må du finne ut hva du føler. 11 døgn er ikke en grense for at du må ha bestemt deg. Om du er nysgjerrig på dette (behøver ikke være noe sterkere enn nysgjerrighet) så fortsetter du og ser hva som skjer. Om du vet nå at du antagelig ikke kommer til å få noen følelser for han dropper du det.
meeeg9 Skrevet 7. juni 2017 #8 Skrevet 7. juni 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: - vi bor ikke i samme by og fortsette dating krever god planlegging ift jobb, barn (vi har begge to) og et studie for min del. Det koster rett og slett litt i reiseutgifter hver mnd å dra til han. - Han prater mye om eksen, og dette gjør meg usikker. Lurer på om jeg er en rebound, selv om han har vært singel lenge.. - Vi misforstår hverandre ofte kommunikativt, blir like usikker hver gang. Han er 13 år mer enn meg, om det telles. Så flåser han mye med tørre vitser. Kommer med mye tørre funfacts, men han er smart da og det er jo fint. Men pluss: Vi gjør mye gøy sammen og han vil ikke jeg skal kjede meg. Har ok sex. Han er snill, og spandabel. Kjøpte flybilletter til meg fordi han ville se meg nå sist. Tror han er en flink far som strekker seg langt og føyer seg mye etter eksen for barna sin skyld. Var igjennom et brudd for 7 mnd siden og er sånn sett ikke mentalt klar for å avvise han, men vet jeg bør (?) Men 11 dager sammen er kanskje ikke så mye, hverfall ikke nok til å kjenne han? Jeg bruker lang tid på å bli betatt eller forelsket. Og denne gangen vil det nok ta lang tid... Anonymkode: bccdc...90a Tenker ikke du at det ville vært bedre å ha et naturlig forhold der ting går fint og alt føles riktig? Å føle seg usikker i et forhold, betyr egentlig at det forholdet ikke er riktig for deg. Jeg hadde personlig ikke orket å være usikker på en person. Men håpet ditt er kanskje større enn motet ditt til å avslutte kontakten (vil jeg tro?). Når alt kommer til alt, tenker jeg at du bør kreve mye mer fra denne mannen enn at du holder på med ham bare fordi han er snill. Det er ikke nok! Hvertfall ikke det å ha ok sex. Sjerp deg litt da, eller holder du på sånn bare fordi at du ønsker å få deg en kjæreste/er lei av å være alene?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #9 Skrevet 7. juni 2017 13 år er mye også. Vet eksen om deg? Anonymkode: 76dc1...4a1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #10 Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: 13 år er mye også. Vet eksen om deg? Anonymkode: 76dc1...4a1 Neppe😊 Anonymkode: bccdc...90a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #11 Skrevet 7. juni 2017 1 time siden, meeeg9 skrev: Tenker ikke du at det ville vært bedre å ha et naturlig forhold der ting går fint og alt føles riktig? Å føle seg usikker i et forhold, betyr egentlig at det forholdet ikke er riktig for deg. Jeg hadde personlig ikke orket å være usikker på en person. Men håpet ditt er kanskje større enn motet ditt til å avslutte kontakten (vil jeg tro?). Når alt kommer til alt, tenker jeg at du bør kreve mye mer fra denne mannen enn at du holder på med ham bare fordi han er snill. Det er ikke nok! Hvertfall ikke det å ha ok sex. Sjerp deg litt da, eller holder du på sånn bare fordi at du ønsker å få deg en kjæreste/er lei av å være alene? Ønsker meg kjæreste ja. Trives i hans selskap, men ønsker ikke såre han. Hadde jeg vært helt sikker på at det overhode ikke blir noe mer hadde jeg såklart avsluttet med en gang. Anonymkode: bccdc...90a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #12 Skrevet 9. juni 2017 Magefølelsen sier nei. Han har litt sære interesser og rar humor. Så skal avslutte dette. Takk for svar. Anonymkode: bccdc...90a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå