Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #1 Skrevet 2. januar 2005 Leste at dette var en diskvalifiserende feil i utstillingssammenheng på en hunderse. Så hva betyr det?
Felicia Skrevet 2. januar 2005 #2 Skrevet 2. januar 2005 Docked tail tror jeg er det engelske uttrykket for kupert hale, altså at en del av halen er kuttet av.
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #3 Skrevet 3. januar 2005 Docked tail tror jeg er det engelske uttrykket for kupert hale' date=' altså at en del av halen er kuttet av.[/quote'] Digresjon: Har hatt hund selv med lang normal hale. Jeg må si jeg forsatt blir glad innvending når jeg ser en logrende hund av en hunderase som tidligere ble kupert
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2005 #4 Skrevet 3. januar 2005 Det betyr kupert hale, som du ser f. eks rottweiler, dobermann, boxer, schnauzer etc, med en halestump, isteden for lang hale. Blir kuttet av av veterinær et par dager etter fødsel. Blitt ulovlig i ganske mange land nå, og takk og lov for det. Men de fleste dommere i land det er lov til å vise kuperte hunder, er det mange som foretrekker naturlig hale, fremfor en avkuttet en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå