AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Skal ut i morgen og oppgradere krydderutvalget mitt. Hva er basic å hai et skap? Anonymkode: 3b7e8...264
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Nå er jeg veldig glad i krydder, men disse vil jeg tro er normale å ha -Oregano -Rosemarin -Dill -Estragon -Sitronpepper -Hvit pepper -Chillipepper -Cayenne -Garam masala -Kanel -Spisskummen -Kurry -Paprikapulver -Timian -Kardemomme -Koriander -Gurkemeie -Hvitløkspulver Vanlig salt og pepper er et selvsagt Anonymkode: 986ba...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Jeg kjøper inn etter hvert som jeg trenger, jeg. De jeg bruker mest er chili, kajennepepper, hvitløkspulver, cumin, basilikum, oregano, kanel, kardemomme, curry, og selvsagt salt og pepper. Ellers er det ikke så dumt å ha et par ferdige blandinger i hus, men det er absolutt ikke det jeg bruker mest. Helt avhengig av hva du foretrekker og bruker, tenker jeg. Anonymkode: 5cf4e...e30 1
Gjest hva som helst Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Ikke kjøp krydder bare for å ha det, i hvert fall ikke de mer eksotiske krydderne som du ikke bruker ofte. Malt krydder har begrenset holdbarhet. Der det lar seg gjøre bør du kjøpe krydderfrø/korn etc, og så male i en morter rett før du skal bruke dem.
FantasDick Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 (endret) Det kommer vel an på maten du lager, men i vår krydderskuff trenger vi alltid; - Bordsalt, havsalt, kala namak, malt pepper, helpepper. - Kayennepepper, chiliflak. - Gressløk, persille, timian, oregano, basilikum, rosmarin, korianderblader. - Curry, garam masala. - Gurkemeie, paprika, hvitløk, ingefær, muskat, nellik, koriander, spisskummen, kardemomme, ceylonkanel. Endret 6. juni 2017 av FantasDick La til noe 1
Rosewood Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 Disse har vi alltid i krydderskuffen vår: Svart pepper, malt Svart pepper, grovkvernet Cayennepepper Chilipepper Dill Oregano Persille Hvitløk Paprika Spisskummen Kanel Garam masala Muskat 1
Gjest Margit Spat Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har mye slags krydder, men det jeg bruker mest er: havsalt svart pepper basilikum estragon rosmarin oregano dill tørket gressløk kanel chilipepper cayennepepper karve spisskummen Av krydderblandinger bruker jeg en del: karri tacokrydder provencekrydder urtesalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå