AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Som par har vi vært samkjørt og bunnsolid. Men det er en ting som har gått igjen som vanskelig for meg og det er når min mann drikker brennevin. Noe som heldigvis ikke er ofte. Han foradrer seg veldig, speiselt brunt brennevin er lle og han kan bli ganske "stygg i mnnen" og oppfører seg på en måte som jeg oppfatter som ufint. Selv sier han jeg mangler humoristisk sans, ikke skjønner ironien osv. Men ja, nok om det.. I helgen ble min mann ganske full, som sagt det skjer ikke ofte! men, når han en gang i ny og ne blir det sier han ting som påvirker meg og forholdet vårt og som han ikke husker eller nekter for når han blir edru igjen. Som i helgen hvor han plutselig i en setning som ikke er forsåtelig sier han har en "hemmelig dame" og når jeg spør "hva sa du nå" sier han "hvorfor flyttet du egentlig?" - jeg sier "unnskyld?`" hvem flyttet? Han svarer "du vel, bort fra meg" og jeg sier at jeg er her - han babler videre, og når han etterhvert innser at jeg er meg blir han irritert og sier jeg bare kan dra, han vil være i fred. Vi er på et hotell så det ble jo litt vanskelig, så etter litt mer usammenhengende prat og tidvis snøvling sovner han mens jeg ligger våken.. Neste dag var det som om ikke noe hadde skjedd fra hans side, jeg forsøkte spørre men han avfeide med - og siden det var ting på planen med andre resten av dagen og dagen etter ble det først i går kveld jeg fikk tatt opp dette, hvor på hans reaksjon er kortet ned til: - du innbiller deg - det var nok deg jeg mente - jeg vil bare ha fred og ro - alt jeg vil er å jobbe, styre med hobbyen, ha det hyggelig og tilbringe tid med familien og deg - jeg orker ikke mer prat om dette Det skal sies at for ca et halvår siden vpknet jeg på natten uvisst av hvorfor, han er på tlf ved siden av meg i sengen og det ser ut som om han titter på bilder i messenger av en kvinne. Det tar meg litt tid å våkne og når jeg våkner og spør hva faen var det blir han sinna, beskylder meg for å drømme, fantasere osv - jeg ber om å få tlf hvor på han blir sint og står opp - kommer ganske kjapt tilbake og gir meg telefonen hvor på det selvsagt ikke er noe og han mener det beviste at jeg var problemet.. (noe som selvsagt er mulig.. jeg sier ikke at jeg trøtt som pokker ikke kan ta feil osv) Han har hatt en økning i bruken av mobilen, den plinger i ulike lyder stadig vekk og jeg har full tilgang til den om jeg vil da han legger den fra seg overalt. Han ber meg sjekke sms om det kommer noe og han for eksempel er ved komfyren og jeg ser at det av og til i slike settinger der han ber meg se etter er det kommet inn meldinger tidligere (jeg hører lyden) men det ligger ingen i loggen om dere skjønner - så ja, jeg er på vei å bli paranoid.. Jeg er forvirret og bekymret, og kanskje overreagerer jeg og bør legge det til side? Eller bør jeg presse han og risikere at alt går i stå for han vil virkelig IKKE snakke om det og både sier og viser det tydelig! Anonymkode: d72d3...dba
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Det er jo ikke rart at du blir mistenksom. Men siden du har tilgang hele tiden,så er det vel ikke noe han skjuler. Likevel er det ikke helt betryggende når noen reagerer med sinne osv. Hvorfor drikker han seg SÅ full egentlig? Hadde aldri i verden orket! Noe så ufyselig. Du får vel ikke gjort stort med dette,så vet ikke helt om du ikke bare skal legge det bak deg. Når han ikke vil snakke om det så...
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 3 timer siden, NotNaomi skrev: Det er jo ikke rart at du blir mistenksom. Men siden du har tilgang hele tiden,så er det vel ikke noe han skjuler. Likevel er det ikke helt betryggende når noen reagerer med sinne osv. Hvorfor drikker han seg SÅ full egentlig? Hadde aldri i verden orket! Noe så ufyselig. Du får vel ikke gjort stort med dette,så vet ikke helt om du ikke bare skal legge det bak deg. Når han ikke vil snakke om det så... Tilgang i form av at han tidvis ber meg lese hvis det kommer inn noe mens han er opptatt.. Et eksempel - det plinget og plinget i sms inn rett før han skulle til å lage mat for en stund siden - mens han står og rører kommer det en mld, han ser hvem det er og ber meg åpne den og lese til han, jeg legger merke til at ut over den siste som kom virker det ikke som om han har fått meldinger tidligere den dagen - noe som jo er rart siden jeg hørte at sms´er kom inn like før.. jeg leste meldingen og så sa jeg "rart at de meldingene fra i sted ikke ligger her" hvorpå han sier "hvilke meldinger" og jeg svarer de som kom i ett kjør for litt siden - han sier noe ala "du må ha hørt syner" og nekter plent snakke mer om det.. Han drikker sjelden, og ennå sjeldnere brennevin og så full blir han kanskje en gang eller to i året - om så ofte, det er nok jeg som ikke klarer legge hver episode helt bak meg fordi jeg blir så opprørt.. Anonymkode: d72d3...dba
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Prøver mannen å overbevise deg om at du er gal eller noe slikt? Han sier at du hører syner og bare drømmer ting. Hvorfor prøver han å overbevise deg om at du ser og hører ting som ikke er ekte? Anonymkode: 704e5...9e2 1
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tilgang i form av at han tidvis ber meg lese hvis det kommer inn noe mens han er opptatt.. Et eksempel - det plinget og plinget i sms inn rett før han skulle til å lage mat for en stund siden - mens han står og rører kommer det en mld, han ser hvem det er og ber meg åpne den og lese til han, jeg legger merke til at ut over den siste som kom virker det ikke som om han har fått meldinger tidligere den dagen - noe som jo er rart siden jeg hørte at sms´er kom inn like før.. jeg leste meldingen og så sa jeg "rart at de meldingene fra i sted ikke ligger her" hvorpå han sier "hvilke meldinger" og jeg svarer de som kom i ett kjør for litt siden - han sier noe ala "du må ha hørt syner" og nekter plent snakke mer om det.. Han drikker sjelden, og ennå sjeldnere brennevin og så full blir han kanskje en gang eller to i året - om så ofte, det er nok jeg som ikke klarer legge hver episode helt bak meg fordi jeg blir så opprørt.. Anonymkode: d72d3...dba Du,det spiller ingen rolle hvor sjelden det skjer når han oppfører seg sånn! Folk må drikke og feste så mye de vil,og jeg tar en fest selv med alkohol jeg. Det er ikke det,men han tåler det ikke. Syns hans oppførsel er rar. Men hva kan du gjøre da? Ikke bra at hodet ditt blir kjørt på denne måten! Syns synd på deg,for skjønner dilemmaet. Folk kan faktisk ha alkoholpsykoser. Men det er jo ting en kan reagere på her. Uff!
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøver mannen å overbevise deg om at du er gal eller noe slikt? Han sier at du hører syner og bare drømmer ting. Hvorfor prøver han å overbevise deg om at du ser og hører ting som ikke er ekte? Anonymkode: 704e5...9e2 Ikke helt bra nei.
daemonia Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Har han en eks som har flyttet som var vanskelig å komme over? Kan det være det som kom opp i fylla? Ellers synes jeg det høres veldig rart ut. I hvert fall at han blir sur når du spør og unngår å gi svar. Men klart, det er mye rart folk kan få for seg når de blir såpass full. Jeg ville minst satt ned foten for akkurat det med brunt brennevin. Såpass respekt bør han ha for deg at han holder seg unna det når han vet hvordan han blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå