AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Nå er det slutt med kjæresten og dum som jeg var bestilte jeg all inclusive ferie til oss to i juni. Jeg bestilte denne ferien i for fem måneder siden, da var vi begge super forelsket. Nå er det slutt og billettene kan ikke avbestilles. Jeg vurderer å dra alene, det er snakk om en dyr tur til nesten 20 000kr på spahotell i Bulgaria. Det er synd å ikke benytte seg av en forhåndsbetalt tur som jeg har brukt halve sparekontoen på. Men samtidig så er jeg veldig redd for å føle meg utrolig ensom på turen. Jeg er allerede langt nede på grunn av bruddet og er redd for at denne turen vil gjøre vondt verre. Hva hadde dere gjort? Hadde dere reist eller blitt her? Jeg har ikke råd til en annen ferie enn denne, alternativet er å bli hjemme hele sommeren. Anonymkode: 1afa2...c9d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Inviter med deg noen andre? Anonymkode: e49cf...bdd 14
solmåneogstjerner Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Se om det går an å bytte navn på hans billett, og ta med en venninne. Ofte må man bare betale ett gebyr for dette. Evt reiser du alene! Jeg dro alene på en 'sydentur' rett etter et brudd og det er den beste ferien jeg har hatt... 😉 13
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Ta med deg en venninne, så kan dere ta en koselig jentetur med spa og shopping! Anonymkode: 8c099...7d1 7
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Dra du. Vet aldri om det blir din tids ferie. Bare sier det :-)
funginger Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 Dra alene, med en venn eller med et familiemedlem. Jeg synes det er veldig greit å reise på ferie alene. Det er uansett enkelt å møte folk f.eks. gjennom couchsurfing. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Reis! Det er mye lettere å føle seg behagelig og avslappet på aleneaktiviteter i et fremmed land der ingen kjenner en , enn i hjembyen sin. Se på det som en skikkelig treat yourself good retreat reise! Empowerment tur! Så deilig, dette fortjener du! Det går helt sikkert an å endre navn på flybilletten også om du vil ha med deg en venninde, men kan forestille meg at det kan gjøre at du savner kjæresten enda mer, da det sikkert vil enten bli mye snakk om kjæresten og breakupen da mellom dere vennindene, eller at din andre venninde enten snakker mye om sin kjæreste som vil få deg til å savne din, eller vil på skikkelig singel og fest tur, som også kan slå ut som at du savner din kjæreste mer om du ikke er helt klar for flørting og fest igjen. Jeg ville dratt alene og gjort AKURATT det jeg ville som passet meg inn, uten å være avhengig av å ta hensyn til noen andres ønskes Luksus! Man blir alltids kjent med folk i hotell baren om man vil ha noen å prate med eller kan vandre rundt på sightseeing i byen alene i eget tempo på dagen uansett Anonymkode: 8a5eb...c01 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 Prøv å få med deg noen. Jeg hadde foretrukket å hatt med meg noen jeg kunne prate med og finne på ting med. Føler seg ekstra ensom når man ser forelska par på ferie også. Anonymkode: 62ffc...3fd
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 Jeg tror dette avhenger av typen person du er. Hvis du er glad i alenetid og ofte gjorde ting på egenhånd før forholdet, tror jeg du kan nyte en sånn tur alene. Men ikke dra 'på trass' hvis du innerst inne vet at du ikke er en type som koser deg i ditt eget selskap. Da kan en sånn situasjon bli ganske tung. Anonymkode: bf57f...03f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #10 Skrevet 7. juni 2017 Du kjøper ikke romantikk. Det skaper man. Så å kalle dette for en romantisk ferie er bare helt feil. Det er ferie. That's it. Og så klart drar du. Det er en skikkelig sløveferie du skal på, med haugevis av andre rundt deg, så du trenger ikke reisefølge en gang. Blir garantert sosialt uansett. Men best er vel å se om du får med en venninne/kompis. Anonymkode: 0d633...526 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #11 Skrevet 7. juni 2017 Såfremt du kjøpte og betalte for alt og det er dine billetter så ville jeg tatt med meg en venn eller venninne å gjøre dette sammen med. Evt tilby dem turen til 20% av prisen eller noe slik at du i det minste får litt igjen Anonymkode: 12dc7...6c2 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #12 Skrevet 7. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: dum som jeg var bestilte jeg all inclusive ferie til oss to i juni. Anonymkode: 1afa2...c9d Ja, det er dumt med all inclusive. Forferdelig kjedelig å spise lunsj og middag på hotellet hver eneste dag, i stedet for å gå ut og finne nye restauranter! Men har du råd, kan du jo gå og spise andre steder likevel. Ta med deg et lass med bøker, finn interessante steder i nærheten som du kan dra og utforske. Sett deg noen treningsmål som f eks en svømmeøkt og en gå/løpeøkt hver dag, så kan du komme i bedre form. Blir sikkert fint! Anonymkode: c2eec...127 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #13 Skrevet 7. juni 2017 19 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Se om det går an å bytte navn på hans billett, og ta med en venninne. Ofte må man bare betale ett gebyr for dette. Evt reiser du alene! Jeg dro alene på en 'sydentur' rett etter et brudd og det er den beste ferien jeg har hatt... 😉 Dette er dessverre ikke aktuelt for meg, billetten og oppholdet på hotell er kjøpt i hans navn. Og ingen av mine venninner eller andre jeg kjenner har muligheten i det tidsrommet reisen er på. Så jeg er nok nødt til å reise, hvis jeg reiser. Anonymkode: 1afa2...c9d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #14 Skrevet 7. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Såfremt du kjøpte og betalte for alt og det er dine billetter så ville jeg tatt med meg en venn eller venninne å gjøre dette sammen med. Evt tilby dem turen til 20% av prisen eller noe slik at du i det minste får litt igjen Anonymkode: 12dc7...6c2 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv å få med deg noen. Jeg hadde foretrukket å hatt med meg noen jeg kunne prate med og finne på ting med. Føler seg ekstra ensom når man ser forelska par på ferie også. Anonymkode: 62ffc...3fd 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta med deg en venninne, så kan dere ta en koselig jentetur med spa og shopping! Anonymkode: 8c099...7d1 19 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Se om det går an å bytte navn på hans billett, og ta med en venninne. Ofte må man bare betale ett gebyr for dette. Evt reiser du alene! Jeg dro alene på en 'sydentur' rett etter et brudd og det er den beste ferien jeg har hatt... 😉 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Inviter med deg noen andre? Anonymkode: e49cf...bdd Jeg har spurt både familie og venner om de har muligheten til å bli med meg på turen, men ingen har mulighet til å reise i det tidsrommet ferien er bestilt på. Nå er jeg ikke personen med fryktelig mange venner, men har spurt alle de jeg kjenner godt nok til å ta med på en sånn tur. Alle mine bekjente har forpliktelser som jobb og familie som de må forholde seg til. Så de alternativene jeg har er å reise alene eller bli hjemme den uken. Anonymkode: 1afa2...c9d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #15 Skrevet 7. juni 2017 Da reiser du. God tur Anonymkode: 0d633...526
Gjest Vinglepetra Skrevet 7. juni 2017 #16 Skrevet 7. juni 2017 (endret) Jeg ville ha reist alene. Du kan unne deg behandlinger, skjemme deg selv bort med masse "egentid" og du kan kose deg med god mat og drikke. Det har du behov for etter et brudd. Jeg ville ha forberedt meg på at det er mange barnefamilier, par og vennegrupper på hotellet. De aller fleste reiser med noen, men det betyr ikke du ikke kan ha det fint alene. Jeg anbefaler at du tar med masse bøker, blader, iPad og ting du kan drive med på egenhånd. Og være innstilt på at du skal ha det fint på turen tiltross for at kjæresten ikke er der. Og tenk også på hva alternativet er, reiser du ikke må du bli hjemme hele ferien, hvordan kan det være bedre enn å reise vekk på en ferie som er forhåndsbetalt, for pengene får du ikke igjen uansett. Er det helt krise får du heller koble ut på hotellrommet og kose deg med god mat fra hotellet. Da får du hvertfall noe igjen for det du har betalt for. Endret 7. juni 2017 av Vinglepetra
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #17 Skrevet 7. juni 2017 Jeg hadde reist! Fy søren så utrolig deilig det høres ut! Jeg fikk vilt lyst til å gjøre det samme nå! Jeg skjønner at det kanskje ikke er helt det samme for deg siden du forbinder det med en reise du var ment å ta sammen med eksen din, men bortsett fra det er det jo skikkelig deilig og luksus, og jeg har erfart at sånne ting selv om det gir deg litt mer hjerte-smerte så er det også samtidig en så frigjørende og selvransakende opplevelse å bare være helt for seg selv i et nytt land, med chill og god mat. Hvis ikke ville jeg prøvd å spørre en venninne og så hørt om hun ville betale for mellomlegget med å bytte navn på flybilletten. Men hadde det vært meg ville jeg nok helst dratt alene. Anonymkode: 922f3...3ff 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #18 Skrevet 7. juni 2017 Jeg hadde reist! Livet går videre og jeg hadde benyttet ferien til å lese gode bøker, hørt på podcasts, gått på spa, trent, solt meg, dratt på ekskursjoner og kommet hjem super fresh og fin til resten av sommeren! Innimellom forhold (nå etablert) og når jeg har vært på jobbreiser steder der jeg gjerne vil se litt mer, har jeg reist endel alene. Jeg er passe utadvendt, dvs gid på å respondere om noen tar kontakt og generelt interessert i folk, men ikke så flink til å ta initiativ (vil ikke trenge meg på andre). Har likevel blitt kjent med andre, må bare være litt bevisst på hva jeg stråler ut (går jeg i min egen verden så tar færre kontakt). Ansatte er ofte ekstra hyggelige med de som reiser alene, slår av en prat oftere og lengre. Blir ofte en klikk rundt guiden av de som er alene på ekskursjon. Håper du reiser - med hevet hode! Veldig synd om du holder deg hjemme. Beste måte å komme over et brudd er å ta vare på seg selv og føle sec smashing igjen, da blir resten av sommeren også mye bedre. Anonymkode: 45f45...270 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. juni 2017 #19 Skrevet 7. juni 2017 (endret) Ja det syns jeg du skal, dra å kos deg masse. Endret 7. juni 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #20 Skrevet 7. juni 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det slutt med kjæresten og dum som jeg var bestilte jeg all inclusive ferie til oss to i juni. Jeg bestilte denne ferien i for fem måneder siden, da var vi begge super forelsket. Nå er det slutt og billettene kan ikke avbestilles. Jeg vurderer å dra alene, det er snakk om en dyr tur til nesten 20 000kr på spahotell i Bulgaria. Det er synd å ikke benytte seg av en forhåndsbetalt tur som jeg har brukt halve sparekontoen på. Men samtidig så er jeg veldig redd for å føle meg utrolig ensom på turen. Jeg er allerede langt nede på grunn av bruddet og er redd for at denne turen vil gjøre vondt verre. Hva hadde dere gjort? Hadde dere reist eller blitt her? Jeg har ikke råd til en annen ferie enn denne, alternativet er å bli hjemme hele sommeren. Anonymkode: 1afa2...c9d Kan du selge den ene billetten? Så kan kjøperen betale tillegg for eget rom (dersom du ikke ønsker å dele rom med en fremmed)? Anonymkode: e07a2...44f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå