AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #41 Del Skrevet 5. juni 2017 49 minutter siden, herremann skrev: En hjemmeværende kvinner bidrar ofte mer til samfunnet enn ei karrierekvinne. De får nemlig noe som heter BARN. Har du sett fødselsraten blant oss nordmenn? Hvordan den synker, takket være dere feminister. Det norske folk vil dø ut fordi feministene hjernevaske kvinner om hvor fælt og taperslig det er å være hjemmeværende og få barn i stedet for å sitte på kontoret hele dagen. Det eneste som redder oss er innvandring. Og vet du hva, ingen barn = ingen til å betale pensjonen din. Så ikke bare tar de ansvar for seg selv og barna, men for hele Norge. Hvor mange barn har du? Anonymkode: c4f83...2aa 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 5. juni 2017 #42 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Gjør som du vil. Alt jeg sier er at kvinner trenger ikke å jobbe bare fordi feminister sier at de må det for å være 'verdig' Ja, når det gjøres på den måten så Slutt å snakk på vegne av feminister. Jeg er feminist og snakker ikke for meg! Du snakker ut ifra dine egne fordommer og forventninger av hva du tror feminister tenker og mener. Som flere påpeker så får TS store problemer om hen (merk; intetkjønn, driter i om det er mann eller dame) - har 1.) ingen/lav utdanning, 2.) ingen/minimalt med arbeidserfaring. 3.) ingen krav til sykepenger, pensjon osv. 4.) Da opplever samlivsbrudd. (Med tanke på at ca 40-50% opplever dette kan det være en fordel å være selvdreven..? Spesielt om man får barn, så må man vite at man kan ta vare på dem økonomisk også uten en partner. Det mener jeg er en plikt, som foreldre! 5.) mye av vårt samfunn er bygget opp slik at vi sosialiseres gjennom arbeid. Når hen går hjemme 24/7 for å prioritere at gardinene er frie for støv og trusene er nystrøket, så isoleres vedkommende, da resten av oss er der ute i samfunnet og bidrar produktivt for å holde velferdssystemet igang SAMTIDIG som at vi tar oss av barn, hus og hjem. Å isolere seg slik, i hjemmet alene, Er Neppe særlig godt for psyken i det lange løp. 6.) Det er veldig søtt at flere av dere forsøker å holde på denne bonderomantiske holdningen av at kvinner skal gå hjemme hele livet for å pleie mannen sin (og barna sine) men faktum er at med tanke på den teknologien vi har idag (oppvaskmaskin, robot støvsugere, vaskemaskin, osv osv) - så trenger ingen å "jobbe" i hjemmet 24/7 hele livet. Værtfall ikke når barna er i skolealder. Da er det rett og slett god gammeldags dovenskap å ikke bidra til samfunnet, med mindre man har en ellerannen sykdom eller andre årsaker som gjør at man ikke evner dette. Uansett kjønn. Endret 5. juni 2017 av noe tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #43 Del Skrevet 5. juni 2017 20 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: De fleste som går hjemme og føder masse unger er nok ikke etniske norske kvinner. Å gå hjemme når barna er små er en ting. Etterhvert er dog barna på skolen de fleste timene på dagtid. Hvorfor skal en voksen ansvarlig borger gå hjemme å "drive dank" da? De fleste av oss andre klarer fint å ta oss av husarbeid samtidig som vi jobber. hilsen også "typisk tradisjonskvinne" i form av at jeg gjør husarbeid, liker å lage mat, og har to små barn jeg tar meg av sammen med barnefar, og samtidig evner å jobbe samt ta høyere utdanning. Unnskyld meg, men du er jo absolutt ikke en typisk tradisjonskvinne, det ligger veldig mye mer bak enn å gjøre husarbeid, ha barn og lage mat... Anonymkode: 14d51...b74 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 5. juni 2017 #44 Del Skrevet 5. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men du er jo absolutt ikke en typisk tradisjonskvinne, det ligger veldig mye mer bak enn å gjøre husarbeid, ha barn og lage mat... Anonymkode: 14d51...b74 Åja, opplys meg. Fortell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2017 #45 Del Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer egentlig på hva dere synes om det? Jeg er en kvinne i slutten av 20 årene. Jeg har alltid blitt beskrevet som gammeldags av meg. Dette fordi jeg "holder" med hva som er typiske kvinneting og hva som er typiske manneting, om man kan si det slik. Ingen samleie før ekteskap, kona er husmor, og mannen jobber, folkeskikk og sånt.. Det er slik det er blitt også, mannen min mener det samme som meg. Så vi har det jo flott ! Det jeg faktisk lurer på da, er hva dere tenker om slike jenter/kvinner med "gammeldagse" holdninger? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har fått for meg at dette er mindre akseptabelt, og nettopp fordi det kalles "gammeldags". Det hadde bare vært spennende å høre. Anonymkode: d2ff9...5d3 Det er ikke bare gammeldags, holdningene dine er kvinnediskriminerende. Men det vet du jo. Fatter ikke at noe kan leve et liv underlagt mannen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. juni 2017 #46 Del Skrevet 5. juni 2017 Jeg synes det er supert at det finnes folk med slike holdninger også. Stå for det dere mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #47 Del Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, Mystix skrev: Det er ikke bare gammeldags, holdningene dine er kvinnediskriminerende. Men det vet du jo. Fatter ikke at noe kan leve et liv underlagt mannen. Hvis en mann lager mat, er han da underdanig? Eller er det bare kvinner som er underdanige, slik du ser det, hvis de lager mat? Anonymkode: 91dd1...100 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøyahjerte Skrevet 5. juni 2017 #48 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Jeg arbeider i et omsorgsyrke, liker å gjøre det fint rundt meg, ta vare på barna, lage mat, kle meg femininint, har langt hår, er vimsete, tar lett til tårene og liker å føle meg beskyttet av en sterk handy-man. Jeg er også opptatt av dannelse, der under folkeskikk. Mulig steriotype feminin? Allikevel vil jeg ikke bli fortalt hva jeg skal gjøre på bakgrunn av mitt kjønn. JEG ER MEG! Hadde mannen f.eks sagt at jeg skulle lage maten eller ta bæsjebleia til bebien fordi jeg er kvinne hadde jeg latt han gå sulten, plassert bebien i fanget hans, bedt han bli voksen og reist på kafé uten dem. Jeg kan gi av meg selv fordi jeg bryr meg og har lyst, men jeg vil spares for sjåvinistisk pjatt. Det virker mot sin hensikt. Ser dere forskjellen? Det finnes millioner av kvinner som opplever grov urett både i inn og utlandet av kyniske mennesker f.eks menneskehandel, kjønnlemlestelse, lar seg bli påvirket av trange og latterlige skjønnhetsidealer og å bli nektet utdannelse fordi de er kvinner. Derfor er jeg feminist! Om en dame velger å være konservativ hjemmeværende husmor, stripper eller å lede et stort konsern er meg rivende likgyldig så lenge hun har det bra meg selv og sine medmennesker og blir behandlet med respekt! Endret 5. juni 2017 av Frøyahjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2017 #49 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en mann lager mat, er han da underdanig? Eller er det bare kvinner som er underdanige, slik du ser det, hvis de lager mat? Anonymkode: 91dd1...100 ?? Hvis det er kvinnens jobb og lage mat og oppdra barn alene er hun underdanig mannen. Hun har da ikke et valg om et eget liv, verken sosialt eller yrkesmessig, da hennes plass er i hjemmet. Dette er selvsagt ikke et liv som passer alle kvinner. Det er i manndominerte og patriarkiske land man finner disse holdnigene, mye enklere for menn å holde styr på kvinnene sine når de er hjemme med ørten barn og husarbeid opptil taket. De vet hva de driver med. Da slipper menn og tenke på slikt og kvinnene deres beholder atpåtil æren. Jeg mener at kvinner skal ha valget, liker en kvinne å bare stelle for barn og hus skal hun selvfølgelig få lov til det. Hurra for det. Men det er nettopp det det handler om, selve valget! Endret 5. juni 2017 av Mystix 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 5. juni 2017 #50 Del Skrevet 5. juni 2017 42 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Gjør som du vil. Alt jeg sier er at kvinner trenger ikke å jobbe bare fordi feminister sier at de må det for å være 'verdig' Akkurat dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #51 Del Skrevet 5. juni 2017 2 minutter siden, herremann skrev: Akkurat dette. Kan menn også få slippe å jobbe? Eller er dette en "rett" som kun kvinner har? Anonymkode: 8549f...269 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #52 Del Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, herremann skrev: En hjemmeværende kvinner bidrar ofte mer til samfunnet enn ei karrierekvinne. De får nemlig noe som heter BARN. Har du sett fødselsraten blant oss nordmenn? Hvordan den synker, takket være dere feminister. Det norske folk vil dø ut fordi feministene hjernevaske kvinner om hvor fælt og taperslig det er å være hjemmeværende og få barn i stedet for å sitte på kontoret hele dagen. Det eneste som redder oss er innvandring. Og vet du hva, ingen barn = ingen til å betale pensjonen din. Så ikke bare tar de ansvar for seg selv og barna, men for hele Norge. Det er ikke karrierekvinnene som drar ned snittet på antall barn. De får mange barn de, og har råd til hjelp. Det er den store singlebefolkningen, som ikke får barn eller kun en, som trekker ned snittet - og det er et strukturelt problem som ikke har med likestilling å gjøre. Og de som jobber betaler for permisjonen sin - og kontantstøtten din. At du er hjemme er et netto tap for samfunnet. Du beviste hva jeg mente med mindre opplyste. Anonymkode: 71a30...0cb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #53 Del Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, Mystix skrev: ?? Hvis det er kvinnens jobb og lage mat og oppdra barn alene er hun underdanig mannen. Men nå er det ikke TS' jobb men TS' valg. Som TS skriver i sitt innlegg, når hun forteller det så fråder feministene rundt munnen og blir helt gale. Akkurat slik som deg! For kvinner skal visst nok ikke få være frie til å velge å være husmor om en kvinne vil det. Merkelig, skulle tro at "kvinnefrigjøring" betød at en kvinne faktisk fikk velge hva hun ville gjøre med og av sitt liv. Men neiggu... Anonymkode: 91dd1...100 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #54 Del Skrevet 5. juni 2017 Bare ikke klag over at du er minstepensjonist eller ikke får deg jobb og er fattig den dagen dere går fra hverandre så kan du gjøre hva du vil for min del. Anonymkode: 13827...2a1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2017 #55 Del Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det ikke TS' jobb men TS' valg. Som TS skriver i sitt innlegg, når hun forteller det så fråder feministene rundt munnen og blir helt gale. Akkurat slik som deg! For kvinner skal visst nok ikke få være frie til å velge å være husmor om en kvinne vil det. Merkelig, skulle tro at "kvinnefrigjøring" betød at en kvinne faktisk fikk velge hva hun ville gjøre med og av sitt liv. Men neiggu... Anonymkode: 91dd1...100 TS beskriver sine valg som et resultat av hennes holdninger. På meg så høres hun ikke ut som om hun er fri. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 5. juni 2017 #56 Del Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Slutt å snakk på vegne av feminister. Jeg er feminist og snakker ikke for meg! Du snakker ut ifra dine egne fordommer og forventninger av hva du tror feminister tenker og mener. Som flere påpeker så får TS store problemer om hen (merk; intetkjønn, driter i om det er mann eller dame) - har 1.) ingen/lav utdanning, 2.) ingen/minimalt med arbeidserfaring. 3.) ingen krav til sykepenger, pensjon osv. 4.) Da opplever samlivsbrudd. (Med tanke på at ca 40-50% opplever dette kan det være en fordel å være selvdreven..? Spesielt om man får barn, så må man vite at man kan ta vare på dem økonomisk også uten en partner. Det mener jeg er en plikt, som foreldre! 5.) mye av vårt samfunn er bygget opp slik at vi sosialiseres gjennom arbeid. Når hen går hjemme 24/7 for å prioritere at gardinene er frie for støv og trusene er nystrøket, så isoleres vedkommende, da resten av oss er der ute i samfunnet og bidrar produktivt for å holde velferdssystemet igang SAMTIDIG som at vi tar oss av barn, hus og hjem. Å isolere seg slik, i hjemmet alene, Er Neppe særlig godt for psyken i det lange løp. 6.) Det er veldig søtt at flere av dere forsøker å holde på denne bonderomantiske holdningen av at kvinner skal gå hjemme hele livet for å pleie mannen sin (og barna sine) men faktum er at med tanke på den teknologien vi har idag (oppvaskmaskin, robot støvsugere, vaskemaskin, osv osv) - så trenger ingen å "jobbe" i hjemmet 24/7 hele livet. Værtfall ikke når barna er i skolealder. Da er det rett og slett god gammeldags dovenskap å ikke bidra til samfunnet, med mindre man har en ellerannen sykdom eller andre årsaker som gjør at man ikke evner dette. Uansett kjønn. Herlig!! Som om jeg skulle ha skrevet det selv Likte spesielt det der om god, gammeldags dovenskap! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 5. juni 2017 #57 Del Skrevet 5. juni 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke karrierekvinnene som drar ned snittet på antall barn. De får mange barn de, og har råd til hjelp. Det er den store singlebefolkningen, som ikke får barn eller kun en, som trekker ned snittet - og det er et strukturelt problem som ikke har med likestilling å gjøre. Og de som jobber betaler for permisjonen sin - og kontantstøtten din. At du er hjemme er et netto tap for samfunnet. Du beviste hva jeg mente med mindre opplyste. Anonymkode: 71a30...0cb Vi får færre barn fordi kvinner jobber mer i dag. At de ikke jobber deltid eller er hjemmeværende. (Takk SSB) Singelboomen ja, de såkalte freemales. http://www.kk.no/livsstil/antallet-single-kvinner-fordoblet-14080. De som studerer til de er 25-30 år deretter fokuserer på karriere, venner og reising fremfor mann og barn. Visste du også at karrierekvinner har en høyere skilsmisserate enn andre kvinner? Dette er faktore som medvirker til at 20/25% av den mannlige befolkningen på 45 år som er ufrivillig barnløse, kontra 10% for kvinner. Grunnen til at jeg nevner likestilling er fordi feminister i lang tid nå har påpekt hvordan kvinner som jobber deltid eller er hjemmeværende er ofre for patriarkiet. At dem på sett og vis er tapere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #58 Del Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, herremann skrev: Vi får færre barn fordi kvinner jobber mer i dag. At de ikke jobber deltid eller er hjemmeværende. (Takk SSB) Singelboomen ja, de såkalte freemales. http://www.kk.no/livsstil/antallet-single-kvinner-fordoblet-14080. De som studerer til de er 25-30 år deretter fokuserer på karriere, venner og reising fremfor mann og barn. Visste du også at karrierekvinner har en høyere skilsmisserate enn andre kvinner? Dette er faktore som medvirker til at 20/25% av den mannlige befolkningen på 45 år som er ufrivillig barnløse, kontra 10% for kvinner. Grunnen til at jeg nevner likestilling er fordi feminister i lang tid nå har påpekt hvordan kvinner som jobber deltid eller er hjemmeværende er ofre for patriarkiet. At dem på sett og vis er tapere. Den store singlebefolkningen finner du ikke blant karrierekvinnene. De er ambisiøse og målrettet og opptatt av å lykkes - og med der hører som regel familieliv til. Dessuten er karrierekvinnene en veldig liten andel av befolkningen, de har liten innflytelse på snittet. Den store singlebefolkningen finner du i lavere samfunnslag. For du må også se på mennene; det er langt flere barnløse menn som du selv peker på. Kvinner kan ikke lastes for at de ikke klarer ordne seg. At det er flere skilsmisser blant karrierekvinnene, betyr jo bare at de har økonomisk mulighet til å skille seg. Det vil jo ikke Ts ha om mannen behandler henne dårlig, bedrar hebne etc. Er det en uting; at kvinner har økonomi til å treffe valg? Når du bruker dette sol argument mot karrierekvinnene betyr det jo nettopp at du støtter patriarkatet. I sør-Europa med langt mindre etablert likestilling, er fødselsratene mye lavere enn i Norge. Dvs at nedgangen ville kommet uansett, pga strukturelle endringer og skift mht religion, holdninger osv, men at den motvirkes ved at man har ordninger som gjør det lettere å være alene med barn, å være hjemme når barn blir født osv. De som føder flest barn på kloden er riktignok de land der kvinner diskrimineres og har få rettigheter; men da får de barn fordi de må, ikke nødvendigvis vil. Er det ønskelig? Uansett hvordan du vrir og vender på det er antall barn et dårlig argument for å holde økonomisk eller kulturell kontroll over kvinner. Survival of the fittest betyr overlevelse for de tilpasningsdyktige, om man ikke klarer å få avkom uten at det ene kjønn skal herske over det andre, betyr det bare at arten ikke er ment å overleve. Skal vi klare det, må samfunnnet legge til rette på andre måter enn å undertrykke den delen av befolkningen som bærer fødeapparatet. Dette blir litt på siden av diskusjonen. Men Ts stiller seg og sine avkom i en svært sårbar situasjon. Om mannen faller fra vil hun være fullstendig avhengig av trygdeytelser. Hun sier ikke noe om antall barn, men med skolegang etterhvert, er det vanskelig å se at motivasjonen ikle også har med makelighet å gjøre. Forkledd som "jeg er visst litt gammeldags bare jeg, liker at kvinner er kvinner og menn er menn". Anonymkode: 71a30...0cb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #59 Del Skrevet 5. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer egentlig på hva dere synes om det? Jeg er en kvinne i slutten av 20 årene. Jeg har alltid blitt beskrevet som gammeldags av meg. Dette fordi jeg "holder" med hva som er typiske kvinneting og hva som er typiske manneting, om man kan si det slik. Ingen samleie før ekteskap, kona er husmor, og mannen jobber, folkeskikk og sånt.. Det er slik det er blitt også, mannen min mener det samme som meg. Så vi har det jo flott ! Det jeg faktisk lurer på da, er hva dere tenker om slike jenter/kvinner med "gammeldagse" holdninger? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har fått for meg at dette er mindre akseptabelt, og nettopp fordi det kalles "gammeldags". Det hadde bare vært spennende å høre. Anonymkode: d2ff9...5d3 Høres bra ut synes nå jeg. Du trives med å være husmor, mannen synes sikkert det er veldig ok å komme hjem til ferdig middag og rent hus. Hvem ville vel ikke det? Tipper det blir mye mindre krangler og skilsmisser i sånne forhold, rett og slett fordi ingen av partene etter en lang arbeidsdag (hun i hjemmet og han ute på jobb) må handle, lage mat, vaske hus og klær i tillegg til vanlig jobb. Da kan begge bruke kvelden til avslappning og kos. Anonymkode: 7c56d...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #60 Del Skrevet 5. juni 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker også en del "tyn" fra feminister, spesielt de i 50-60årene, fordi jeg mener kvinner skal være kvinner og menn skal være menn. Merkelig! Poenget med feminisme var vel (en gang) at kvinner skulle få valgmuligheter, ikke at kvinner måtte bli som menn? Anonymkode: f02aa...222 Poenget er vel at kvinner er personer og har ulike interesser... Anonymkode: 25d3e...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå