Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i super innspurten på masteroppgaven min, og er usikker på om jeg vil rekke fristen (var sykemeldt i nesten to måneder pga alvorlig sykdom i familien, men fikk kun to uker utsettelse). Jeg prøver å sette opp en slags plan for når jeg skal være ferdig med hva.

Og så lurer jeg på hvor raskt dere (som selv har skrevet master) mener det er mulig å skrive et metodekapittel? Oppgaven i sin helhet skal være 60-80 sider, og jeg ser lignende oppgaver har mellom 7-15 sider metode. Jeg har jo skrevet en prosjektskisse tidligere, så jeg har jo klart for meg hvorfor jeg har gjort de metodiske valgene som jeg har gjort. All teori på metode ligger også klart. Er forresten er kvalitativ undersøkelse.

Så hva tenker dere? Hvor raskt kan jeg få ned ca 10 sider? 

Og hva med innledning? Jeg kan se for meg at denne delen er litt vanskelig, selv om jeg har noen linjer her. Det skal heller ikke være så langt. Er vel 5-10 sider andre lignende oppgaver ligger på.

Oppgaven skal leveres til trykk neste onsdag. Og jeg regner med at jeg innen lørdag vil være ferdig med alt utenom metode, innledning og sammendrag.

Tror dere det lar seg gjøre?

Anonymkode: 3708c...4e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en plan for metodekapittelet kan du fint skrive det på under en dag. En følger jo nesten en slags mal om en har skrevet det for kvalitative oppgaver før, og legger bare til ting her og der.

Du kan også få innledning ned like kjapt om du har klar teorien du skal bruke, men jeg anbefaler å bruke litt mer tid på den.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Moonwalker skrev:

Om du har en plan for metodekapittelet kan du fint skrive det på under en dag. En følger jo nesten en slags mal om en har skrevet det for kvalitative oppgaver før, og legger bare til ting her og der.

Du kan også få innledning ned like kjapt om du har klar teorien du skal bruke, men jeg anbefaler å bruke litt mer tid på den.

Jeg også tenkte at jeg kunne få ned metodekapittelet på en dag, maks to. Men veileder mente dette var urealistisk. Jeg er mer bekymret for innledningen. Tenker dette kan ta litt tid, men noe jeg burde klare på 2-3 dager toppen.

Takk for svar!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg også tenkte at jeg kunne få ned metodekapittelet på en dag, maks to. Men veileder mente dette var urealistisk. Jeg er mer bekymret for innledningen. Tenker dette kan ta litt tid, men noe jeg burde klare på 2-3 dager toppen.

Takk for svar!

Det kan være vanskelig om du ikke har skrevet slikt før, men det kan nå gå. Ville jo ha satt av mer tid om mulig, men det kommer helt an på hvor mye du har igjen ellers av oppgaven.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte nok en uke på metodekapittelet. Men nå var metodekapittelet det første jeg gjorde. Siden jeg skrev det såpass tidlig var ikke det noe jeg stresset med. Hadde veldig lite erfaring med å skrive metodekapittel fra før. Kunne nok gjort det ferdig på 3 dager dersom jeg hadde gått inn for det. Syntes forresten metodekapittelet var det kapittelet som var enklest å skrive. 

Jeg ble forresten anbefalt å først skrive hva jeg hadde gjort, deretter begrunne dette utifra teori. Hvis jeg skjønte det riktig handlet dette om tekstens lesbarhet. Folk skal kunne lese gjennom oppgaven uten å måtte lete i teksten for å finne ut hva du har gjort, slik at de som ikke er interessert i å lese teorien kan slippe det. Tenkte jeg skulle dele det tipset :) 

Anonymkode: 40f1a...14f

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket fag er dette?

Anonymkode: d22c9...e3d

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fag er dette?

Anonymkode: d22c9...e3d

Fagdidaktikk. Hva tenkte du på?

Skrevet

Hvis du har SÅ dårlig tid og du ikke engang har skrevet metodekapittelet, hvorfor ikke bare utsette innleveringen? Der jeg har tatt master kan vi levere 4 ganger i året, og det er helt normalt at noen leverer senere. Heller det enn å få en dårlig karakter på masteren, og et helt bortkasta arbeid man ikke kan vise frem til noen eller få noen cred for..!

Gjest Sisti
Skrevet

En dag kan gå fint, men det er jo vanskelig å svare for deg. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Strixvaria skrev:

Hvis du har SÅ dårlig tid og du ikke engang har skrevet metodekapittelet, hvorfor ikke bare utsette innleveringen? Der jeg har tatt master kan vi levere 4 ganger i året, og det er helt normalt at noen leverer senere. Heller det enn å få en dårlig karakter på masteren, og et helt bortkasta arbeid man ikke kan vise frem til noen eller få noen cred for..!

TS har jo skrevet at hun har fått utsatt den, men det var bare mulig å få den utsatt i to uker. 

Anonymkode: eeec6...6c5

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Strixvaria skrev:

Det varierer jo i fra institutt til institutt. Så flott at dere kan levere 4 ganger i året, men hvis du har du lest TS sitt HI ser du at h*n ikke fikk utsatt den mer enn 2 uker. 

Anonymkode: 6a2e8...cb4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har jo skrevet at hun har fått utsatt den, men det var bare mulig å få den utsatt i to uker. 

Anonymkode: eeec6...6c5

Det er helt vanlig at det er flere frister for innlevering av masteroppgaver, dvs. man kan skippe hele fristen og satse på neste. Derfor tenkte jeg det kunne være en bedre mulighet enn å panikkskrive både metode, innledning og sammendrag på så kort tid. Men det er klart, hvis ikke institusjonen har mer enn én frist, så utgår jo den "løsningen". Åpenbart nok.

Har aldri vært borti at man ikke kan levere til en senere frist, men hvis det er ståa så har jo ikke TS noe annet valg enn å få det til på et vis. Verre er det ikke.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer jo i fra institutt til institutt. Så flott at dere kan levere 4 ganger i året, men hvis du har du lest TS sitt HI ser du at h*n ikke fikk utsatt den mer enn 2 uker. 

Anonymkode: 6a2e8...cb4

Det er forskjell på en utsettelse og ny frist for innlevering, vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...