AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Var hos legen i dag etter å ha ligget rett ut siden fredag før pinseaften. Ble sykemeldt resten av uka med mistanke om influensa. Datter på 4.5 år måtte hentes i bhg da hun fikk 39.5 i feber! Så her ligger vi da i hver vår sofa😑 jeg fikk beskjed om å hvile mye-det er utfordrende med sykt barn. Hun trenger mamman sin ....bf bor i utlandet,besteforeldre har minst 3 t kjøring og rundt oss bor det ingen med barn eller noen vi kjenner så godt da vi flyttet hit i april...... Hvordan løse dette? Jeg skjønner jo at barnets velferd går først,men jeg er som sagt ikke veldig energifull om dagen. Frykter det blir tv /film på hele dagen og lite søvn (hun hoster som en et mennesket med kols) Anonymkode: 09d4c...a1d
Gjest Magnifiq Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Du får ty til TV, iPad, film, kjeks og kos til dere begge er bedre igjen. Å bruke TV og godis i en slik situasjon er da ikke farlig. god bedring!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Har du noe annet valg enn å løse situasjonen? Klarer du deg ikke på egenhånd og heller ikke har andre du kan be om hjelp, så er barnevernet stedet du henvender deg. Dette er nemlig en del av det å være alene med barn. Anonymkode: ec689...fe5 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, Magnifiq skrev: Du får ty til TV, iPad, film, kjeks og kos til dere begge er bedre igjen. Å bruke TV og godis i en slik situasjon er da ikke farlig. god bedring! Det hun sa! Ipad, tv, godis, kjeks og bare ligge påsofaen . Helt innafor! Om du trenger noen matvarer, få en nabo til å handle eller benytt nettbutikk. Anonymkode: 9219f...626 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noe annet valg enn å løse situasjonen? Klarer du deg ikke på egenhånd og heller ikke har andre du kan be om hjelp, så er barnevernet stedet du henvender deg. Dette er nemlig en del av det å være alene med barn. Anonymkode: ec689...fe5 Barnevernet fordi man ligger ilag med omgangssyke hjemme noen dager? I alle dager! Ligg sammen på sofa, TV, iPad og kosing er mer enn godt nok! Anonymkode: 64a27...382 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hos legen i dag etter å ha ligget rett ut siden fredag før pinseaften. Ble sykemeldt resten av uka med mistanke om influensa. Datter på 4.5 år måtte hentes i bhg da hun fikk 39.5 i feber! Så her ligger vi da i hver vår sofa😑 jeg fikk beskjed om å hvile mye-det er utfordrende med sykt barn. Hun trenger mamman sin ....bf bor i utlandet,besteforeldre har minst 3 t kjøring og rundt oss bor det ingen med barn eller noen vi kjenner så godt da vi flyttet hit i april...... Hvordan løse dette? Jeg skjønner jo at barnets velferd går først,men jeg er som sagt ikke veldig energifull om dagen. Frykter det blir tv /film på hele dagen og lite søvn (hun hoster som en et mennesket med kols) Anonymkode: 09d4c...a1d Ingen dør av tv og IPAD noen dager☺ Peis på med paracet, til dere begge. Mat kan du bestille hjem om formen er der til å spise. I verste fall får du skaffe en barnepasser så du kan gå i butikken mens ungen sover. Anonymkode: 5a41f...45c 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Ts.....selv tenker jeg at sunn og næringsrik mat er best for å komme ovenpå igjen......problemet er bare at matlysten er på bånn...... Tenker det blir mye smoothie...... Anonymkode: 09d4c...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts.....selv tenker jeg at sunn og næringsrik mat er best for å komme ovenpå igjen......problemet er bare at matlysten er på bånn...... Tenker det blir mye smoothie...... Anonymkode: 09d4c...a1d Smoothie, snacks og tv til dere er friske. Næringsrikt er vel og bra, men når begge ligger rett ut så er det viktigste at dere får i dere noe - helst uten at du ramler fullstendig sammen. Anonymkode: c2761...fe8 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 Klarer du å få i både henne og deg selv litt smoothie er det helt flott, det. Masse vitaminer, enkelt og sunt. Kos dere med tv, og ta det med ro til dere er friske. Anonymkode: 26142...c36 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var hos legen i dag etter å ha ligget rett ut siden fredag før pinseaften. Ble sykemeldt resten av uka med mistanke om influensa. Datter på 4.5 år måtte hentes i bhg da hun fikk 39.5 i feber! Så her ligger vi da i hver vår sofa😑 jeg fikk beskjed om å hvile mye-det er utfordrende med sykt barn. Hun trenger mamman sin ....bf bor i utlandet,besteforeldre har minst 3 t kjøring og rundt oss bor det ingen med barn eller noen vi kjenner så godt da vi flyttet hit i april...... Hvordan løse dette? Jeg skjønner jo at barnets velferd går først,men jeg er som sagt ikke veldig energifull om dagen. Frykter det blir tv /film på hele dagen og lite søvn (hun hoster som en et mennesket med kols) Anonymkode: 09d4c...a1d Det går sikkert fint. Filmdag er helt topp det når situasjonen er som den er. Jeg husker selv noen da begge mine små (ca 2 og 5 år.) og jeg selv lå rett ut på sofaen med influensa og feber. En gang kastet jeg opp hele dagen, og 3 åringen var rundt meg. Tror jeg fikk barnesikret kjøkkenet og stua, og sørget for at han hadde noe å være opptatt av som holdt han noenlunde i ro. Slike dager handler det kun om å "overleve" og komme seg gjennom på ett eller annet vis. Hun er vel til snakkendes, datteren din tenker jeg siden hun er så pass gammel? Anonymkode: a80cd...cd5 4
anniewal Skrevet 6. juni 2017 #11 Skrevet 6. juni 2017 Det verste i slike situasjoner synes jeg, er å måtte gå på butikken. Prøv en av dagligvarehandelene på nett hvis de har hjemmrlevering der du bor. Pluss tv, ipad og sofa!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet fordi man ligger ilag med omgangssyke hjemme noen dager? I alle dager! Ligg sammen på sofa, TV, iPad og kosing er mer enn godt nok! Anonymkode: 64a27...382 Vet du, hvis mor ikke klarer å komme fram til det selv, er faktisk bv tingen slik at mor kan få regelmessig avlastning. Det er ingen her som har sagt at tv, nettbrett og kjeks ikke er bra nok, det er kun mor som er kraftig forkjølet og lite løsningsorientert. Anonymkode: e1997...d24 3
Biloba Skrevet 6. juni 2017 #13 Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du, hvis mor ikke klarer å komme fram til det selv, er faktisk bv tingen slik at mor kan få regelmessig avlastning. Det er ingen her som har sagt at tv, nettbrett og kjeks ikke er bra nok, det er kun mor som er kraftig forkjølet og lite løsningsorientert. Anonymkode: e1997...d24 Alt man kan få seg til å rakke ned på noen for... Skal bli festlig når vi skal hisse barnevernet på foreldre som vil holde en viss standard på ernæring og omsorg selv om de er syke... Ts, kjør på med skjerm og kosemat. Med god samvittighet. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #14 Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du, hvis mor ikke klarer å komme fram til det selv, er faktisk bv tingen slik at mor kan få regelmessig avlastning. Det er ingen her som har sagt at tv, nettbrett og kjeks ikke er bra nok, det er kun mor som er kraftig forkjølet og lite løsningsorientert. Anonymkode: e1997...d24 Nei, det er en sinnsyk overdrivelse å skulle bringe barnevernet inn i en slik situasjon, og totalt misbruk av barnevernets ressurser. Både mor og ungen vil ha vært frisk i ukesvis før noe slikt blir prioritert. Hva skal de gjøre liksom, komme hjem å lage middag til TS og barnet? Anonymkode: 64a27...382 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #15 Skrevet 6. juni 2017 Sånn går det når man får barn uten å passe på... Anonymkode: 5b52f...a1b
skruf Skrevet 6. juni 2017 #16 Skrevet 6. juni 2017 Sånn egentlig så er det jo praktisk at dere er syke samtidig. Ville vært mye verre hvis du hadde ligget rett ut med influensa og ungen hadde vært spinnvill, klar for fart og spenning! Ikke tenk på begrensninger på skjermtid, se filmer sammen. Dupp av på sofaen. Ikke tenk på at kostholdet skal være så innmari sunt nå når dere begge er syke. Mat som er lett å lage og lett å svelge hvis halsen er sår er bra. Ellers kan salte kjekser være godt, juice, saft....selv brus er godt og fristende når man er syk. Jeg har vært der selv, både ungen og jeg var syke og mannen min var bortreist på jobb. Dro madrasser inn på tvstua, dyner og puter, og bare lå helt grønnsak rett ut foran tven mens vi spiste hveteboller og drakk cola.. 5
Gjest GoldenLioness Skrevet 6. juni 2017 #17 Skrevet 6. juni 2017 (endret) Hæ? Jeg er forvirret over hele tråden. Så mye tullete svar. Når ungen min er syk, trist og har null appetitt så er det da vitterlig unntakstilstand. Da driter jeg i "sunn og næringsrik mat" og "pedagogisk riktig" aktivisering. Om det eneste han orker er sjokolademelk, kvikk lunsj og kjeks så får han det. Det viktigste er at han får i seg nok væske og litt energirik mat. Om han vil se på Barne-TV så får han se så mye han vil av det om det er det han finner ro og trøst med når han er syk og slapp. Er jeg syk i tillegg så er det iallefall greit med alt av hjelpemidler for at vi begge skal overleve. Får da være måte med hysteri. Endret 6. juni 2017 av GoldenLioness
Gjest Blondie65 Skrevet 6. juni 2017 #18 Skrevet 6. juni 2017 Når jeg er syk kan jeg love deg at det verken blir ovnsbakt lammelår stekt på en seng av årstidens rotgrønnsaker, servert med pilaffris og passende vin til. Det blir mer: lett tygget fjordland, nudler, boller, brus og godis. Og tv. Masse tv. Slik hadde det også blitt med sykt barn i hus. Husk at det ikke er det du spiser mellom jul og nyttår som definerer kostholdet ditt - det er det du spiser mellom nyttår og jul. Det samme kan sies om sykdom og ikke-pedagogisk korrekt tidsfordriv mens man er syk.
Gjest Josefine5 Skrevet 6. juni 2017 #19 Skrevet 6. juni 2017 Jeg synes du skal dra tilbake til legen og be om at de tar prøve for mycoplasma lungebetennelse. To av guttene mine har nettopp hatt det. Jeg dro tidlig til legen. Fikk beskjed om at det var en virus infeksjon da det ikke vistes på blodprøve. Hun hørte heller ikke noe på lungene. De hostet også og hadde feber opp til 39,7. Spiste og drakk dårlig. Neseprøve tok nesten en uke å få svar på. Men da fikk de behandling. Verd å sjekke!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #20 Skrevet 6. juni 2017 Det er vel sånn når man blir syk og har barn. Da kan man ikke slappe av..tilogmed må man ordne mat. Anonymkode: 609f8...c11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå