AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Hei Har fått vite at det er en i mannens familie som tidligere har forgrepet seg gjentatte ganger mot et lite barn. Han var gammel nok da dette skjedde til å ha forstått konsekvensene. Det er mange år siden, aner ikke hvordan det ligger an med gjentakelsesfaren. Hvordan skal jeg egentlig forholde meg til denne personen? Det er en vi møter relativt ofte av familiære grunner. Har egne barn og ønsker ikke lenger at han skal være alene med de, føler jeg må ha et overoppsyn hele tiden. Men er dette å overdrive? Fikk jo et helt annet syn på denne personen etter å ha fått vite dette! Det er veldig ekkelt og absurd å tenke på. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 3e432...c0f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Jeg hadde ikke latt han være alene med barna overhodet. Synes ikke det er å overdrive å følge godt med heller. Gjentakelsesfaren er stor blant overgripere, og uansett så er det en så stygg ugjerning at jeg ikke hadde ønsket vedkommende i nærheten av mine barn egentlig. Anonymkode: 99b8f...1b0 15
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Du må selvfølgelig ha overoppsyn, ja. Jeg hadde en gammel pedo i nabolaget da jeg vokste opp, og det var tydelig at legningen var der enda, selv om jeg ikke vet om han fortsatt aktivt forgrep seg på noen. Flere kvinner i min mors generasjon hadde blitt ofre, min mor er tilflytter og ble advart da hun fikk barn. Vi hadde tydelige regler som skulle hindre at vi havnet inn der alene osv., presentert som generelle regler. Jeg hadde ikke lov til å gå inn til menn eller sitte på i bil, selv menn jeg kjente, f.eks naboer, venners fedre osv, om ikke kone eller datter var hjemme/med, den type ting. Anonymkode: 27cbe...a68
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Jeg ville ikke latt ham få fri bane til barn. Vi er enormt forsiktige med barna våre og svigermors samboer. Det fordi svigermor selv ikke er den skarpeste kniven i skuffa, hun har i løpet av årene løyet flere ganger om div. For noen år siden så droppet hun selv den bomba med at hennes samboer ble frifunnet i det å misbruke egne og stebarn.. vi fikk da hakeslepp.. hun selv ble sammen med han da datteren var ryndt fire-fem år. Altså hva slags foreldre risikerer det å la en person som er blitt beskyldt være rundt sitt barn? Vi ønsker ikke å utøve slik risiko med våre barn. Synd om han virkelig er uskyldig og erfarer at folk tar forholdsregler som om han var skyldig, men heller det enn å server barna på sølvfat. Anonymkode: fd393...54f 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 TS her. Takk for svar! Synes dette er ekstremt vanskelig å forholde seg til. Skulle gjerne sluppet og omgås han i det hele tatt, men siden han er i mannens familie, så dukker han gjerne opp her og der. Blir så kvalm av å tenke på hva han har gjort! Men vil ikke ta noen sjanser i forhold til barna våre. Han var over seksuell lavalder da overgrepene skjedde, så da tenker jeg at dette må være noe som uansett ligger latent i han. Godt å lese at jeg ikke overreagerer Anonymkode: 3e432...c0f
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Har fått vite at det er en i mannens familie som tidligere har forgrepet seg gjentatte ganger mot et lite barn. Han var gammel nok da dette skjedde til å ha forstått konsekvensene. Det er mange år siden, aner ikke hvordan det ligger an med gjentakelsesfaren. Hvordan skal jeg egentlig forholde meg til denne personen? Det er en vi møter relativt ofte av familiære grunner. Har egne barn og ønsker ikke lenger at han skal være alene med de, føler jeg må ha et overoppsyn hele tiden. Men er dette å overdrive? Fikk jo et helt annet syn på denne personen etter å ha fått vite dette! Det er veldig ekkelt og absurd å tenke på. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 3e432...c0f hvordan fikk du vite om det? Anonymkode: ef90c...4f7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Hvor gammel var han og Jenta? Informasjon har mye å si i en slik situasjon. Anonymkode: 76d8d...f9b 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Dette er ikke ment for å forsvare overgrep mot barn, overgripere generelt eller denne mannen i din familie spesielt. Likevel har jeg lyst til å minne deg på at denne mannen var en gutt (16? Det er det du gir inntrykk av) da dette skjedde og at barn sjeldent gjør slike alvorlige ting ut av det blå. De fleste barn som utfører overgrep på andre barn har lært det gjennom overgrep utført på dem selv. Selvfølgelig kan det være helt andre grunner til det som skjedde og det er uansett ingen unnskyldning, men prøv å ha i bakhodet at denne mannen ikke nødvendigvis er noen ond psykopat og kanskje ikke engang pedofil - kanskje han var en ensom og traumatisert gutt som ikke ble sett og som aldri hadde lært andre måter å vise kjærlighet eller omsorg på. Når det er sagt, ville jeg ikke latt ham være alene med barna mine. Anonymkode: f3c94...804 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel var han og Jenta? Informasjon har mye å si i en slik situasjon. Anonymkode: 76d8d...f9b Det står at offeret var et lite barn og at overgriper var over seksuell lavalder. Det burde vel være informasjon nok. Anonymkode: 99b8f...1b0 1
boblevann Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 Jeg hadde aldri latt han være alene med noen barn. Jeg har ikke egne barn, men hadde aldri latt noen barn - hverken de fine niesene mine eller den ufyselige drittungen til naboen - vært alene med en tidligere overgriper. Gjentakelsesfaren er dessverre stor. Det er godt mulig situasjonen er mer nyansert, han var ung, har vokst det av seg osv. Men det er IKKE en risiko jeg vil være ansvarlig for å teste ut. Jeg synes slett ikke du er hysterisk, og du overdriver ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står at offeret var et lite barn og at overgriper var over seksuell lavalder. Det burde vel være informasjon nok. Anonymkode: 99b8f...1b0 "Et lite barn" kan være alt fra et nyfødt spebarn til en bråmoden 12-åring som er kjæreste med en umoden 16-åring. Alder og forholdet mellom denne gutten og det lille barnet er så absolutt relevant. Anonymkode: f3c94...804 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Har fått vite at det er en i mannens familie som tidligere har forgrepet seg gjentatte ganger mot et lite barn. Han var gammel nok da dette skjedde til å ha forstått konsekvensene. Det er mange år siden, aner ikke hvordan det ligger an med gjentakelsesfaren. Hvordan skal jeg egentlig forholde meg til denne personen? Det er en vi møter relativt ofte av familiære grunner. Har egne barn og ønsker ikke lenger at han skal være alene med de, føler jeg må ha et overoppsyn hele tiden. Men er dette å overdrive? Fikk jo et helt annet syn på denne personen etter å ha fått vite dette! Det er veldig ekkelt og absurd å tenke på. Noen med lignende erfaringer? Anonymkode: 3e432...c0f Ring statens barnehus der du bor i morgen så får du faglig råd om hvordan du skal forholde deg. Her inne er det bare amatører. Anonymkode: 8d42b...818 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #13 Skrevet 6. juni 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: "Et lite barn" kan være alt fra et nyfødt spebarn til en bråmoden 12-åring som er kjæreste med en umoden 16-åring. Alder og forholdet mellom denne gutten og det lille barnet er så absolutt relevant. Anonymkode: f3c94...804 Barnet var et søsken som var i 5-6-årsalderen da det begynte, så dette var ikke noe kjæresteforhold akkurat! Det pågikk over lengre tid fra overgriperen var 16 til 18 år. Anonymkode: 3e432...c0f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #14 Skrevet 6. juni 2017 21 timer siden, boblevann skrev: Jeg hadde aldri latt han være alene med noen barn. Jeg har ikke egne barn, men hadde aldri latt noen barn - hverken de fine niesene mine eller den ufyselige drittungen til naboen - vært alene med en tidligere overgriper. Gjentakelsesfaren er dessverre stor. Det er godt mulig situasjonen er mer nyansert, han var ung, har vokst det av seg osv. Men det er IKKE en risiko jeg vil være ansvarlig for å teste ut. Jeg synes slett ikke du er hysterisk, og du overdriver ikke. Takk! Vil ikke risikere noe! Anonymkode: 3e432...c0f 1
teknosilje Skrevet 6. juni 2017 #15 Skrevet 6. juni 2017 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet var et søsken som var i 5-6-årsalderen da det begynte, så dette var ikke noe kjæresteforhold akkurat! Det pågikk over lengre tid fra overgriperen var 16 til 18 år. Anonymkode: 3e432...c0f Jeg hadde faktisk ikke møtt opp på slike familieselskaper jeg altså! Og det av prinsipp også, selv om ikke gjentakelsesfaren var tilstede. Dette er jo en syk mann! Hadde nok ikke vært redd for barna mine i slike selskap, men jeg hadde aldri i livet klart å oppføre meg normalt overfor et slikt utskudd! Det hadde ikke blitt ett spesielt trivelig selskap... Endret 6. juni 2017 av teknosilje 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 6. juni 2017 #16 Skrevet 6. juni 2017 (endret) Hell no. Han hadde ikke vært velkommen hos meg og jeg hadde krevd å få vite om han kom i familietilsetninger slik at jeg kunne unngått å komme og holde barna langt unna han. Noen ting er rett og slett utilgivelig. Endret 6. juni 2017 av GoldenLioness
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #17 Skrevet 6. juni 2017 Jeg blir litt overrasket over spørsmålet jeg... Om det er å overdrive at han ikke får være alene med barna? NEI! Det er et MINIMUM! Sier ikke det seg selv egentlig? Selv hadde jeg ikke villet ha ham i nærheten av mine barn i det hele tatt, samme hvor mange andre det var rundt til å passe på. Anonymkode: 0bcff...c98 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #18 Skrevet 6. juni 2017 Er handønt for dette? Tenkt på om det kan være stygge rykter? Hvem har du hørt det fra? Anonymkode: d9afe...5a8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #19 Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet var et søsken som var i 5-6-årsalderen da det begynte, så dette var ikke noe kjæresteforhold akkurat! Det pågikk over lengre tid fra overgriperen var 16 til 18 år. Anonymkode: 3e432...c0f Takk, det gjør problemstillinga litt klarere. Anonymkode: f3c94...804
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #20 Skrevet 6. juni 2017 Har du vært i kontakt med statens Barnehus i dag, ts? Anonymkode: 8d42b...818 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå