Gå til innhold

Gammeldags kvinne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer egentlig på hva dere synes om det?  

Jeg er en kvinne i slutten av 20 årene. Jeg har alltid blitt beskrevet som gammeldags av meg. Dette fordi jeg "holder" med hva som er typiske kvinneting og hva som er typiske manneting, om man kan si det slik. Ingen samleie før ekteskap, kona er husmor, og mannen jobber, folkeskikk og sånt.. 

Det er slik det er blitt også, mannen min mener det samme som meg. Så vi har det jo flott !

Det jeg faktisk lurer på da, er hva dere tenker om slike jenter/kvinner med "gammeldagse" holdninger? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har fått for meg at dette er mindre akseptabelt, og nettopp fordi det kalles "gammeldags". Det hadde bare vært spennende å høre. 

Anonymkode: d2ff9...5d3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er mest interessert i hvorfor du mener at menn skal jobbe og kvinner skal være husmødre?

Anonymkode: 2cd22...2e9

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør det som føles riktig for dere, og drit i feministene meninger da vel? 

Jeg tok mannen etternavn, jeg har ansvaret for huset, klesvask, matlaging osv. Han tjener penger, reparerer ting og skifter dekk. Slik liker vi å ha det og det passer oss. Jeg har ingen planer om å begynne  å skifte dekk bare for at det skal være likestilling. Han må nemlig holde seg langt unna vaskerommet for han lager bare rot i systemet mitt ;)

Anonymkode: ac37c...cfd

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er selv ganske tradisjonell av meg og synes det høres flott ut :) Når det er sagt, opplever også jeg at jeg ikke passer inn fordi jeg har konservative holdninger og at folk reagerer litt på det. Det aller vanskeligste ved å være slik syns jeg er å finne en mann, dating er jo ko-ko i 2017!

Anonymkode: f02aa...222

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det som føles riktig for dere, og drit i feministene meninger da vel? 

Jeg tok mannen etternavn, jeg har ansvaret for huset, klesvask, matlaging osv. Han tjener penger, reparerer ting og skifter dekk. Slik liker vi å ha det og det passer oss. Jeg har ingen planer om å begynne  å skifte dekk bare for at det skal være likestilling. Han må nemlig holde seg langt unna vaskerommet for han lager bare rot i systemet mitt ;)

Anonymkode: ac37c...cfd

Jeg merker også en del "tyn" fra feminister, spesielt de i 50-60årene, fordi jeg mener kvinner skal være kvinner og menn skal være menn. Merkelig! Poenget med feminisme var vel (en gang) at kvinner skulle få valgmuligheter, ikke at kvinner måtte bli som menn?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke har inntektsgivende arbeid, får dere "lønn" av mannen for å ta dere av hus og hjem og eventuelle barn? Orker dere å ydmyke dere til å be om penger til personlige behov?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Det er opp til dere hvordan dere vil leve. Skal en bry seg om å hva andre mener om alt mulig,mister en friheten sin.

Ja,det er kanskje mer uvanlig i dag,men ikke dermed sagt at det er uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne i slutten av 20 årene. Jeg har alltid blitt beskrevet som gammeldags av meg. Dette fordi jeg "holder" med hva som er typiske kvinneting og hva som er typiske manneting, om man kan si det slik. Ingen samleie før ekteskap, kona er husmor, og mannen jobber, folkeskikk og sånt..  

Noen  ville spurt om dere bodde under en stein, eller var Smiths Venner eller liknende. Hvordan dere lever er opptil dere to, og kun dere to, kjør på!

Anonymkode: 0f9cd...898

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at enkelte ser litt ned på den måten å leve på, men er det nå så nøye da? Så lenge du trives med det og har funnet en mann som trives med det, så er det ingen som tar skade av det. Ingen vits i å gjøre et problem ut av det.
Jeg kunne ikke ha levd så "gammeldags" men har heldigvis friheten og muligheten til å ikke gjøre det, og du har friheten og muligheten til å gjøre det. Istedet for å fordømme ditt valg eller se ned på det, ser jeg heller det positive i at vi lever i et samfunn der begge deler er mulig.

Edit: Folkeskikk henger ikke nødvendigvis sammen med å være gammeldags, det er noe alle burde ha uansett livsstil og kultur.

Endret av Ardwinna
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må innrømme at jeg ikke har sansen for slike holdninger. Det er fordi slike kvinner

1) ikke tar økonomisk ansvar for seg selv el barna sine 2) ikke bidrar så mye til samfunnet som dem som jobber (de gjør jo også husarbeid) 3) mener det er fordi de er kvinner de er hjemme og det er en lvinnekvalitet å være bedagelig 4) tyr til banale poeng dom bildekkskift som om det er det likestillingskampen handlet om og 5) ofte fremstår som snevre og mindre opplyste fordi deres verden er så små og impulser så få.

Det er bare derfor. 

Anonymkode: 71a30...0cb

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper det kommer et nytt innlegg om noen år når dere har fått noen barn og du er blitt drittlei av å gjøre alt husarbeidet.

Så noen år etter det igjen atter et nytt innlegg når dere er skilt og du  sitter uten jobb i en leid leiligheten betalt av NAV og syter over at eksen ikke bidrar til gjengjeld for alt du "ofret" for familien i løpet av ekteskapet.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) ikke tar økonomisk ansvar for seg selv el barna sine 2) ikke bidrar så mye til samfunnet som dem som jobber (de gjør jo også husarbeid)

Anonymkode: 71a30...0cb

En hjemmeværende kvinner bidrar ofte mer til samfunnet enn ei karrierekvinne. De får nemlig noe som heter BARN. Har du sett fødselsraten blant oss nordmenn? Hvordan den synker, takket være dere feminister. Det norske folk vil dø ut fordi feministene hjernevaske kvinner om hvor fælt og taperslig det er å være hjemmeværende og få barn i stedet for å sitte på kontoret hele dagen. Det eneste som redder oss er innvandring.

Og vet du hva, ingen barn = ingen til å betale pensjonen din. Så ikke bare tar de ansvar for seg selv og barna, men for hele Norge.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik det er blitt også, mannen min mener det samme som meg. Så vi har det jo flott !

Det jeg faktisk lurer på da, er hva dere tenker om slike jenter/kvinner med "gammeldagse" holdninger? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har fått for meg at dette er mindre akseptabelt, og nettopp fordi det kalles "gammeldags". Det hadde bare vært spennende å høre. 

Du virker som en fantastisk kone! Skulle vært flere som deg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, herremann skrev:

En hjemmeværende kvinner bidrar ofte mer til samfunnet enn ei karrierekvinne. De får nemlig noe som heter BARN. Har du sett fødselsraten blant oss nordmenn? Hvordan den synker, takket være dere feminister. Det norske folk vil dø ut fordi feministene hjernevaske kvinner om hvor fælt og taperslig det er å være hjemmeværende og få barn i stedet for å sitte på kontoret hele dagen. Det eneste som redder oss er innvandring.

Og vet du hva, ingen barn = ingen til å betale pensjonen din. Så ikke bare tar de ansvar for seg selv og barna, men for hele Norge.

En revolusjonerende nyhet: En kan faktisk fint få barn uten å  være hjemmeværende.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, herremann skrev:

Kvinner som jobber får da også barn.

Anonymkode: 7b05a...cc8

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker også en del "tyn" fra feminister, spesielt de i 50-60årene, fordi jeg mener kvinner skal være kvinner og menn skal være menn. Merkelig! Poenget med feminisme var vel (en gang) at kvinner skulle få valgmuligheter, ikke at kvinner måtte bli som menn?

Hva om en kvinne oppfører seg naturlig som en mann? Er hun ikke kvinne da lenger eller? Skal hun tvinges inn i rollen DU definerer som en kvinne? Prøv å la folk få gjøre som de vil med livene sine uten å dømme de opp og ned så merker du nok mindre tyn fra "feministene".

Anonymkode: 46a73...4b0

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva man synes om en sånn ordning er jo helt avhengig av hva som er grunnen til denne ordningen? Hvis det handler om at du trives med å være hjemme med barna og mannen trives med å ha fullstendig økonomisk ansvar er det helt OK. Hvis det på den annen side er et resultat av en idé om at "det er sånn det skal være" og at noe annet er "unaturlig" er det en helt annen sak.

Anonymkode: fa8ed...9be

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...