AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Hei dere. Til høsten skal jeg (forhåpentligvis) studere sykepleien i Bodø! Jeg gleder meg kjempe mye, men jeg lurer på om noen her vet hvor mye oppmøte som er obligatorisk utenom praksis? Evt hva det er på din skole. ønsker gjerne å jobbe ved siden av så mye som mulig og har en mulighet til en større stilling på jobben fra høsten som jeg gjerne vil ta. Noen som vet? Har lest meg grønn på universitetet i Nord sin side, men finner ingenting. Anonymkode: b9c2d...3c0
RompeRusk Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Max 20% fravær er ganske vanlig på høyere utdannelse
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Det var noen forelesninger som var obligatorisk, blandt annet den hvor det var om taushetsplikt, også var alle øvelser på labben 100% nærverspliktige. Også hadde vi noen diskusjonsgrupper som man måtte være med på. Ikke sånn kjempe mye obligatorisk. Om du kan planlegge vaktene dine burde det gå bra Anonymkode: b02e4...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var noen forelesninger som var obligatorisk, blandt annet den hvor det var om taushetsplikt, også var alle øvelser på labben 100% nærverspliktige. Også hadde vi noen diskusjonsgrupper som man måtte være med på. Ikke sånn kjempe mye obligatorisk. Om du kan planlegge vaktene dine burde det gå bra Anonymkode: b02e4...1b1 Tusen takk for utfyllende svar! Har gode muligheter til å bytte/planlegge vaktene heldigvis. Har du gått i Bodø selv eller erfaring fra et annet sted? Anonymkode: b9c2d...3c0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Vi hadde maks 10% fravær og obligatorisk undervisning nesten hver dag, men tror sykepleien på HVL i Bergen er litt ekstrem på det Lab og øvelsespost var obligatorisk pluss halvparten av forelesningene... Anonymkode: 491d4...5d7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 3 minutter siden, RompeRusk skrev: Max 20% fravær er ganske vanlig på høyere utdannelse Er veldig mange som har veldig lite forelesninger som er obligatoriske. Men praksis og kurs og slike ting som er obligatoriske Anonymkode: b9c2d...3c0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde maks 10% fravær og obligatorisk undervisning nesten hver dag, men tror sykepleien på HVL i Bergen er litt ekstrem på det Lab og øvelsespost var obligatorisk pluss halvparten av forelesningene... Anonymkode: 491d4...5d7 Hvor mange timer forelesning var det i uken/om dagen da? Anonymkode: b9c2d...3c0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for utfyllende svar! Har gode muligheter til å bytte/planlegge vaktene heldigvis. Har du gått i Bodø selv eller erfaring fra et annet sted? Anonymkode: b9c2d...3c0 Har ikke gått i Bodø, men et annet sted. Her var ikke noen av de vanlige forelesningene obligatoriske. Det ble ikke tatt oppmøte eller noe sånt. Alle forelesninger ble også streamet. Du kan jo kontakte skolen og spørre der? Anonymkode: b02e4...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 Vi har max fravær på 30% og all undervisning obligatorisk. I praksis er det max fravær på 10%. Første året var det lange dager med forelesninger, men var/er ikke så ille på andreåret (vet ikke om jeg skal si var eller er siden jeg er ferdig med andreåret i morgen) og er egentlig blitt så bortskjemt at jeg føler jeg holder på å dø av forelesninger i mer enn 4 timer.. Sånn som nå har jeg vært i praksis i 10 uker, så er det sommerferie der jeg skal jobbe hele sommeren og så er det rett i 10 uker til med praksis, så da blir man ikke så vandt med å sitte på skolebenken. Anonymkode: f4cd5...7da
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har max fravær på 30% og all undervisning obligatorisk. I praksis er det max fravær på 10%. Første året var det lange dager med forelesninger, men var/er ikke så ille på andreåret (vet ikke om jeg skal si var eller er siden jeg er ferdig med andreåret i morgen) og er egentlig blitt så bortskjemt at jeg føler jeg holder på å dø av forelesninger i mer enn 4 timer.. Sånn som nå har jeg vært i praksis i 10 uker, så er det sommerferie der jeg skal jobbe hele sommeren og så er det rett i 10 uker til med praksis, så da blir man ikke så vandt med å sitte på skolebenken. Anonymkode: f4cd5...7da Tusen takk for utfyllende svar 😄 Anonymkode: b9c2d...3c0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #11 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke gått i Bodø, men et annet sted. Her var ikke noen av de vanlige forelesningene obligatoriske. Det ble ikke tatt oppmøte eller noe sånt. Alle forelesninger ble også streamet. Du kan jo kontakte skolen og spørre der? Anonymkode: b02e4...1b1 Okei. Å kontakte skolen er nok en god ide, takk! Anonymkode: b9c2d...3c0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 Jeg går på en av skolene som er under Nord Universitet, men dette er en av skolene som ligger mer sør. Vi har mersom alt obligatorisk. Man kan ha 10% fravær i praksis og 20% fravær fra obligatorisk undervisning. Undervisningene kan bli noe dryge, vi har hatt mange seminarer, som gjorde at det ble mye gruppearbeid, som igjen gjorde at vi måtte sitte etter skolen noen ganger også. Så hadde vi 11 uker praksis, gikk kjempefint og var veldig lærerikt! Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt kontakt med skolen. Anonymkode: 3a470...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #13 Skrevet 7. juni 2017 I Bodø er det, som de fleste andre steder, maksimum 20 % fravær fra obligatorisk undervisning og maksimum 10 % i praksisen. Det er også mange gruppeoppgaver, etter hvert mye på lab + seminargrupper og kollokvier, og det er ikke et så enkelt studie som mange ser ut til å tro. Lange dager med mye arbeid, men en solid utdannelse som i stor grad sikrer deg jobb - og mange nye venner Kjenner flere som har gått sykepleien i Bodø og som har trivdes veldig godt. Anonymkode: 6227f...784 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå