Anciol Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 (endret) Skulle ta bussen til jobb, så var det en liten 10 åring som hadde glemt skolekortet sitt og ikke fikk komme på bussen, fordi h*n hadde glemt det. Syns det var råttent av busssjåføren å bare la h*n stå der i regnet! Endte med at jeg gav h*n nok penger til å ta den andre bussen. Så h*n kom seg på skolen! Syns bussjåfører kan vise litt skjønn iblant! Endret 6. juni 2017 av Anciol 10
Outlander Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Synes det var like drøyt av de som satt på bussen å ikke stille opp og betale for han også - men ja. Sjåføren høres ut som en skikkelig drittsekk. Snill du ga han penge for å ta neste bussen. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 For alt du vet kan bussjåføren ha fått streng beskjed fra sine overerordnede om å ikke slippe på unger uten kort. Om sjåføren har fått kjeft fra ledelsen for å gjøre noe sånt før, skjønner jeg godt han gjør som han gjorde. Anonymkode: 09ce8...ea1 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 :-O Her i byen ser jeg ofte studenter som har glemt kortet, eller sier "mobilen slo seg av" el.l, og de får alltid gå på likevel. Så dette var litt sjokkerende, ja. Anonymkode: 5dcb1...159
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Her så får min 10 åring ta bussen, hadde han glemt kortet, da det er til skolen. Min 15 år gamle datter, blir nektet å gå på bussen, har hun glemt busskortet. Anonymkode: ee9e6...b85 1
Minlillesky Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 20 minutter siden, Anciol skrev: Skulle ta bussen til jobb, så var det en liten 10 åring som hadde glemt skolekortet sitt og ikke fikk komme på bussen, fordi h*n hadde glemt det. Syns det var råttent av busssjåføren å bare la h*n stå der i regnet! Endte med at jeg gav h*n nok penger til å ta den andre bussen. Så h*n kom seg på skolen! Syns bussjåfører kan vise litt skjønn iblant! Såpass! Bussjåfører har regler de og ang å ta med barn uten skolekort osv. Men ærlig talt, en 10 åring er ikke akkurat store barnet. Bussjåføren kunne vist litt skjønn. Se ann situasjonen. Snille deg som hjalp barnet. Det samme hadde jeg gjort og, men ikke før etter en alvorprat om hvor viktig det er å ta vare på og huske tingene sine. Man kan ikke la et barn stå igjen. Men jeg må og være litt streng her. Barnet har ansvar for å ta vare på tingene sine, det gjelder også skolekortet. Foreldrene må og minne barnet på skolekortet, så de har og ansvar der. Men en 10 åring, burde klare å huske å ta med seg alle tingene sine på vei ut. Være litt mer organisert. Legg skolekortet i sekken kvelden før, så vet man hvor det er hen, og slipper å stresse med leting 10 min før bussen går liksom.. Skjønner at bussjåfører blir lei av alle som "glemmer" skolekortet sitt. En 1. klassing har bedre kontroll på skolekortet sitt enn en del ungdommer. Ærlig talt, det er mange som kunne ha skjerpet seg litt der. Hvor vanskelig er det å passe på og huske å ta det med...
Anciol Skrevet 6. juni 2017 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2017 6 timer siden, Outlander skrev: Synes det var like drøyt av de som satt på bussen å ikke stille opp og betale for han også - men ja. Sjåføren høres ut som en skikkelig drittsekk. Snill du ga han penge for å ta neste bussen. Det er skolebussen, som nektet hun adgang!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, Anciol skrev: Det er skolebussen, som nektet hun adgang! Det kan som nevnt være at bussjåføren har fått strenge ordre fra høyere hold om å ikke la unger uten gyldig betalingsmiddel komme på bussen. Anonymkode: 09ce8...ea1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 Jeg jobber med skoleskyss på en skole, og kan bekrefte at busselskapene er ekstremt strenge på dette. Vi mener nok i blant at de kunne vist litt mer skjønn hvis samme person har tatt samme buss til skolen i flere år og plutselig har glemt et kort (noe mange også velger å gjøre), men samtidig er dette noe de har fått beskjed om å være strenge på. Om det kommer en billettkontrollør, så kan de få problemer. Det er foresattes ansvar at busskortet er med, og selv om forglemmelser kan skje, så handler altså ikke dette om å være et vemmelig menneske. Opplever dette som en tråd for å skryte litt, men det kan jo være meg som er streng. Anonymkode: 821dd...36e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med skoleskyss på en skole, og kan bekrefte at busselskapene er ekstremt strenge på dette. Vi mener nok i blant at de kunne vist litt mer skjønn hvis samme person har tatt samme buss til skolen i flere år og plutselig har glemt et kort (noe mange også velger å gjøre), men samtidig er dette noe de har fått beskjed om å være strenge på. Om det kommer en billettkontrollør, så kan de få problemer. Det er foresattes ansvar at busskortet er med, og selv om forglemmelser kan skje, så handler altså ikke dette om å være et vemmelig menneske. Opplever dette som en tråd for å skryte litt, men det kan jo være meg som er streng. Anonymkode: 821dd...36e All skolekjøring er kontraktfestet til fylkeskommunen. ( Ruter, Brakar, Skyss osv. ) Da jeg kjørte buss (et par år siden) var det klare instrukser fra fylkeskomm. om å vise skjønn når det gjaldt mindre barn og skolekort. Dette gjaldt spesielt TIL skolen. Hjemigjen skulle eleven få et skriv fra skolen om at han hadde glemt kortet. Hvorvidt den aktuelle sjåfør anså 10-åringen som "mindre" er et annet spørsmål, Ellers er det fryktelig mye sløvskap fra ungdommers side når det gjelder kortbruk. En sjelden gang må det statueres et eksempel, å de må bli avvist. Dette for at de (og andre) skal lære. Sammen lign det gjerne med når polisen synest gj.farten på motorveinen blir for høy........ Jævlig surt å være den som blir plukka ut og tatt. Av og til må en bare ta i bruk konsekvenser. Anonymkode: 85c34...db4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #11 Skrevet 6. juni 2017 Jeg passer alltid på at 7-åringen har med seg busskortet, men det har skjedd unntak der han har glemt det. Kanskje 1-2 ganger om året. Hadde buss-sjåføren forlatt min 1. Klassing på busstoppet alene hadde det blitt månelyst! Vi er dratt på jobb og ungen skal da gå hjem alene til tomt hus? Jeg hadde klikket. Her var ungen 10 år, men allikevel. Det er en skolebuss, ingen vanlig rutebuss og sjåføren var helt sikkert fullstendig klar over at denne ungen hadde fullt gyldig busskort. Så jeg synes han var vemmelig ja! Hadde buss-selskapet hatt rutiner som tilsier at sjåførene ikke får lov til å slippe små unger som har glemt busskortet på bussen, hadde jeg laget sponhelvete. Det er ikke forsvarlig. Ikke alle 1. Klassinger som har mobil og kan ringe og fortelle at de er strandet heller! Hvem har ansvaret om noe skjer med ungen på vei til skolen om h*n ikke slipper på bussen? Foreldrene som i god tro mener de har med busskort, eller den firkantede bussjåføren, eller skolen? Anonymkode: 1b9ca...b52 3
Outlander Skrevet 6. juni 2017 #12 Skrevet 6. juni 2017 43 minutter siden, Anciol skrev: Det er skolebussen, som nektet hun adgang! enda verre- det er en 10 åring vi snakker om - ikke en snikende tenåring som skal inn til byen. ffs. 1
Anciol Skrevet 6. juni 2017 Forfatter #13 Skrevet 6. juni 2017 Oppdatering: Foreldrene hennes kom på døren min og vi formet en felles klage på bussjåføren, så nå får vi se hva som skjer! 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #14 Skrevet 7. juni 2017 Skjønner at bussjåføren har regler å følge. Men da må de endre litt på reglene da. Man kan ikke sette igjen småunger på busstoppet fordi de muligens er slemminger som prøver å snike til seg gratis skoleskyss! Anonymkode: 1962d...53d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå