AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har vært og snakket med et bemanningsbyrå og skal nå på intervju hos en kunde. Konsulenten i bemanningsbyrået skal være med på intervjuet. Jeg har ikke vært borti dette tidligere. Noen som har hørt om det? Hvorfor skal han være med, og på hvilken side står de? Kjenner jeg blir litt stressa av det Anonymkode: 14df9...baa
reAction Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Har du først blitt henvist til et firma for videre intervju så er du vel aktuell for stillingen, og konsulentens oppgave vil vel da være som en støttespiller.
Tvist Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Du har vunnet frem på intervju hos bemanningskonsulenten, og de har tro på at du kan være den riktige for stillingen. De skal hjelpe deg å vise arbeidsgiver det du viste dem på intervjuet. De er positive til deg, ellers hadde de aldri innkalt deg.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Bemanningsbyrået er jo den som prøver å matche deg og arbeidsplassen. Enten er du jo ansatt hos bemanningsfirmaet og arbeidsplassen «leier» deg, eller så har bemanningsfirmaet et oppdrag fra arbeidsgiver for å finne rett person til rett stilling (altså du blir ansatt på arbeidsplassen, ikke hos bemanningsfirmaet). I begge tilfeller er det helt normalt at de er med. Det er jo de som har gjort rekrutteringsarbeidet, og da skal de jo fullføre oppdraget sitt. Hvem sin side er de på? Vel, jeg vil vel si at de uansett er på arbeidsgiversiden, men at de kanskje er mer «din» representant hvis det er slik at de skal leie deg ut til en arbeidsplass. Anonymkode: 53095...99d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Jeg var på intervju for litt siden med bemanningsbyrå og aktuell bedrift. Det var da snakk om ansettelse i den aktuelle bedriften, men bemanningsbyrået tok seg av alt rundt det. Det var konsulenten fra bemanningsbyrået som holdt intervjuet i dette tilfellet, mens de andre i praksis bare satt og hørte på. ikke noe skummelt i det hele tatt! Lykke til! Anonymkode: f782d...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå