Antoinette Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Etter å ha lest dette begynte jeg å tenke på om de fedrene som klager over at mor "alltid får omsorgen" egentlig skjønner hva det vil si å ha omsorgen for et eller flere barn. Ikke kan de stelle hus, ikke kan de lage mat, ikke kan de vaske klær men omsorgen SKAL de ha og lager facebookgrupper for å støtte hverandre. En venn av min mann mistet omsorgen pga. hans elendige skills i hjemmet og han skjønner ikke hvorfor han nå ikke får ha dem annenhver uke. Barna kom i skitne klær og uten matpakke på skolen dag eller dag. Ikke hadde de vasket seg heller. En oppmerksom lærer tok affære og kontaktet moren. 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Enkelte mennesker forstår ikke hva det vil si å ha omsorg for barn. Der far ikke forstår det, har mor omsorgen. Der mor ikke forstår det, har far omsorgen. Der ingen av dem forstår det, har barnevernet omsorgen. Anonymkode: 46f36...d4c 45
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Menn er like alle sammen. Det finnes ingen menn som er annerledes enn andre menn. De er alle kledd likt, har alle lik musikksmak, jobber alle i samme yrke. Men er like, alle sammen. Anonymkode: f5cd3...e48 15
Gjest C.Tramell Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har tenkt det samme mange ganger. Jeg har sett altfor mange fedre som gjør en slett foreldrejobb, men 50/50 skal de ha selv om det fører til at barna får en trist oppvekst. Jeg tror det ofte handler kun om penger. De vil ha delt omsorg for å slippe å betale for det det faktisk koster å ha barn, og så kniper de inn på alt som har med barna å gjøre for å ha råd til det de liker å bruke penger på. Som faren i tråden du linker til. Senger og madrasser til barna settes på listen for utgifter som kan utsettes på ubestemt tid. Det forundrer meg ikke om den samme karen tar seg råd til festing og fotballturer med gutta. Jeg har som sagt sett mange slike eksempler.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 Dette tror jeg er biologisk. Menn jakter mat, kvinner tar seg av barn og hjem. Nå er 50% barn delt/skilt og bor i to hjem. Far skal styre skuta selv uten en sterk kvinnehånd som vet når barna er sultne, trøtte, trenger dusj og rene klær. Kvinner har mer morsinstint. Kvinnefrigjøringen er ikke bare bare. Når hjem splittes opp så lider Barna, dessverre. Ferdre kan være flinke, men de fleste trenger en kvinnehånd selv. Hvem lager jul og kos hjemme? Jo mor som regel. Hvordan kan fedre bli bedre som alenefar? Anonymkode: 036da...9a5 4
makkapakka Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Det handler om ære ikke omsorg og menn skal ikke tape ansikt eller bli tråkka på. De er jo tross alt menn.. For menn er det å ha barn morsomt det, vask tar de 1 gang i året. Alle andre må forstå at jobb og egne aktiviteter er viktigst av alt. Barna skal innrette seg. 11
RoH Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 TS og dere andre med tilsvarende meninger, jeg har et forslag ta en Q-tipp. Putte langt inn i øret og sjekke om den kommer ut på andre siden like ren. 11
Miss.Wildfox Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 (endret) Jeg tror det handler om forventninger til prestasjoner utifra kjønn fra tidlig i oppveksten. I min generasjon og krets fra barndommen av, fikk guttene sydd puter under armene med påsmurt matpakke til skolen helt opp i ungdomsskolenivå mens av jentene ble det forventet at de skulle hjelpe mor med husstell, matlaging og klesvask. Tror ikke alt handler om biologiske kjønnsmønster men tillærte. Når mennene etablerer seg med kone og barn så er min opplevelse at få damer slipper mennene ordentlig til. Enkelte ting skal de ha kontroll på selv og mennene frarøves ferdigheter. Blir irritert på de som klager over at mannen aldri bidrar når de selv har tatt kontroll fra tidlig i forholdet og vil ha gjort ting på sin måte, det kan søren ikke være lett finne sin rolle og bare gjøre ting for mannen som mange ganger ender opp med irettesettelse for jobben i tillegg. I forhold til omsorg for barn.. Ta bekledning som eksempel- hvor mange fedre får frie tøyler til å sette sammen antrekk fra nyfødt alder utifra ulike forhold som bevegelighet og værforhold? Man kan ikke forvente at det skal være så lett å bli kastet all in i det under pappapermen når man ikke får delta de første 9mnd av barnets levetid. Jeg synes mange mannfolk for altfor mye tyn for manglende deltagelse og kunnskap når de ikke får være deltagende i alt fra starten. Endret 6. juni 2017 av Miss.Whitefox 14
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 Er dere så dumme som dere utgir dere for? Ikke alle menn er like håpløse. Min x har hovedomsorgen for våre barn, fordi jeg har en jobb som tilsier at jeg ikke kan. Og han gjør en strålende jobb. Kunne ikke gjort det bedre selv. Det samme med min kjære. Han har hovedomsorgen for sin datter, fordi moren hennes er håpløs på alle måter, og prioriterer seg selv foran sin datter hver gang. Selv om noen menn er totalt håpløse og ikke vet forskjellen på opp og ned, er ikke det tilfelle for de fleste andre. Det samme gjelder ikke kvinner. De fleste kvinner er den fødte mor, og gjør en flott jobb. Men så har du også de kvinnene som er totalt håpløse og virkelig aldri burde fått barn. Så og si at menn ikke vet hva det vil si å ha omsorgen for barn, fordi di er menn og bare derfor, blir lite gjennomtenkt! Anonymkode: 41491...229 7
Gjest NotNaomi Skrevet 6. juni 2017 #11 Skrevet 6. juni 2017 Du begynner å lure etter ETT innlegg du har lest? Har sett mange gode fedre. De har oftest mer humor enn oss,og de er ikke lar også barn utfolde seg litt mer mtp å klare ting selv. De setter også klare grenser. Det er fedre jeg har opplevd. Alle forstår vel at en god omsorgsperson ikke har med kjønn å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 Jeg måtte tvinge får til å la meg få unger mere. Det var 50 50 i starten . Men han skjønte ikke at de trengte å dusje mere enn en gang i uka. De fikk ikke lov å bytte klær ofte. Kostet kr å vaske klær. Stenge tøy lå på i 2 mnd . Fikk utslett og overvekt på den ene pga dårlig kosthold. Og når man bare har en uke å rette opp ting så går det feil. Anmeldt til bv. Og får skjønte faktisk ikke hva problemet var. Nå har han dem veldig sjelden. Gadd ikke etter jeg var så slem å tok barna fra han. Jeg tror de rett å slett ikke ser det. Anonymkode: 1daf1...341 4
Biloba Skrevet 6. juni 2017 #13 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte tvinge får til å la meg få unger mere. Det var 50 50 i starten . Men han skjønte ikke at de trengte å dusje mere enn en gang i uka. De fikk ikke lov å bytte klær ofte. Kostet kr å vaske klær. Stenge tøy lå på i 2 mnd . Fikk utslett og overvekt på den ene pga dårlig kosthold. Og når man bare har en uke å rette opp ting så går det feil. Anmeldt til bv. Og får skjønte faktisk ikke hva problemet var. Nå har han dem veldig sjelden. Gadd ikke etter jeg var så slem å tok barna fra han. Jeg tror de rett å slett ikke ser det. Anonymkode: 1daf1...341 Tragisk. Men snakk for din eksmann, ikke for menn generelt. De fleste menn er ikke på barnevernsnivå. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #14 Skrevet 6. juni 2017 Åh her-re-guuuuuuud azz. Anonymkode: 038b3...f6d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #15 Skrevet 6. juni 2017 En annen ting er at menn som er gode omsorgspersoner også er gode til å gi omsorg til en partner. Selvfølgelig kan man finne ut at man ikke passer sammen etter x antall år og likevel gå fra hverandre. Det er likevel ikke til å stikke under stol at menn som er dårlige omsorgspersoner og ikke er gode til å bygge og vedlikeholde en relasjon eller et forhold, vil ha større risiko for å ende opp som deltidsforelder. Å ha evne til å være en god far og en god partner, vil ofte henge sammen. Anonymkode: 46f36...d4c 17
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #16 Skrevet 6. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: En annen ting er at menn som er gode omsorgspersoner også er gode til å gi omsorg til en partner. Selvfølgelig kan man finne ut at man ikke passer sammen etter x antall år og likevel gå fra hverandre. Det er likevel ikke til å stikke under stol at menn som er dårlige omsorgspersoner og ikke er gode til å bygge og vedlikeholde en relasjon eller et forhold, vil ha større risiko for å ende opp som deltidsforelder. Å ha evne til å være en god far og en god partner, vil ofte henge sammen. Anonymkode: 46f36...d4c ^ dette Anonymkode: f5cd3...e48 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #17 Skrevet 6. juni 2017 Ja alle menn er selvsagt like håpløse! Anonymkode: 8be49...f9a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #18 Skrevet 6. juni 2017 Hvor finner man alle disse håpløse mennene? Og er de like håpløse når de har syke barn dager, pappaperm eller mor er på husmorferie på sunny beach med tuppene fra VGS reunion?! OK, beklager. Men, jeg er gift med en som vasker klær, ordner og steller barns våre svært godt. Barnehagen vet når jeg har stelt ungene kun på grunn av flettene i håret til vår datter. Min mor og min svigermor ser i skapet om det er han eller jeg som har lagt sammen sengetøyet. Men ellers blir de mette, rene, tenner blir pusset og de er mette. Det er mange ting som blir gjort annerledes. Pappa tørker søl med servietter fra hanskerommet. Mamma finner våtservietter i veska. Pappa legger sammen sengetøyet i full fart, mamma stryker ofte litt på det og passer telle kanten. Mamma spyler bilen til dem ser ren ut, pappa polerer dem. Mamma fletter hår, pappa finner batmangenseren. Altså.. Ungene har det flott med ham nå, og skule vi skille oss så er han den samme gode omsorgspersonen. At kvinner rakker ned på menn som dyr som ikke vasker barna sine, Ole lager matpakker og ikke evner å huske sommerfesten eller dugnaden må være single/forsmådde kvinners propaganda... Anonymkode: 77a44...556 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #19 Skrevet 6. juni 2017 Huff, jeg lurer virkelig på hvilke menn dere kjenner er sammen med for dette hørtes jo bare trist ut. Her i huset er det mannen som tar seg av barna og han gjør en glimrende jobb. Aldri fått noe klage fra barnehage eller skole, han har stålkontroll. Anonymkode: 87b4e...95b 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 6. juni 2017 #20 Skrevet 6. juni 2017 Menn er like bra til å ha omsorg for barn som kvinner. Det finnes både menn og kvinner som ikke er voksne nok til å ta seg av et barn, og der tror jeg kjønnsfordelingen er ganske lik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå