AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Del Skrevet 6. juni 2017 Jeg og mannen skal tilbake til københavn en uke i juli. Vi har vært der før, og opplever at vi trives godt. Vi er forelsket, lykkelige og avslappede i køben! Men vi har bare vært der langhelger, og ikke hatt like god tid som nå. Vi vil oppleve nye ting! Ikke bare gå i samme rute. Så langt er planen å leie sykler, for å bare farte rundt i byen, minst to av dagene. Har dere noen gode køben-tips?? Vi er glade i matopplevelser og mannen er veldig glad i steder med godt og spennende utvalg av øl! Gode resturant-tips tas imot meg glede! Anonymkode: ce74e...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Del Skrevet 6. juni 2017 Sykle og spise øko-mat i Christiania Anonymkode: 384c5...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 6. juni 2017 #3 Del Skrevet 6. juni 2017 Cafe 8tallet http://timos.dk/restaurant-cafe-oerestad-8tallet/ Ligger et stykke utenfor sentrum, men det er enkelt å komme seg dit med Metro (nærmeste stasjon er Vestamager). God mat og lokalt øl fra Amager Bryghus. Fin beliggenhet i det prisbelønte bygget 8tallet. Ellers synes jeg frokost/brunch på Mad & Kaffe er et must! De har to kafeer, en på Vesterbro og en på Amagerbro, de har såvidt jeg vet samme meny begge steder. Supergod brunchplatte hvor du velger om du vil ha 3, 5 eller 7 småretter og setter sammen selv fra menyen. Vær obs på at de ikke tar i mot bordbestilling til frokost og ikke på utebord. Møt opp tidlig - det er populært og ofte kø, spesielt i helgene. Matmarkedet Torvehallerne ved Nørreport verdt et besøk. https://torvehallernekbh.dk/ Pizza på Gorm's Pizza i Magstræde er ikke å forakte http://www.gormspizza.dk Ellers er det trivelig å rusle Gammel Kongevej opp mot Frederiksberg. Masse småbutikker og hyggelige cafeer etc. Frederiksberg er generelt et fint område synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alltidpånett Skrevet 7. juni 2017 #4 Del Skrevet 7. juni 2017 Nørrebro bryghus, enten til lunsj eller middag. Mange koselige bruktbutikker, uavhengige butikker og andre kafeer i området. Copenhagen street food på Papirøen. På samme side av byen finnes lille Cafe Wilder med byens beste chevresalat. I en sidegate til Strøget ligger klassiske La Glace konditori. Nimb bar i/utenfor Tivoli med sin store peis er koselig på kvelden om det er ruskevær. De har også begynt med afternoon tea, har dessverre ikke prøvd det men bildene ser herlige ut derfra....Bistroen er også et kjekt sted. Jeg har skrevet om disse stedene og noen til her Kos dere i København! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2017 #5 Del Skrevet 8. juni 2017 Hva lønner seg med tanke på metro? Finnes det døgnkort, flerdagerskort o.l? Har forsøkt å se på nettsidene til metroen, men finner ikke noe god informasjon om det. Anonymkode: a51d3...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 8. juni 2017 #6 Del Skrevet 8. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva lønner seg med tanke på metro? Finnes det døgnkort, flerdagerskort o.l? Har forsøkt å se på nettsidene til metroen, men finner ikke noe god informasjon om det. Anonymkode: a51d3...d6e Jeg har et Rejsekort Anonymt (http://www.rejsekort.dk/koeb-rejsekort/voksen/rejsekort-anonymt.aspx) som jeg fyller på når jeg er i København. Fungerer på både buss, metro, tog og S-tog i København. Veldig greit! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #7 Del Skrevet 9. juni 2017 Vil anbefale en tur til Papirøen (street food mathall ved operaen). Kult sted å ta en matbit eller noe å drikke. Eller begge deler Kan anbefale burger fra fatburgers og burrito fra den ene lille burritosjappa i hjørnet til venstre ved utgangen (husker ikke navn på den dessverre). Anonymkode: f46cf...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letterbomb Skrevet 9. juni 2017 #8 Del Skrevet 9. juni 2017 Da jeg var der, var vi innom Jensens Bøfhus (tror det het det, ikke langt fra Tivoli). Der hadde de mye god mat, i alle fall! Og så finner man jo mye om man googler litt. For eksempel fant jeg en liste over topp 10 ølbarer i København HER, som kanskje kan være aktuelt og verdt å teste ut? Ellers synes jeg Tivoli er veldig stas. Har vært i København to ganger, og synes det alltid er koselig å ta seg en tur dit. Jeg er også en av dem som liker å dra på Hard Rock Café. Synes også det er ålreit å tusle i Strøget, eller å ta seg en tur til Nyhavn. Og igjen er jo Google fint til å for eksempel finne andre severdigheter i byen. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #9 Del Skrevet 9. juni 2017 På 6.6.2017 den 16.06, Christiane_W skrev: Cafe 8tallet http://timos.dk/restaurant-cafe-oerestad-8tallet/ Ligger et stykke utenfor sentrum, men det er enkelt å komme seg dit med Metro (nærmeste stasjon er Vestamager). God mat og lokalt øl fra Amager Bryghus. Fin beliggenhet i det prisbelønte bygget 8tallet. Ellers synes jeg frokost/brunch på Mad & Kaffe er et must! De har to kafeer, en på Vesterbro og en på Amagerbro, de har såvidt jeg vet samme meny begge steder. Supergod brunchplatte hvor du velger om du vil ha 3, 5 eller 7 småretter og setter sammen selv fra menyen. Vær obs på at de ikke tar i mot bordbestilling til frokost og ikke på utebord. Møt opp tidlig - det er populært og ofte kø, spesielt i helgene. Matmarkedet Torvehallerne ved Nørreport verdt et besøk. https://torvehallernekbh.dk/ Pizza på Gorm's Pizza i Magstræde er ikke å forakte http://www.gormspizza.dk Ellers er det trivelig å rusle Gammel Kongevej opp mot Frederiksberg. Masse småbutikker og hyggelige cafeer etc. Frederiksberg er generelt et fint område synes jeg. Jeg hadde en dårlig opplevelse her sist jeg var i Køben - ventet helt seriøst 1,5 time på maten (som var god den altså, men helt sinnsykt å vente så lenge på brunsj, og så på en ukedag i tillegg). Flere på bordene rundt ventet også lenge, så det var en generelt dårlig atmosfære. Tror Mad & Kaffe rett og slett har blitt for poppis for sitt eget beste. Men så hadde jeg en flott brunsjopplevelse på Møller på Nørrebro, så den kan virkelig anbefales. Louisiana museum for moderne kunst er bra, hvis man har tid til en liten togtur. Spasere i Christiania er et must. Vil også anbefale å leie sykkel, og bare sykle på måfå rundt i de fine gatene på Nørrebro/Vesterbro/Amager/Fredriksberg Anonymkode: f67c1...e60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #10 Del Skrevet 9. juni 2017 Inne på tivoli har de et spisested ( minner om gammel amerikansk stil ) der de serverer danske smørbrød. Fantastisk god mat, service og egen stemning. Omgivelsene og den gode servicen og maten gjør deg direkte glad :0) Anonymkode: 06d1f...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 12. juni 2017 #11 Del Skrevet 12. juni 2017 Jægersborg gade er en spennende gate som jeg har fått anbefalt. Selv hadde jeg utvilsomt besøkt Grundvigskirken, et vakkert kirkebygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå