Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal på mitt første jobbintervju i morgen, og jeg er kjempe nervøs! Jeg har selvsagt kjempe lyst til å få jobben, med tanke på at jeg har søkt lenge og gjerne vil bruke sommeren min på en produktiv måte (null planer i år).

Det jeg lurer på da er, hvordan kan jeg fremstå som en medarbeider som daglig leder vil ønske å ansette? Jeg har absolutt ingen erfaring, så derfor må jeg "gjøre opp" på andre måter. Jeg har dessverre en tendens til å stamme, og si litt rare ting når jeg er nervøs, og jeg ønsker selvsagt ikke at det skal skje imorgen. 

Når det gjelder klær og utsende, vil jeg gjerne se bra ut, men jeg vil jo ikke gjøre for mye. Tenker å fikse håret og sminke meg som vanlig, men hva med klærne? Skal ha på meg svart jeans, men jeg har ingen anelse om hva slags topp jeg burde ha på meg... Jobben er på en liten restaurant med bar... 

Takk på forhånd til alle som svarer :)

Anonymkode: a10b1...ceb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se hvordan de ansatte på restauranten kler seg, så prøver du å etterligne dem så mye som mulig med klær du allerede har. Om de får assosiasjoner til sine egne ansatte når de ser deg så tenker de at du er et naturlig valg til stillingen.

Anonymkode: 83043...5c2

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se hvordan de ansatte på restauranten kler seg, så prøver du å etterligne dem så mye som mulig med klær du allerede har. Om de får assosiasjoner til sine egne ansatte når de ser deg så tenker de at du er et naturlig valg til stillingen.

Anonymkode: 83043...5c2

De har uniform, så det er litt vanskelig å etterligne. De bruker svart bukse, men de har egne t-shorter med logo på.

AnonymBruker
Skrevet

Ta på deg en litt pen sommerbluse eller lignende. Sammen med jeans blir det pent, men ikke pynta. 😊 

Og begynner du å stamme så vær ærlig. Da blir det lettere. Lykke til!

Anonymkode: 21ffe...5fc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta på deg en litt pen sommerbluse eller lignende. Sammen med jeans blir det pent, men ikke pynta. 😊 

Og begynner du å stamme så vær ærlig. Da blir det lettere. Lykke til!

Anonymkode: 21ffe...5fc

Tusentakk!!

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, ta tenkepause om du trenger det. Vær deg selv, altså ikke begynn å gi svar hvor du prøver å fremstille deg selv som bedre eller annerledes enn du er. Det skinner bare igjennom.

Er det noen spm du ikke vet hva du skal svare på, kan du si noe sånt som at du er innstilt på å lære, og si litt hva du tenker omkring det. Ikke bare si at du ikke veit.

Smil og vær positiv. 

Finn noen spørsmål å stille på slutten. :)

Si gjerne at du er nervøs og ikke hsr vært på jobbintervju før, i starten. Da får de forståelse for det. 

Anonymkode: 67417...f40

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, ta tenkepause om du trenger det. Vær deg selv, altså ikke begynn å gi svar hvor du prøver å fremstille deg selv som bedre eller annerledes enn du er. Det skinner bare igjennom.

Er det noen spm du ikke vet hva du skal svare på, kan du si noe sånt som at du er innstilt på å lære, og si litt hva du tenker omkring det. Ikke bare si at du ikke veit.

Smil og vær positiv. 

Finn noen spørsmål å stille på slutten. :)

Si gjerne at du er nervøs og ikke hsr vært på jobbintervju før, i starten. Da får de forståelse for det. 

Anonymkode: 67417...f40

Tusen takk for svar! Hva slags spørsmål tenker du at jeg burde spørre om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...