Gå til innhold

Vaske støvete vegger på badet, spyle med dusjen eller bruke klut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter 4 år er veggene blitt støvete spesielt på badet. Må jeg bruke spray og klut eller kan jeg tømme badet og bare spyle kjapt over med dusjhodet? Hva med stikkontakten til vaskemaskinen (uten beskyttelseslokk) og den ved speilet (med beskyttelseslokk til fønere osv) samt lampen ved speilet, vil det isåfall være farlig om det får vann på seg? 

Anonymkode: c6d93...e9f

Fortsetter under...

Etter 4 år vil jeg tror at det ikke holder å spyle over med dusjen.  Har nettopp vasket sønnens bad (tilbudte meg...).  Jeg brukte spray på både tak og vegger.  Sprayet i taket, lot det stå litt, og så langkosten.  På flisene brukte jeg Cilit Bang i dusjområdet, skrubb og svamp  (av den typer man bruker på bilen).  

• Liker 1

Bruk først en tørr mikrofiberklut eller mopp for å dra av støvet. (Evt engangskluter for tørrmopping). Ellers drar du bare støvet utover og gir deg selv masse ekstrajobb.

Gå over med klut med såpevann etterpå og poler over flisene med en tørr mikrofiberklut til slutt. 

Dette høres omstendelig ut men på et bad av normal størrelse tipper jeg du bruker max 1 time. 

• Liker 3
AnonymBruker

Ikke spyl på veggene utenfor dusjsonen. De er ikke laget for å bli spylt på. Spesielt om badet er gammelt risikerer du at det overhodet ikke er vanntett utenfor dusjen. 

Støv skal tørkes med tørr klut, helst mikrofiber. 

Anonymkode: 35c1b...7d6

Annonse

• 1 år senere...

Hva slags spray er det snakk om her ?jeg pleier også å bare vaske dusjkabinett. Har aldri tatt de andre veggene i badet rommet. Men nå ser jeg at de trengs også å bli spylt det er litt flekker og sprut av vann og sånt på veggene

• Liker 1
AnonymBruker

Rema 1000 baderom eller jif baderom er de jeg bruker 🙂 mye mindre griseri med spray og våt klut, og minimal risiko for å skade vegger som ikke er bygd som våtsone

Anonymkode: 858c2...c7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...