AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Hvordan bør man gå frem som ufaglært for å prøve å få jobb som hjelpearbeider / miljøarbeider på et bo- og rehabiliteringssenter, døgnsenter for ungdom eller type pleiehjem? Skulle gjerne ha fått meg jobb på en slags institusjon eller bofasilitet, gjerne også som nattevakt, men hvordan bør jeg gå frem? Sende åpne søknader eller ringe rundt? Hvem bør jeg i så fall be om å snakke med, avdelingsleder? Anonymkode: f8070...5cf
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Ring eller send åpen søknad. Be om å snakke med avdelingsleder ja 😃 På min jobb får "alle" jobb dom ekstravakt. Kanskje fast helg. Men stor stillingsprosent er veldig vanskelig å få. Natt er ikke så ettertraktet. Anonymkode: bbe4c...de3
skruf Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Det beste er om du tar med deg cv og stikker innom (på dagtid, avd.led jobber sjelden kveld eller på helg) den aktuelle arbeidsplassen. Bedre med personlig oppmøte enn en telefon og cv i posten, vis ansikt og hvem du er. Som ufaglært vil du ikke få jobb som miljøarbeider eller hjelpepleier, men som pleieassistent. Nattvakt tror jeg kan bli lite aktuelt pga det er få ansatte på vakt (mange plasser bare en) og da må den som er på jobb på natt kunne gi medisiner o.l (noe en ufaglært ikke kan).
asterix Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 5 minutter siden, skruf skrev: Det beste er om du tar med deg cv og stikker innom (på dagtid, avd.led jobber sjelden kveld eller på helg) den aktuelle arbeidsplassen. Bedre med personlig oppmøte enn en telefon og cv i posten, vis ansikt og hvem du er. Som ufaglært vil du ikke få jobb som miljøarbeider eller hjelpepleier, men som pleieassistent. Nattvakt tror jeg kan bli lite aktuelt pga det er få ansatte på vakt (mange plasser bare en) og da må den som er på jobb på natt kunne gi medisiner o.l (noe en ufaglært ikke kan). Jo da, veldig mange steder kan ufaglærte også gi medisiner, etter å ha tatt et helt elementært medisinkurs og en gjennomgang av hvordan gi medisinene på avdelingen. Ring og avtal et møte med avdelingsleder på de stedene du har lyst til å være ringevikar. De fleste steder mangler de stadig vikarer.
skruf Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 24 minutter siden, asterix skrev: Jo da, veldig mange steder kan ufaglærte også gi medisiner, etter å ha tatt et helt elementært medisinkurs og en gjennomgang av hvordan gi medisinene på avdelingen. Ring og avtal et møte med avdelingsleder på de stedene du har lyst til å være ringevikar. De fleste steder mangler de stadig vikarer. Nå tar jeg utgangspunkt i ts og hennes situasjon. Tviler på at hun har medisinkurs og dispensasjon til å gi medisiner. Jeg tviler også på at kommunen spanderer medisinkurs på ringevikarer.
asterix Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 3 minutter siden, skruf skrev: Nå tar jeg utgangspunkt i ts og hennes situasjon. Tviler på at hun har medisinkurs og dispensasjon til å gi medisiner. Jeg tviler også på at kommunen spanderer medisinkurs på ringevikarer. Her i kommunen og alle nabokommunene jeg kjenner til får alle ringevikarene medisinkurs så fort som mulig etter at de har begynt. Det gjelder også ufaglærte. Hvorfor skulle kommunen gjøre ting vanskelig for seg selv ved å ikke gi ufaglærte medisinkurs? De er jo helt avhengig av ringevikarer og disse er faktisk for det aller meste ufaglærte.
skruf Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 2 minutter siden, asterix skrev: Her i kommunen og alle nabokommunene jeg kjenner til får alle ringevikarene medisinkurs så fort som mulig etter at de har begynt. Det gjelder også ufaglærte. Hvorfor skulle kommunen gjøre ting vanskelig for seg selv ved å ikke gi ufaglærte medisinkurs? De er jo helt avhengig av ringevikarer og disse er faktisk for det aller meste ufaglærte. Og her i kommunen som jeg jobber så er de gjerrige med å betale for medisinkurs... vi har f.eks ei som er helsefagarbeider og ansatt i ei helgestilling på arbeidsplassen min, hun endte opp med å betale for medisinkurset av egen lomme da kommunen var vrange.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ring eller send åpen søknad. Be om å snakke med avdelingsleder ja 😃 På min jobb får "alle" jobb dom ekstravakt. Kanskje fast helg. Men stor stillingsprosent er veldig vanskelig å få. Natt er ikke så ettertraktet. Anonymkode: bbe4c...de3 Det er tydelig at det er ulik praksis rundt om. Der jeg jobber ansettes ikke lenger ufaglærte. Dette fordi at mange ufaglærte krevde fast stilling i den stillingsprosenten de hadde jobbet det siste året. Dette resulterte i mange ufaglærte i høye stillinger, uten noe krav til utdanning. Nattevakter hos oss er attraktive, og det er helst faglærte og faste som får de vaktene. Anonymkode: 07fb3...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå