Gå til innhold

Å bli gravid mens man ammer...

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid... bare så vi har det på det rene først... ;)

Men jeg lurer litt på om det er noen her som har blitt gravide mens de fullammet?

Jeg vet at at man ikke er sikker for det om man ammer... men er det store sjanser???

Og hvor fort er det vanlig å få tilbake "tanta" etter en fødsel?

(Poster denne også på "gravid")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ingen tvil om at det er myte at man ikke kan bli gravid mens man fullammer. Har to kollegaer som har fått barn veldig tett fordi de trodde amming var prevensjon god nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Noen blir gravid bare de "tenker på sex" - andre sliter om de så står på hodet etter samleie og krysser alt de har mens de leser av eggløsningstest... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lillingen er 4 mnd nå. Jeg fullammet til han var 3 mnd, men måtte begynne med flaska da. Nå er det bare koseamming. Og gjett hva jeg har akkurat nå?!! :veldigsur: Mensen.... Jeg trodde ikke den skulle komme så fort tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malin er 4 mnd og eg fullammer fremdeles. Likevel fekk eg mensen igjen 1.juledag :evil:

Så det er absolutt fullt mulig å bli gravid sjølv om ein fullammer. Og hugs at første eggløsning kjem 14 dagar før den første menstruasjonen! Så det er heller ikkje trygt å bruke amming som prevansjon før du har fått mensen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg ble gravid mens hun fullammet... hun har ett p-pillebarn, ett spiralbarn og ett ammebarn... (og nå en sterilisert mann!!!) men noen er vel mer fruktbare enn andre?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...