Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig noen var spurt om dette før. Jeg er bare 30 år men sliter med å omgåes eller håndtere 18-20 åringer. De er slitsomme, masete, frekke, spydige og jeg vil ikke bli kjent med dem heller (noen av dem tror det) :ler: 

Jeg blir ofte sittende og gape og bli redd de og enkelte situasjoner siden mange av de ikke tenker seg om når det gjelder viktige ting og jeg kan ikke la disse snørrete ungene som jeg kaller dem bestemme over meg og mitt liv. Ikke kan jeg nesten ha en deltidsjobb som kun går ut på å svare dem heller. Hvordan håndterer man de?

Sjeldent har de noe å snakke om. Det er så platt. Jeg har mer til felles med 4-5 åringer og jevnaldrende i disse dager. Hjelp!

Anonymkode: 32cf2...a1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trikset er å la dem få sove om formiddagen slik de ikke blir gretne. 

Anonymkode: 54ed6...e20

• Liker 5
Skrevet (endret)

Snakke til dem som om de var vanlige mennesker?

Har jobbet med mange 18-20 åringer og har ikke noe mer negative erfaringer med dem, enn andre aldersgrupper.

Hvorfor føler du at de bestemmer over livet ditt?

Endret av absinthia
  • Liker 4
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvorfor må du omgåes dem?? Bestemme over ditt liv? Du må nesten forklare. Har ikke noe problem selv med å snakke med dem da. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Hvorfor må du omgåes dem?? Bestemme over ditt liv? Du må nesten forklare. Har ikke noe problem selv med å snakke med dem da. 

Hva er alderen din?

I hovedsak går det ut på at det er en forskjell på folk som er 18 år og på noen som er 30-40-årene. De på 18 år gjør ofte ting som blir irettesatt enten av samfunnet eller av foreldrene og jeg burde da slippe å bli irettesatt av noen som er 20 år yngre eller eldre enn meg. Man faller litt i mellom to stoler her. ;) 

I hovedsak så bestemmer alle over seg selv så lenge man er over 18 år men det betyr ikke at de bestemmer over andre. :P 

Jeg orker ikke omgåes 18åringer mer enn et par timer da de lyver mye, har dårlig impulskontroll og en del foreldre er like slitsomme som 18åringene selv. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, absinthia skrev:

Snakke til dem som om de var vanlige mennesker?

Har jobbet med mange 18-20 åringer og har ikke noe mer negative erfaringer med dem, enn andre aldersgrupper.

Hvorfor føler du at de bestemmer over livet ditt?

"Samtalene" er ofte platte, eller drit kjedelige og overfladiske. Jeg kan diskuter fest, gutter og sminke jeg også, men ikke hele tiden.

Og alle de gangene de tar gale valg så skylder de på alle andre. De tror jo at de vet best og bestemmer over folk og det er ikke tilfellet. Fordi de tar ikke nei for et nei. Vanlige enkle ting maser de om som fører til at foreldrene deres virker direkte onde ved å være overkontrolleeende. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Samtalene" er ofte platte, eller drit kjedelige og overfladiske. Jeg kan diskuter fest, gutter og sminke jeg også, men ikke hele tiden.

Og alle de gangene de tar gale valg så skylder de på alle andre. De tror jo at de vet best og bestemmer over folk og det er ikke tilfellet. Fordi de tar ikke nei for et nei. Vanlige enkle ting maser de om som fører til at foreldrene deres virker direkte onde ved å være overkontrolleeende. 

Jeg synes ikke dette høres ut som den jevne 18-20 åring, men heller et lite  og ikke særlig representativt utvalg. De fleste er ikke bare oppttt av det du siterer. I likhet med oss gamlingene, kommer de i et uttall varianter, men en må faktisk bare innse at de enda ikke har blitt voksne, - hjernen er tross alt ikke ferdig utviklet før en er i midten av 20-årene.  

Hvordan var du selv i den alderen?  ...og hvorfor har du noe med foreldrene deres å gjøre?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du omgås de da?

Anonymkode: a41d6...171

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du omgås de da?

Anonymkode: a41d6...171

Fordi jeg kan ikke unngå de fordi at noen er 10 år yngre/eldre enn meg. Men jeg kan håndtere det på en bedre måte for meg uten å bli sliten av dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke liker de hvorfor omgås med de?
Jeg tror du bare er sær. Jeg har hatt gode venner opp til 45 år når jeg var 20-25.

Anonymkode: aa07a...16a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg synes ikke dette høres ut som den jevne 18-20 åring, men heller et lite  og ikke særlig representativt utvalg. De fleste er ikke bare oppttt av det du siterer. I likhet med oss gamlingene, kommer de i et uttall varianter, men en må faktisk bare innse at de enda ikke har blitt voksne, - hjernen er tross alt ikke ferdig utviklet før en er i midten av 20-årene.  

Hvordan var du selv i den alderen?  ...og hvorfor har du noe med foreldrene deres å gjøre?

Jeg syns det. Løgner, skryting, underdrivelse, overdrivelser, vingling, utfrysing, dårlig impulskontroll som er typisk for den alderen, masing, frekke, gruppepress, tom-prat, osv. Det er jo litt typisk 20-åringer. ;) 

Helt vanlig mener jeg at jeg var. Har lite med foreldrene deres å gjøre. Det beste er vel bare å unngå dem når man finner ut at de er 18 år og ikke 30? :P 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det. Løgner, skryting, underdrivelse, overdrivelser, vingling, utfrysing, dårlig impulskontroll som er typisk for den alderen, masing, frekke, gruppepress, tom-prat, osv. Det er jo litt typisk 20-åringer. ;) 

Helt vanlig mener jeg at jeg var. Har lite med foreldrene deres å gjøre. Det beste er vel bare å unngå dem når man finner ut at de er 18 år og ikke 30? :P 

Helt ærlig så er dette ganske beskrivende for alle aldersgrupper, pg ikke bare 18-20 åringer.. 

Anonymkode: 8780f...b6a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

35 og 40 åringene jeg kjenner driver enda mer med skryting, løgn, utfrysing, baksnakking, tomprat osv enn 20 åringene jeg kjenner, som er engasjert i hvordan de kan forandre samfunnet til det bedre, naturen, dyrevelferd, faget de studerer, og hvordan legge en strukturert fremtid.
Herregud jeg ble kjent med en på 36 via en annen venninde på 37, hu på 37 var den værste sladredama jeg noen gang har møtt, og hun på 36 likedan. Andre gangen jeg møtte hun la hun ut så mye dritt om felles venner vi hadde at jeg ble helt sliten i hodet av å høre på og sa jeg måtte rekke et tog! Samtidig frøs de ut alle som var penere enn de eller som de ikke kunne bruke for å fremstå populær (slik de brukte meg, siden jeg var godt likt og en kjent skikkelse i det miljøet) , og skulle alltid fremheve sine egne egenskaper og spesielt hvor de hadde reist og hvilke språk de kunne fire setninger fra, og hvem "H-kjendis" de data for 15 år siden eller hvilken superstjerne de hadde tatt bilde med haha. Værre enn tenåringsjenter til og med!

Anonymkode: aa07a...16a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trikset er å la dem få sove om formiddagen slik de ikke blir gretne. 

Anonymkode: 54ed6...e20

Fungerer dette med 25-åringer også? Ser mye trasspomp i den gruppa.

Anonymkode: c6e74...f38

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig noen var spurt om dette før. Jeg er bare 30 år men sliter med å omgåes eller håndtere 18-20 åringer. De er slitsomme, masete, frekke, spydige og jeg vil ikke bli kjent med dem heller (noen av dem tror det) :ler: 

Jeg blir ofte sittende og gape og bli redd de og enkelte situasjoner siden mange av de ikke tenker seg om når det gjelder viktige ting og jeg kan ikke la disse snørrete ungene som jeg kaller dem bestemme over meg og mitt liv. Ikke kan jeg nesten ha en deltidsjobb som kun går ut på å svare dem heller. Hvordan håndterer man de?

Sjeldent har de noe å snakke om. Det er så platt. Jeg har mer til felles med 4-5 åringer og jevnaldrende i disse dager. Hjelp!

Deg igjen.

Anonymkode: 131d0...985

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man har problemer med en hel gruppe mennesker er det nok en selv som er problemet... 

Anonymkode: 013d8...80e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man har problemer med en hel gruppe mennesker er det nok en selv som er problemet... 

Anonymkode: 013d8...80e

Det gjelder ikke alle 18-20-åringer altså, men i følge forskning så mangler de kontroll over seg selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...