Gå til innhold

Full forvirring

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja det er det det er her akkurat nå.

Jeg har tidligere vært i samboer forhold og vi skulle gifte oss, da kjøpte jeg brudekjole som er MIN DRØMMEKJOLE - selv nå etter 6 år......

Min nåværende samboer synes jeg skal bruke kjolen jeg har kjøpt fordi jeg har jo aldri brukt den før og han synes ikke det er rart om jeg bruker den - det skal sies at jeg ikke har ymtet frem om at jeg på noen måte vil bruke denne kjolen.

Men så har du mamman min da som ikke synes noe om dette, hun har ikke sagt noe direkte men jeg skjønner henne, hun synes jeg kan kjøpe ny kjole, men at jeg kan bruke alt tilbehør som jeg har til den andre.

Men jeg sier at så lenge min sambo og jeg er enig trenger vi da ikke og kjøope noe ny kjole, og dessuten er det jo rimelig dyrt. Og veit dere hva nå er hun i full gang og kikke seg rundt på nettet etter kjoler. Forundrer meg ikke om hun tilbyr seg og kjøpe ny kjole til meg.

Ja jeg kan skjønne at det er litt rart at jeg vil bruke den kjolen som jeg kjøpte for 6 år siden, men jeg har jo ikke brukt den, xèn min så den aldri.............

så som dere skjønner er jeg skikkelig forvirret!!!!!

Fint om noen har noen synspunkt her inne.

klem

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ditt bryllup. Gjør det du vil! Forstår at du må vise hensyn til andre, men kan ikke tro at moren din eller andre vil ta for stor skade av at du bruker kjolen hvis du vil det.

Lykke til med videre planlegging!

Skrevet

Jeg synes utvilsomt du skal bruke kjolen du har allerede!! Jeg ville ikke hatt noen motforestillinger hvis jeg var deg mht det - selv om din mor sier noe annet. Er hun kanskje overtroisk...? Som du sier, så var det du som valgte denne kjolen opprinnelig, ikke din eks. Lykke til! :-)

(Nok et eksempel på at foreldre blander seg litt for mye i barnas liv av og til - også ifm bryllup...)

Skrevet

Jeg hadde stusset litt hvis noen giftet seg io en kjole som var kjøpt inn for å egentligt bli brukt med en annen mann.

Skrevet
Jeg hadde stusset litt hvis noen giftet seg io en kjole som var kjøpt inn for å egentligt bli brukt med en annen mann.

på en måte skjønner jeg deg Lisemor, men egentlig ikke heller - vanskelig dette her.

Takk for alle svar,

Skrevet

Men dette trenger man jo ikke opplyse til alle om da! (Med mindre alle vet om det allerede) Jfr "Det man ikke vet, har man ikke vondt av"... :wink:

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at du bruker kjolen jeg... Ok, så var den beregnet på en anne mann - men den ble ikke brukt og er ikke sett... Og ikke minst, det er drømmekjolen din!!!

Så lenge din kommende mann synes det er greit, er det vel ingen andre som trenger å ha noen mening! :wink:

Du / dere gjør det dere føler er riktig... Og som det ble svart i en kommentar til Lisemor - alle trenger jo ikke å vite "sannheten"!!!

Skrevet

Jeg ville ikke brukt kjolen fordi jeg vet det ville ham minnet meg på den brutte forlovelsen, og det er ikke minner jeg ville ha hatt i bakhodet i løpet av bryllupsdagen min. Om du er sikker på at denne tanken ikke vil plage deg eller din blivende mann ser jeg ingen grunn til ikke å bruke kjolen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ville ikke brukt kjolen fordi jeg vet det ville ham minnet meg på den brutte forlovelsen, og det er ikke minner jeg ville ha hatt i bakhodet i løpet av bryllupsdagen min. Om du er sikker på at denne tanken ikke vil plage deg eller din blivende mann ser jeg ingen grunn til ikke å bruke kjolen.

Signerer Fakse her jeg.

Gjest gjest1
Skrevet

Dilemma!

I utgangspunktet så burde jo dette være en sak mellom deg og din kjære....hvis ingen av dere har noe imot at kjolen er kjøpt med tanke på et annet bryllup så burde jo saken være grei.

Din eks så jo ikke engang kjolen og den er jo ubrukt.....men - hvis alle VET at dette er kjolen du kjøpte inn for 6 år siden og du egentlig skulle brukt den da tror jeg at jeg ville revurdert det.

Gjest Harry's kvinne
Skrevet

Stol på deg selv og dine følelser. Jeg synes du kan bruke kjolen, det er kjolen som betyr noe, den kan være med på starten av noe nytt og flott.

Skal ikke sammenligne mødre, men min er svært dominerende og dette minnet meg litt om henne, jeg blir så opprørt og sint... Hun har ingen rett til å legge seg opp i dette, det er ditt bryllup, hun skal være glad for deg og støtte deg, ikke gjøre ting vanskelige... åh, jeg blir så sint...

Skrevet

Jeg er enig med mange andre om at du fint kan bruke kjolen. Dette er din drømmekjole, og så lenge du fremdeles vil bruke den, ser jeg ikke noe problem i det. Ville brukt den jeg, og heller brukt pengene på en flott reise i stedet for ny kjole:)

Skrevet
Ville brukt den jeg' date=' og heller brukt pengene på en flott reise i stedet for ny kjole:)[/quote']

:Nikke: Et bryllup er dyrt nok i utgangspunktet, om man ikke skal måtte kjøpe to kjoler...

Gjest gjest1
Skrevet

Men det går jo an å selge den andre kjolen, og kjøpe ein ny? Eg hadde ikkje orka å brukt noko som kunne minne meg om eit brutt forhold... Men dersom du ikkje har problemer med det, er det ver berre å bruke kjolen??

Skrevet

oi oi her hadde det kommet mange svar, tusen takk alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...