AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Hei! Jeg har startet i ny jobb, og tiltredelsesdato er 1. juli. Firmaet har lønningsdag den 8. i hver måned, og jeg skal gå på fastlønn. Lurer derfor på når jeg får lønn? Får jeg lønn 8. juli siden det er fastlønn, eller må jeg vente til 8. august? I arbeidskontrakten står det ''Utbetaling av lønn skjer etterskuddsvis en gang pr. måned over lønnskonto i bank. Er det foretatt feil utlønning, kan selskapet foreta justering på senere lønnsutbetaling.'' Jeg vet at dette ser ut som om jeg må vente til 8. august, men er det annerledes når det er fastlønn? Lurer veldig på hvordan jeg skal overleve juli dersom jeg ikke får lønn fra noen arbeidsgivere. Siste lønn fra nåværende arbeidsgiver er nemlig nå 12. juli. Anonymkode: 2c57d...3cb
Torelli Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Vil tro du får lønn i juli for jobben i juli, delvis etterskuddsvis og delvis forskuddsvis det er vanlig ved fastlønn 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Hvordan tror du vi skal kunne vite hvordan din anonyme arbeidsgiver utbetaler sine lønninger? Snakk med arbeidsgiver. Der får du svar du kan forholde deg til. Spør og når feriepengeutbetalingene er, fordi noen arbeidsgivere utbetlaer lønn i 11 mnd og feriepenger den 12. Måneden, og ofte i juli. Anonymkode: 624d9...f94 2
Fjaselina Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 (endret) I kommunen min er det løna for mai som vert utbetalt 12.mai, dersom du er fast ansatt. Dersom du er på timelistebasis, vert lista for mai innlevert mot slutten av mai, og utbetalt 12.juni. Så eg vil tru du får løn i juli.. men så spørs det ferie. Du bør nok sjekke på jobben😀 Endret 6. juni 2017 av Fjaselina 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Siden det står etterskuddsvis vil jeg anta 8. august, selv om det er uvanlig på fastlønn. Anonymkode: 1f592...cde
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tror du vi skal kunne vite hvordan din anonyme arbeidsgiver utbetaler sine lønninger? Snakk med arbeidsgiver. Der får du svar du kan forholde deg til. Spør og når feriepengeutbetalingene er, fordi noen arbeidsgivere utbetlaer lønn i 11 mnd og feriepenger den 12. Måneden, og ofte i juli. Anonymkode: 624d9...f94 Feriepengene er innbakt i fastlønna, så jeg får ingen stor feriepengeutbetaling - og heller ingen måned "uten lønn" får det samme hele året. 1 time siden, Fjaselina skrev: I kommunen min er det løna for mai som vert utbetalt 12.mai, dersom du er fast ansatt. Dersom du er på timelistebasis, vert lista for mai innlevert mot slutten av mai, og utbetalt 12.juni. Så eg vil tru du får løn i juli.. men så spørs det ferie. Du bør nok sjekke på jobben😀 Takk for svar! Skal ha fastlønn og blir fast ansatt. Er slik på min nåværende arbeidsplass også - lønn for Mai kommer 12. Mai. Tusen takk for svar alle! Jeg vet jeg burde spørre arbeidsgiver - men syns det er så teit å få ny jobb og første spørsmålet er "når kommer lønna?"..... hvis dere forstår! Dette er drømmejobben og jeg vil ikke gi feil førsteinntrykk. Anonymkode: 2c57d...3cb
bekka79 Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Vanligvis kommer fastlønn samme måned, og eventuelle tillegg etterskuddsvis. I min jobb ville jeg fått grunnlønn i juli hvis jeg hadde startet 1 juli, og opparbeidede tillegg i juli ville kommet på augustlønn.
Mariss@68 Skrevet 7. juni 2017 #8 Skrevet 7. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har startet i ny jobb, og tiltredelsesdato er 1. juli. Firmaet har lønningsdag den 8. i hver måned, og jeg skal gå på fastlønn. Lurer derfor på når jeg får lønn? Får jeg lønn 8. juli siden det er fastlønn, eller må jeg vente til 8. august? I arbeidskontrakten står det ''Utbetaling av lønn skjer etterskuddsvis en gang pr. måned over lønnskonto i bank. Er det foretatt feil utlønning, kan selskapet foreta justering på senere lønnsutbetaling.'' Jeg vet at dette ser ut som om jeg må vente til 8. august, men er det annerledes når det er fastlønn? Lurer veldig på hvordan jeg skal overleve juli dersom jeg ikke får lønn fra noen arbeidsgivere. Siste lønn fra nåværende arbeidsgiver er nemlig nå 12. juli. Anonymkode: 2c57d...3cb Du får lønn den 8. juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå