Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et merkelig problem med Internet Explorer på jobb-pc'en min.

Den har alltid oppført seg eksemplarisk, men etter en reinstallasjon av pc har den oppført seg svært klanderverdig...

Saken er at når jeg åpner IE og velger en av mine favorites, så popper den nye adressen opp i et av følgende alternativer:

1. Samme instans av IE som jeg valgte bokmerket i.

2. En annen instans av IE som jeg tilfeldigvis også hadde oppe. (Gjerne en pop-up eller lignende som gjør det ganske så vanskeligt å se nettsiden)

3. En helt ny instans av IE.

Det ser ikke ut til å være noen regler for hvilke av disse tre alternativene IE velger å benytte.

Det er helt håpløst, for ofte trenger jeg å ha flere sider oppe samtidig og da er det helt umulig å få til uten å gå uten om favorites og skrive inn adressene manuellt.

Noen som har noen ideer til hva som kan forårsake dette og hvordan jeg kan fikse det?

Og til alle dere som vil være hyggelige å foreslå en annen nettleser: Gjerne det - men jobben krever at jeg benytter Internet Explorer - så takk, men neitakk ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Hva mener du med "Samme instans av IE" eller "En annen instans av IE" o.s.v? Er det vinduer du mener?

Måtte faktisk slå opp instans på nett for jeg ble plutselig usikker på hva det kunne bety (trodde jeg visste det, og det gjorde jeg likevel).

instan´s m1 (gj ty. fra lat., av *in- (1) og stare 'stå') trinn i rettergang anke til høyere i- / myndighet, institusjon alle i-er har hatt spørsmålet til uttalelse / i første i- i første omgang / i siste i- når alt kommer til alt .

Når det gjelder spørsmålet ditt, så må jeg komme med et tilleggsspørsmål først. Varierer det hvordan du henter fram favorittene? Er det fra Filmenyen eller via Standard knappene?

Skrevet

Har du prøvd å oppgradere IE? Det er mulig at den ikke er nyeste versjon etter reinstalleringen, faktisk. Evt. å laste ned og legge til alle sikkerhetspatcher fra MS. Jeg vil tro at det kan være noe korrupt en plass. Mer enn det kan jeg desverre ike hjelpe deg.

Og til Leyla: Samme instans = samme vindu. Helt annen instans = nytt vindu åpnes.

(I objektorientert programmering har ordet instans en meget sentral plass.)

Skrevet

Helt riktig som Druscilla påpeker, med ny instans mente jeg nytt vindu, var litt i jobbmodus da jeg skrev det og tenkte ikke på ordbruken.

Når det gjelder de tips dere har, så må jeg "desverre" konstantere at jeg har en fullstendig oppdatert versjon, med alle sikkerhetspatcher etc.

Det varierer heller ikke hvordan jeg henter frem favorittene, jeg benytter Favorites-menyen sin funksjon "Links" som gjør at jeg har snarveiene liggende som meny-elementer under adresselinjen.

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hva som er årsaken til dette - det er så utrolig irriterende!!

*grem*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...