Gå til innhold

Er jeg bitter hvis...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...jeg får et stikk i magen hver gang jeg hører om andre som får forhold? (F.eks. at det dukker opp i facebook-feeden.). Alle andre får det til liksom. Jeg ønsker virkelig vennenne mine alt godt, og jeg ser ikke påmeg selv som en ond person. Kunne aldri gitt uttrykk for dette "in real". Men jeg føler meg utenfor etterhvert som folk finner seg kjærste... Flere i min situasjon? 

Mvh jente 23.

Anonymkode: 96b0a...71c

Videoannonse
Annonse
Gjest revestrekjenta
Skrevet

sånn som du holder på er ikke sunt, og det vitner om at du ikke er en bra person ja. En bra person får ikke "Stikk" i magen av andres glede, vet du. Sånn er det bare. Sjerpe seg : ))))

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt, og går under kategorien "Normal misunnelse". 

Jeg hadde det også sånn, og jeg var evig singel til jeg var 33. Jeg har sett venn etter venn etter venn få forhold, få barn, kjøpe hus, få bil og bikkje og stakittgjerde, mens jeg satt der evig singel i leiligheten min. 

Jeg har sett slekt og venner få drømmejobbene, mens jeg satt der stuck i en jobb jeg ikke trivdes i. 

Det er ikke noe som helst galt eller unormalt i å føle misunnelse. Det er hvordan du håndterer følelsen som er viktig. Så lenge du klarer klistre på deg et smil og si et nogenlunde overbevisende "Gratulerer!", og ikke viser du er misunnelig eller "straffer" de mer heldige på noe vis, er det ikke noe som helst galt. 

Anonymkode: 24cdd...c8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er rart å være så opphengt i kjærlighetsforhold. Spesielt om du ikke har en spesiell person du lengter etter.

Anonymkode: 89318...126

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart å være så opphengt i kjærlighetsforhold. Spesielt om du ikke har en spesiell person du lengter etter.

hvor har du det fra at jeg er "opphengt" i andres kjærlighetsforhold? 

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er spesielt rart å lengte etter kjærligheten hvis flertallet rundt en ser ut til å leve i lykkelige forhold, jeg. 
Det er helt normalt å kjenne litt på slike følelser. Det som ikke er normalt, er hvis den vonde følelsen tar fullstendig overhånd og at du i tillegg slutter å ønske andre godt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor har du det fra at jeg er "opphengt" i andres kjærlighetsforhold? 

Ikke ta det til deg. Det er typisk kvinner som hun å overanalysere og å si ting de ikke har peiling på eller grunnlag til å si.

Anonymkode: b3eac...6bb

Skrevet

Jeg har det litt på samme måte. Jeg unner venninnene mine alt godt, men det er litt vondt å være den eneste single. Og vil veldig gjerne ha noen som er i samme situasjon som meg. Og så er det en del man mister kontakten med etterhvert som de får seg kjæreste.

Jeg ser for meg at jeg kommer til å leve et liv alene, og hver gang noen får seg kjæreste, så blir jeg ekstra bevisst på at jeg er alene, og at jeg ikke kommer til å finne kjærligheten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, mandel92 skrev:

Jeg har det litt på samme måte. Jeg unner venninnene mine alt godt, men det er litt vondt å være den eneste single. Og vil veldig gjerne ha noen som er i samme situasjon som meg. Og så er det en del man mister kontakten med etterhvert som de får seg kjæreste.

Jeg ser for meg at jeg kommer til å leve et liv alene, og hver gang noen får seg kjæreste, så blir jeg ekstra bevisst på at jeg er alene, og at jeg ikke kommer til å finne kjærligheten.

Ja, ikke sant. Hvor lenge har du vært singel da? 

Gjest Axl Rose
Skrevet
1 time siden, revestrekjenta skrev:

sånn som du holder på er ikke sunt, og det vitner om at du ikke er en bra person ja. En bra person får ikke "Stikk" i magen av andres glede, vet du. Sånn er det bare. Sjerpe seg : ))))

Å kom an. Det er ikke bare å skjerpe seg. Tror jeg du vet godt innerst inne og regner med TS har prøvd.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ganske spesielt. 

Anonymkode: 6a0c3...cd9

Skrevet

Ja det er du. Men det er lov å være bitter bare du ikke lar det gå for mye utover livet ditt. Du kan ikke bare velge vekk en følelse du ikke vil ha

AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt normalt, ts, ikke hør på de andre her inne. Du sier at alt du får er et stikk i magen, men du sier/viser ikke dette foran venninnene dine. Det er klart at det stikker litt når andre stadig vekk får det du ønsker deg. Det betyr ikke at du ikke er glad på deres vegne, det betyr bare at du ønsker det samme for deg selv. Jeg har det litt som deg selv, selv om jeg har samboer. Problemet mitt er at vi begge er 29 år og har vært sammen i 10 år. Han ønsker hverken å gifte seg eller få barn per dags dato, og han vet ikke om han noen gang ønsker seg dette. Når jeg da ser andre forlove seg, gifte seg, bli gravide eller få barn, kjenner jeg også dette stikket. Jeg er alltid veldig glad på vennene mines vegne, fordi jeg ønsker dem alt godt. Jeg skulle bare ønske det var min tur neste gang. 

Anonymkode: ec4f0...d51

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvorfor svarer flere her så dumt? Det trenger overhodet  ikke handle om misunnelse eller bitterhet! Det er vel bare litt sårt da vel,så slutt å vær så teite. 

TS. Det skjer deg også. En vakker dag :-) og den trenger ikke være langt unna heller. Det er helt ok å føle som du gjør,og nei,du er ikke ond. Bare lengselsfull,og det er helt greit i mitt hode. Og noen andres her. Iblant blir ting bare misforstått. Ikke bry deg om det.

Skrevet

Så lenge du fortsatt unner andre kjæreste så vil jeg ikke si du er bitter.  Er ærlig sak at man føler det stikker når man blir minnet om det man ønsker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...