AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Hvorfor syntes noen det er gøy å lage tulleprofiler med bilder av andre på nettet? Her er et eksempel på noe jeg velger å kalle en tulleprofil: "Noen bruker et bilde av en venn/venninne/bekjent (eller ukjent for den sals skyld) og skriver for eksempel i fra de på diverse nettsider. Jeg vet at de aldri ville laget seg slike sider på nett og skrevet som de gjør, men noen lager slike sider om og med disse personene som de svarer for i tillegg til det. Altså, tulleprofiler er omtrent det samme som å tulleringe. Det må være kjedelig for de som "lever på nett for andre" når folk sitter og skriver i fra de til gudene vet hvem. Men hva gjør man med det? Kan det rapporteres et sted eller burde man si direkte i fra til disse menneskene? Finner de ut av det selv? Jeg har aldri laget en profil for andre, det er jo ulovlig. Når jeg var 14-15-år laget jeg en tulleprofil men brukte aldri bildr av ukjente/kjente i mens jeg utga meg for å være en annen. Jeg skrev 2-3 setninger den gang og det var det. Så hvorfor og hvordan gjør noen dette? Kan Datatilsynet gjør noe med det? Anonymkode: dda9d...2b7
Hurepoix Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 (endret) Morsomt å hevne seg når man har tapt budrunder på hus ved å gå på sexchatter og utgi seg som ei dame som driver business fra den adressen eller bare vil ha besøk! (Har bare gjort dette mot kommunen, som uansett er en hallik, ikke mot private.) Endret 6. juni 2017 av Hurepoix
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 @Hurepoix Hvorfor hevner du deg på folk sånn? Er det ikke bedre å konfrontere disse mennneskene du hevner deg på? 10 minutter siden, Hurepoix skrev: Morsomt å hevne seg når man har tapt budrunder på hus ved å gå på sexchatter og utgi seg som ei dame som driver business fra den adressen eller bare vil ha besøk! (Har bare gjort dette mot kommunen, som uansett er en hallik, ikke mot private.) Anonymkode: dda9d...2b7 1
Hurepoix Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: @Hurepoix Hvorfor hevner du deg på folk sånn? Er det ikke bedre å konfrontere disse mennneskene du hevner deg på? Anonymkode: dda9d...2b7 Andre gode forslag til hvordan man kan hevne seg på noen man tapte en budrunde mot mottas med takk.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Jeg tenker at sånne folk kan ikke være riktig bevart, eller at de har fritidsproblemer. Anonymkode: 4e4b2...8ff
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 2 minutter siden, Hurepoix skrev: Andre gode forslag til hvordan man kan hevne seg på noen man tapte en budrunde mot mottas med takk. Da får du lage din egen diskusjon om det. Denne tråden handler om tulletråder på Internett - ikke alt mulig annet. Anonymkode: dda9d...2b7
Hurepoix Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Er jo også litt guerilja-feminisme å lure kåte horekunder på den måten!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at sånne folk kan ikke være riktig bevart, eller at de har fritidsproblemer. Anonymkode: 4e4b2...8ff Hvis de bare sitter og lager tulletråder og utgir seg for å være andre på nettet så får de nok erstatningskrav etter hvert. :-) Anonymkode: dda9d...2b7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 7 minutter siden, Hurepoix skrev: Andre gode forslag til hvordan man kan hevne seg på noen man tapte en budrunde mot mottas med takk. Tenn på en pose bæsj og sett den på trappa Anonymkode: 65f23...173 1
Hurepoix Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenn på en pose bæsj og sett den på trappa Anonymkode: 65f23...173 Gidder ikke. Mye enklere å gjøre det virtuelt: Sende en drittsekk av en horekunde på døra!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #11 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, Hurepoix skrev: Gidder ikke. Mye enklere å gjøre det virtuelt: Sende en drittsekk av en horekunde på døra! Da bør du også ringe politiet og tipse om at det er en horekunde der. Så kommer politiet og det blir rabalder i nabolaget Anonymkode: 65f23...173
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenn på en pose bæsj og sett den på trappa Anonymkode: 65f23...173 De skriver ikke sånn i fra profilene og nå er det lenge siden det har vært noen slike cyber-mennesker og det er jo bra. De kan skrive noe ala: "Hei. Hvordan går det. Jeg driver med (sensur). Og nå skal jeg (sensur)." Til slutt skjønner man hvem personen prøver å etterligne. Busted. 😉 Anonymkode: dda9d...2b7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #13 Skrevet 7. juni 2017 Tulleprofiler kan være morsomt, men ikke hvis det handler om å utgi seg for å være en annen person som faktisk eksisterer, hvert fall ikke med andres bilder! Heller ikke hvis alt er fiktivt, men det gjøres kun for å ondskapsfullt lure andre mennesker. Anonymkode: d68dc...d91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå