AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 enten for jobb eller studier. Konflikt på jobb, skole, bygd eller plass etc Hva/hvor skjedde, hva gjorde du? Flyttet du vekk derfra eller ble du? Anonymkode: 01096...923 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Bergen. Mistrivdes med alt angående byen, men tror det hadde vært det samme uansett by. Jeg er bygdejente og trives best på landet. Har flyttet mye rundt i bygde-Norge og trivselen har variert, men ingenting har vært så grusomt som Bergen (eneste byen jeg har bodd i). Det er for mye mas, kø over alt, folk, trafikk, forurensing.... Flyttet der i fra samme dag som siste eksamen var. Anonymkode: 90b65...747 1
Gjest Solomon Grundy Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Ingen av stedene jeg har bodd har vært ille. Men om jeg må velge så Bjerkreim rett og slett litt for lite. Så jeg bodde der ikke så lenge,
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Sogndal. Flyttet dit for å gå på folkehøyskole og gikk rundt en hel uke og så meg over skulderen, var skyggeredd og ordentlig skvetten. Aner den dag i dag ikke hva i hule heiteste som var galt, men hårene reiste seg på hele kroppen og jeg var ordentlig skitredd hele tiden. Måtte flytte etter den uka, aldri opplevd fenomenet igjen. Ikke lenge etter ble en jente drept der, og jeg trodde i mange år at jeg hadde "antenner", men sånn helt på alvor så var det sikkert bare tilfeldigheter kombinert med helt normal klaustrofobi. Svarer ikke helt på spørsmålet ditt, men etter den episoden så vet jeg at av og til krasjer et sted og en person så skikkelig at en bare må ta det på alvor og flytte før helsa ryker. Selv om stedet er topp. Anonymkode: c7a0f...dcc 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bergen. Mistrivdes med alt angående byen, men tror det hadde vært det samme uansett by. Jeg er bygdejente og trives best på landet. Har flyttet mye rundt i bygde-Norge og trivselen har variert, men ingenting har vært så grusomt som Bergen (eneste byen jeg har bodd i). Det er for mye mas, kø over alt, folk, trafikk, forurensing.... Flyttet der i fra samme dag som siste eksamen var. Anonymkode: 90b65...747 Og jeg som synes Bergen er helt fantastisk Er fra Haugesund, og der bor jeg ikke igjen Greit å besøke familie da, men utrolig kjedelig og liten by altså...Men er likevel stolt av at jeg er derifra da, for alle hører det på dialekten min Anonymkode: c7378...ae9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sogndal. Flyttet dit for å gå på folkehøyskole og gikk rundt en hel uke og så meg over skulderen, var skyggeredd og ordentlig skvetten. Aner den dag i dag ikke hva i hule heiteste som var galt, men hårene reiste seg på hele kroppen og jeg var ordentlig skitredd hele tiden. Måtte flytte etter den uka, aldri opplevd fenomenet igjen. Ikke lenge etter ble en jente drept der, og jeg trodde i mange år at jeg hadde "antenner", men sånn helt på alvor så var det sikkert bare tilfeldigheter kombinert med helt normal klaustrofobi. Svarer ikke helt på spørsmålet ditt, men etter den episoden så vet jeg at av og til krasjer et sted og en person så skikkelig at en bare må ta det på alvor og flytte før helsa ryker. Selv om stedet er topp. Anonymkode: c7a0f...dcc Herregud. Det er jo ikke Sogndals feil at du sliter med psyken. Anonymkode: c3aec...00b 13
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sogndal. Flyttet dit for å gå på folkehøyskole og gikk rundt en hel uke og så meg over skulderen, var skyggeredd og ordentlig skvetten. Aner den dag i dag ikke hva i hule heiteste som var galt, men hårene reiste seg på hele kroppen og jeg var ordentlig skitredd hele tiden. Måtte flytte etter den uka, aldri opplevd fenomenet igjen. Ikke lenge etter ble en jente drept der, og jeg trodde i mange år at jeg hadde "antenner", men sånn helt på alvor så var det sikkert bare tilfeldigheter kombinert med helt normal klaustrofobi. Anonymkode: c7a0f...dcc Jeg vokste opp der og var skitredd hele tiden selv. Mobbet på skolen i 9 år, aldri trygg når jeg gikk ute. Mange studenter som har blitt banket opp der også. Det er jo også åstedet for et rasist-drap. Hater stedet og reiser ikke tilbake på besøk en gang. Pill råttent ungdomsmiljø, mye dop, torpedoer og alt mulig. Kjenner en som jobbet på Meieriet for ca 10 år siden, han gjemte noen hos seg som skyldte penger for dop, og ble truet på livet selv. Han har bodd i Bergen og Oslo og ikke vært borti lignende. Men når det er sagt, sier de fleste som har gått på skole der at det er et utrolig bra studentmiljø, og så er det jo et eldorado om man liker natur og å stå på ski. Man må liksom bare holde seg unna deler av lokalmiljøet. Anonymkode: 9ae34...53d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #8 Skrevet 7. juni 2017 Gjøvik. Større drittby skal man lete lenge etter. Anonymkode: e0f7b...bb7 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #9 Skrevet 7. juni 2017 Bjørkelangen, har du ikke bodd der eller har en partner som har bodd der i tregenrasjoner er du innflytter. Vil flytte så fort jeg har muligheten Anonymkode: 6a95f...276
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #10 Skrevet 7. juni 2017 Fredrikstad. Var som å bo i en spøkelsesby, helt dødt. Anonymkode: 95271...64c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #11 Skrevet 7. juni 2017 Bergen. Flyttet dit pga en fyr jeg var blitt sammen med. Likte ikke bergensernes brautende måte å snakke på, det regnet absolutt hele tiden, og fyren min viste seg å være notorisk utro. Flyttet hjem etter ett år, har aldri satt min fot i den byen igjen. Nuff said! Anonymkode: 60096...0a1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #13 Skrevet 7. juni 2017 Oslo. For et høl. Anonymkode: 8a74e...1c1 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #14 Skrevet 7. juni 2017 Har aldri bodd på noen skikkelig ille steder, men Grimstad er et skikkelig sladrehøl. Alle vet alt om deg før du selv vet det. Bortsett fra sladderet var det en okei by å studere i. Anonymkode: 96163...13b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #15 Skrevet 7. juni 2017 Kløfta i Ullensaker. Rett og slett helt dødt, ett høl. Anonymkode: a2759...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #16 Skrevet 7. juni 2017 Eller foresten, et sted er værre en Oslo. Oterøya (Midtsund) utenfor Molde. Håper hele øya synker. Makan til sladring og mobbing/utestenging av folk skal man lete lenge etter. Anonymkode: 8a74e...1c1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #17 Skrevet 7. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller foresten, et sted er værre en Oslo. Oterøya (Midsund) utenfor Molde. Håper hele øya synker. Makan til sladring og mobbing/utestenging av folk skal man lete lenge etter. Anonymkode: 8a74e...1c1 Redigert på grunn av skrivefeil Anonymkode: 8a74e...1c1
dillyduzit Skrevet 7. juni 2017 #18 Skrevet 7. juni 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller foresten, et sted er værre en Oslo. Oterøya (Midsund) utenfor Molde. Håper hele øya synker. Makan til sladring og mobbing/utestenging av folk skal man lete lenge etter. Anonymkode: 8a74e...1c1 Liker meg på Oterøya, jeg! De få gangene jeg er der for å besøke familien så og si. - Arendal er fint, men (og som dere sikkert har fått med dere nå, på grunn av gnålingen min i forskjellige tråder) jobbmarkedet er faen meg gudsforlatt. Vi prøver å selge, og komme oss brennkvikt tilbake til Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #19 Skrevet 7. juni 2017 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Liker meg på Oterøya, jeg! De få gangene jeg er der for å besøke familien så og si. - Arendal er fint, men (og som dere sikkert har fått med dere nå, på grunn av gnålingen min i forskjellige tråder) jobbmarkedet er faen meg gudsforlatt. Vi prøver å selge, og komme oss brennkvikt tilbake til Oslo. En ting er å besøke øya, en annen ting er å bo der. Møkkaplass Anonymkode: 8a74e...1c1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #20 Skrevet 7. juni 2017 Oslo. Bodde der for studier i 2 år. En mann ble skutt utenfor hybelen min. Var redd hver gang jeg tok sent fly og gikk hjem fra Oslo s. Masse bråk. Uhorvelig masse folk, men følte meg likevel veldig alene, som at ingen brydde seg og alle bare så rett gjennom deg (bortsett fra dem som ropte skjellsord etter meg på gaten). Er fra en mindre by (ikke bygd), har ikke flyttet tilbake dit men til en by av tilsvarende størrelse. Trives mye bedre (har barn også nå, vært uaktuelt for meg å bo i Oslo. Jada, jeg vet folk har barn i Oslo. Kudos til dere.) Anonymkode: 06232...b70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå