AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Har du sagt opp jobben uten å ha ny jobb å gå til? Og har du flyttet? Jeg har bestemt meg for at om en stund vil jeg si opp jobben og flytte. Jeg kan ikke bo her lenger. Da kreperer jeg. Jobben ønsker at jeg blir her. Er nervøs for hva som vil skje om jeg ikke får noe jobb. Har ikke lyst til å gå på nav altså, men blir det sånn en periode så må jeg jo. Hvordan blir det da om man har flyttet til en helt annen kommune? Får man fremdeles hjelp? Føler liksom jeg da flytter til *kommune* bare for å gå på nav, når jeg heller kunne ha jobbet i den forrige kommunen. Men jeg holder som sagt snart ikke ut lenger. Jeg skal søke jobber i god tid før jeg slutter og være aktiv jobbsøker altså! Men jeg er nok en litt nervøs person av meg, og må bare være sikker på alternativene i tilfelle det skjer noe! Anonymkode: dbb9e...caf
mandel92 Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Hvis du skal søke om dagpenger må du huske på at det blir 12 ukers karantene dersom du sier opp jobben selv. Så det kan være lurt å spare opp litt penger før du slutter. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, mandel92 skrev: Hvis du skal søke om dagpenger må du huske på at det blir 12 ukers karantene dersom du sier opp jobben selv. Så det kan være lurt å spare opp litt penger før du slutter. Det går nok greit, har en del på sparekonto. Heller leve "fattig" en periode enn å bli her resten av livet. Men er det "lov" å slutte, flytte til en annen kommune også be om hjelp fra nav? Har jo lest historier der folk ikke får hjelp i den nye kommunen fordi de ikke har bodd der lenge nok, men kan hende det handler om mer innviklede situasjoner. TS Anonymkode: dbb9e...caf
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Er i samme situasjon. Vil skifte jobb asap. Men for min del hadde det ruinert meg å si opp. Karantenetid i 3 mnd, og deretter 60% av inntekten i dagpenger. Jeg må finne en ny jobb før jeg slutter Anonymkode: 6e037...ad1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Jeg bor på et øde sted jeg ikke har blitt kjent med noen på et og et halvt år og vurderer det sa mme. God jobb, men føler meg deppa og isolert og savner venner og slekt. Anonymkode: c379d...f7c
Gjest Overrasket Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 Nja, gjorde det en gang for lenge siden men ikke helt av samme grunn. Jeg sluttet fordi jeg aldri mer ville være ansatt noe sted. Det gikk helt greit det, i dag kunne jeg aldri ha drømt om å ønske meg tilbake til fast ansettelse hos en arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på et øde sted jeg ikke har blitt kjent med noen på et og et halvt år og vurderer det sa mme. God jobb, men føler meg deppa og isolert og savner venner og slekt. Anonymkode: c379d...f7c Er derfor jeg og vil slutte og flytte. Jeg har gode muligheter for jobb her, men da må jeg kutte ut venner og familie. Er lei av å kjøre med tog i timesvis i helgene for å besøke venner, familie og kjæreste. Har prøvd å bli kjent med folk her, men er vanskelig. Er med på noe kurs, og det er veldig trivelig, men vi treffes bare der og ikke utenom. Har følt meg deprimert i perioder fordi jeg føler meg ensom her, og det går ut over jobben. Ønsker å flytte til byen der kjæresten min og noen venner bor, samt at det er mye nærmere familie. Jeg har bestemt meg, jeg skal slutte og flytte. Men det er skummelt. TS Anonymkode: dbb9e...caf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå