AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Vet ikke om dette er helt riktig forum å spørre på... men prøver likevel. Er det noen som har erfaring med Evra P-plaster? Jeg har brukt det siden januar, og har byttedag på torsdager... Første måned fikk jeg mensen på torsdagen jeg tok av plasteret. Andre måned fikk jeg den dagen før plasterbyttedagen. Tredje måned på tirsdagen før plasterbyttedagen og fjerde måned på mandagen før plasterbyttedagen... Uansett hvilken dag mensen begynner så har jeg den i 6-7 dager. Men slik det er nå så går det altså 11 dager mellom menstrasjonstart og nytt plaster settes på. Jeg er redd for at jeg ikke får god nok beskyttelse mot graviditet hvis det fortsetter slik. Og hva skal jeg gjøre hvis det fortsetter og jeg får mensen i plasteruke nr 2. Jeg får tydeligvis mensen selv når plasteret fortsatt sitter på så jeg vet ikke om det vil hjelpe å bruke det en uke eller to ekstra for å stabilisere syklusen... Noen som forsto noe av dette innlegget og vet hva jeg skal Gjøre? Anonymkode: 6da65...bbc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har brukt evra i mange år og er kjempefornøyd. Jeg har byttedag på søndag, og hvis jeg tar av plasteret sent søndag kveld så får jeg stort sett alltid mensen på onsdag ca i mellom 14-16. Jeg har ingen erfaring med at mensen kommer på så varierende tidspunkt, med mindre jeg har glemt å ta av plasteret eller tatt det av for tidlig. (Jeg har det limt fast innenfor trusekanten) Så lenge plasteret er godt limt fast og du er normalvektig så hadde jeg ikke bekymret meg for en graviditet😊 Anonymkode: 1158b...02e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå