AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Hei Har søkt Rettsvitenskap og Økonomi og administrasjon til høsten og er ganske sikker på at jeg ikke blir å komme inn på rettsvitenskap. Jeg har mest lyst til rettsvitenskap, men jeg er 24 år og har ikke studert noe før, så vet ikke om det er verdt å bruke flere år på å ta opp fag? Økonomi virker spennende men hører daglig at det ikke vil bli nok jobber til jeg evt. har master i det. Jeg aner ikke hva jeg skal studere om det ikke er ett av de to. Noen innspill? Anonymkode: aa808...8f3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Vel, du må ta master hvis du velger økonomi ja, men du vurderer jo også rettsvitenskap, så du er vel forberedt på 5 år. Hvis det å sitte med regler, lovverk, paragrafer og tykke bøker appellerer til deg, forsøk å kom deg inn på rettsvitenskap..hvis ikke..prøv å tenk litt frem i tid og se for deg hvordan du ønsker at jobben din skal se ut.. Vil du hjelpe mennesker? Vil du jobbe mest alene eller med andre? Mer praktisk arbeid / mer teori, kontorarbeid? Lønn, arbeidstid, turnus Kanskje noe innen HR er noe for deg? Anonymkode: 798e3...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå