AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Har levert masteroppgave og nå i etterkant oppdaget to feil hvor en kilde fra teksten ikke er med i litteraturlisten, og en annen kilde som er med i litteraturlisten men som ikke er med i teksten (samme forfatter, men forskjellige årstall og forskjellige bøker/artikler). Har rett og slett blandet de sammen og oversett dette pga. navnene er samme. Hvor alvorlig regnes en slik feil? Grunn til stryk/trekk i karakter? Noen med erfaring fra sensur eller lignende? Bør man si noe om dette på muntlig eksamen, f.eks. på forhånd eller håpe at de ikke oppdager det? Anonymkode: c96ff...f68
Gjest Sisti Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 De legger neppe merke til det en gang, og jeg er ganske sikker på at OM de gjør det, så bryr de seg ikke, de ser jo at det er en glipp. Hvis du skal nevne den relevante delen på fremføring kan du jo si det, eller hvis det utgjør en stor kilde i oppgaven. Men de sitter jo ikke og leser oppgaven med lupe.
Gjest impressa Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 8 minutter siden, Sisti skrev: De legger neppe merke til det en gang, og jeg er ganske sikker på at OM de gjør det, så bryr de seg ikke, de ser jo at det er en glipp. Hvis du skal nevne den relevante delen på fremføring kan du jo si det, eller hvis det utgjør en stor kilde i oppgaven. Men de sitter jo ikke og leser oppgaven med lupe. Dette. Du kan slappe helt av
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Takk for svar, jeg er nok litt hysterisk..Håper sensur ikke er alt for pirkete..:) Anonymkode: c96ff...f68
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Noen som har erfaringer av å levere et så kalt "errata-dokument" ved muntlig eksamen? Har søkt rundt litt og sett at det er dette man leverer inn til f.eks Bora før oppgaven evt. publiseres. I tilfelle jeg oppdager flere feil f.eks, er det vanlig/lurt å ta med en slik liste/dokument ved muntlig eksamen? Og bør man i så tilfelle vise denne direkte, eller heller vente og se hvis sensor spør om dette (er jo ikke sikkert de oppdaget feilen?) Hilsen stresset Anonymkode: c96ff...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå