Gå til innhold

Sjefen gir meg ikke avklaring ang. ferie :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på om noen kan reglene når det gjelder ferie. Jeg har tenkt meg til Karibien i juleferien og det krever en del planlegging  (er ganske fullt allerede, skal ta båt og diverse opplegg). Hvis jeg bestiller fly nå får jeg en grei pris. Men sjefen sier bare "dette kan jeg ikke ta stilling til nå" når jeg spør om jeg kan få fri. Er så håpløst. Resten av teamet er på jobb da uansett, og de sier jeg bare må reise. Forøvrig jobber jeg ALLTID i juleferien og påsken.. 

Er klar over at ferie må tas når det passer for arbeidsgiver, men sånn som julen er lagt opp i år så er det ikke såå mange dager det er snakk om heller. Sjefen sier bare at juleferie blir avklart rundt 15.desember, men hallo da er jo alt svindyrt og utsolgt av flybilletter..

Har de virkelig lov å holde på sånn? 

Anonymkode: 2541b...240

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15. desember er for sent, men ganske sikker på du med rette kan måtte vente over sommeren for å få fri

Anonymkode: 95637...0a8

AnonymBruker
Skrevet

15.desember er lovlig sent å få avklaring på juleferie, men du bør nok påregne å måtte vente til uti september / oktober.

Jeg jobber i kommunen og ferielista til jul bruker å være klar i midten av oktober. Ferielista til sommer skal være klar 1.mai.

Anonymkode: 49879...082

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok lov til å vente, men dårlig gjort. Hos oss har vi også ferielister som blir godkjent et par mnd før, men skal du noe helt spesielt, så får du bekreftet fri tidlig. Så lenge det ikke er samme person som blir prioritert hvert år.

Anonymkode: 261ac...951

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det også sånn - dvs. sommerferien blir godkjent i mai. Og når vi booker for en hel familie, kan vi ikke vente til da med å bestille flybilletter hvis vi vil ha rimelige priser. Vi leier alltid feriehus på en øy, og for å få booket akkurat det huset vi vil ha, må vi være veldig tidlig ute, MINST et halvt år.

Jeg løser det ved å alltid ta sommerferien tidlig (juni, rett etter skoleslutt), og holde ferien relativt kort, og bestille og satse på at det går bra. Da har det aldri vært noe problem. De andre tar fri i juli/august, så det har aldri kræsjet med noen. Men det er en sjanse å ta!

Anonymkode: 341f8...e12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...