Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? jeg prøvde å fryse de, men det hjalp ikke. Lukter helt forferdelig.

En runde i vaskemaskin kanskje? Men hvilket program bør jeg bruke, hvor mange grader, og kan de sentrifugeres? Og hvordan tørker jeg skoene etterpå? Kan de bare stå på badegulvet (har varmekabler) ?

Jeg er klam hele tiden på føtter, bruker tynne bambussokker. Bruker stop 24 krem under føtter. Ingenting hjelper..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask for hånd :)

Anonymkode: 0d3ad...fb5

AnonymBruker
Skrevet

Håndvask og putt gjerne en tepose i hver sko når de er tørre :) 

Anonymkode: 84e52...8f3

Gjest lipgloss
Skrevet

bland eddik og vann 50/50 hell det over i en tom sprayflaske feks tom ajax eller jif flaske.

Spray skoene godt innvenndig og la dem stå og tørke og lufte seg ut noen dager.

Dette dreper bakterier og skoene blir som nye,gjenta ved behov.

Ellers så vil jeg annbefale deg å bruke sandaler nå på sommerstid når du har mulighet :) birkenstock har mye pent.

AnonymBruker
Skrevet
På 5.6.2017 den 22.41, male32 skrev:

Hva skal jeg gjøre? jeg prøvde å fryse de, men det hjalp ikke. Lukter helt forferdelig.

En runde i vaskemaskin kanskje? Men hvilket program bør jeg bruke, hvor mange grader, og kan de sentrifugeres? Og hvordan tørker jeg skoene etterpå? Kan de bare stå på badegulvet (har varmekabler) ?

Jeg er klam hele tiden på føtter, bruker tynne bambussokker. Bruker stop 24 krem under føtter. Ingenting hjelper..

Bruk heller tynne ullsokker/ ullstrømper. Ull er selvrensende.

Du har ikke katt i hus? Det hender at katter tisser i sko.

Anonymkode: c2c6c...719

Skrevet

Til fremtiden. Kjøp luktsåler, så slipper du å ødelegge skoene dine. 

AnonymBruker
Skrevet
På 5.6.2017 den 22.41, male32 skrev:

Hvilken type sko er det?

Anonymkode: c2c6c...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, lipgloss skrev:

bland eddik og vann 50/50 hell det over i en tom sprayflaske feks tom ajax eller jif flaske.

Spray skoene godt innvenndig og la dem stå og tørke og lufte seg ut noen dager.

Dette dreper bakterier og skoene blir som nye,gjenta ved behov.

Ellers så vil jeg annbefale deg å bruke sandaler nå på sommerstid når du har mulighet :) birkenstock har mye pent.

Dette gjør jeg med ridestøvlene og har gjort det i flere år. De stinker vanligvis helt for j***** men med eddiktipset så er de helt luktfrie.

Anonymkode: 9584e...280

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjør jeg med ridestøvlene og har gjort det i flere år. De stinker vanligvis helt for j***** men med eddiktipset så er de helt luktfrie.

ja det fungerer utrolig bra :) 

Skrevet

Skodeodrant! Kjøpes på sportsbutikker og blir brukt mye her hjemme 😎👌

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte noen avlange "dingser" på Enklere Liv som legges i skoene over natta. De funker til og med på joggeskoene til tenåringen og arbeidsskoene til mannen. Joggeskoene til tenåringen stinket så ille at jeg kjente det i 2. etasje i andre enden av huset når de sto nede i gangen. Etter noen timer var lukten borte.

Anonymkode: f90a6...22a

AnonymBruker
Skrevet

Skodeo, et must her i huset 

Anonymkode: 7b636...288

AnonymBruker
Skrevet

Signerer også skodeo. Et must her i huset også.

Anonymkode: 149f1...41b

Skrevet (endret)

Da jeg var yngre hadde jeg problemer med at føttene stinket etter mange timer i sko uten sokker. Nå er det mest skoene som stinker.

Jeg tror det var her jeg ble tipset om disse sålene fra Bama i fjor. Jeg prøvde et par i de nye ballerinaskoene jeg brukte mest, de passet perfekt, og etter en hel sommer luktet de ikke noe som helst.

De hjelper selvsagt ikke på sko som allerede lukter, men anbefaler absolutt disse videre for ditt neste skopar. Tror jeg kjøpte fra Amazon, portoen kostet like mye som sålene, men da får du seks par (12 såler) som virker som de skal og varer lenge!

edit: jeg hadde tidligere prøvd deo til føttene men det virket ikke, så nå er det såler eller sokker i tette sko om jeg skal ha de på i mange timer.

8179581MYUL._UY575_.jpg

Endret av applestories
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, applestories skrev:

Da jeg var yngre hadde jeg problemer med at føttene stinket etter mange timer i sko uten sokker. Nå er det mest skoene som stinker.

Jeg tror det var her jeg ble tipset om disse sålene fra Bama i fjor. Jeg prøvde et par i de nye ballerinaskoene jeg brukte mest, de passet perfekt, og etter en hel sommer luktet de ikke noe som helst.

De hjelper selvsagt ikke på sko som allerede lukter, men anbefaler absolutt disse videre for ditt neste skopar. Tror jeg kjøpte fra Amazon, portoen kostet like mye som sålene, men da får du seks par (12 såler) som virker som de skal og varer lenge!

edit: jeg hadde tidligere prøvd deo til føttene men det virket ikke, så nå er det såler eller sokker i tette sko om jeg skal ha de på i mange timer.

8179581MYUL._UY575_.jpg

De får man jo kjøpt i alle skobutikker til en rimelig penge også. Trenger ikke å bestille de via Amazon. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De får man jo kjøpt i alle skobutikker til en rimelig penge også. Trenger ikke å bestille de via Amazon. 

Ikke de to skobutikkene som finnes i en times kjøreavstand fra meg, dessverre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...