AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Hei, jeg er en mann i midten av 20 årene og har aldri vært populær blant kvinner. Det er ikke ei dame som har vist interesse for meg, eller som har vært positive når jeg har vist interesse. Dette har naturligvis ikke gjort meg særlig glad i kvinner, naturligvis gjelder ikke dette min mor, søster, bestemor, tanter, kusiner osv. Det som i tillegg gjør meg mer negativ til damer, er at de har bedre utgangspunkt i starten av livet. Ikke bare har de samme retter og muligheter, men også mange særtiltak som skal hjelpe dem fremover. De har et organ som står klar til å hjelpe dem dersom noe ikke går dem som gruppes vei, f.eks. skolesektoren for 20-30 år siden. Verre, kvinner har fremdeles fordelene sine som kvinner. Det er en hel gruppe mennesker som blir tiltrukket av deg uansett hvor irrasjonell og dårlig utdannet du er. Bare en liten håndfull er ikke attraktive nok til å finne seg noen, og dette er stort sett personer med schizofreni ol. De mye mer villig til å syte for dine økonomiske behov. Blant menn er det en mye større gruppe som aldri kan finne seg partner, og de som først finner seg partner er i størst grad i den giende enden av skalaen. Klart, disse negative følelsene rundt kvinner er ikke noe som gjør at jeg har en negativ oppførsel mot individuelle kvinner. Jeg er i størst mulig grad hyggelig mot alle jeg møter, men det farger meg når det kommer til flørting. Rasjonelt sett forstår jeg helt klart at disse følelsene kun går utover meg selv på en negativ måte, det skader meg selv. Hvordan bli glad i kvinner igjen? Anonymkode: b6f97...a97 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Bitching shitstorm incomming i 3..2..1.. Anonymkode: 03e50...623 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bitching shitstorm incomming i 3..2..1.. Anonymkode: 03e50...623 Sånne tråder er KG-kvinner så vant til, at dette kommer de til å ta med knusende ro. Anonymkode: 0ba82...bd6 22
Uffda Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Lol, som om det er mulig om du gidder å bruke biologi som et argument for å mislike dem. Personlig er det bare den fordømte mangelen på forståelse og aksept for at menn ikke gidder pisset deres som irriterer meg grønt med dem. At de er urimelige og later som om de har det så vanskelig som kvinner, når menn har det ti ganger verre, er noe jeg sluttet å irritere meg over i det jeg fant gleden i å få de på avstand, da jeg var på din alder. Få mer erfaring med dem så skal du se du ikke går glipp av stort 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 Kom deg til psykolog og få hjelp. For med det synet, og de tankene du har om kvinner. Så vil det bli svært vanskelig for deg å få deg kjæreste. Lurer og veldig på, hva slags hjelp, som bare kvinner fikk, da det kom til skolegang? Jeg ble seksuelt trakassert av min lærer på videregående. Og fordi jeg ble sint, og sa klart ifra, at dette ikke var greit. Så nektet han å gi meg karakter i noen av sine fag, løy om at jeg hadde for høyt fravær. Dermed kom ikke jeg inn på siste året, og manglet flere karakterer fra andre året. Tok videregående først i godt voksen alder, og det kostet meg mye penger. Jippi så lett det er å være kvinne. Anonymkode: 70c57...8e6 20
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sånne tråder er KG-kvinner så vant til, at dette kommer de til å ta med knusende ro. Anonymkode: 0ba82...bd6 Ikke ut fra de trådene jeg har sett. De blir sinte, bitre, anklager TS for både det ene med det andre med det tredje med det fjerde med det...ad nauseam. Det siste som skjer er at noen forbarmer seg over TS og faktisk viser forståelse for irritasjonen TS måtte sitte inne med. Anonymkode: 03e50...623
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kom deg til psykolog og få hjelp. Anonymkode: 70c57...8e6 Q.E.D. Anonymkode: 03e50...623
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Hvor sosial er du? Dess mer man isolerer seg, dess mer kynisk blir man. Du burde forsøke bli kjent med kvinner (og menn) i flere krester enn partyfyll og den slags. Er du ung og vanker i kretser der pupper og sosial status er alfa og omega kan man nok lett bli kynisk. Om du oppsøker nerdekretser eller andre arena der du finner andre typer damer vil du oppleve at ting ikke er så svart/ hvitt som du tror Personlig er jeg en 30 år gammel kvinne som er shutin neet. Jeg browser 4chan og møter aldri mennesker. Jeg vet hvor lett det er å bli misantropisk. Hvor lett ens virkelighetsoppfatning blir formet av livet man lever Anonymkode: 1f820...63c 10
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Altså skjønner at man kan bli frustrert av dette, men absolutt ingen grunn til å mislike et kjønn? Man har da ingen rett på partner eller sex, det er noe man får om noen liker deg og du liker dem. Hvis du vil bli mer attraktiv som en potensiell partner kan du forbedre deg selv. Trene, ha hobbier, venner, ta vare på utseende, prioriterer rett, ha respekt og forståelse for andre mennesker og være snill. Du må nesten slutte å se på kvinner som forholdmateriale/sexpartnere, og se på dem som mennesker, du kan ikke prøve deg på alt og alle og bli sur for at de ikke gir den responsen du ønsker. Få jentevenner uten å seksualiser dem, ha vanlige forhold til kvinner på jobben din. Mangel på forståelse og aksept gjør at mange blir valgt bort som partnere. Det viktigste er å være glad på egenhånd og elske seg selv, så kan du prøve å elske andre Anonymkode: 29594...6d1 15
Gardermobanen Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Rasjonelt sett forstår jeg helt klart at disse følelsene kun går utover meg selv på en negativ måte, det skader meg selv. Hvordan bli glad i kvinner igjen? Anonymkode: b6f97...a97 Det er vel viljestyrken du mangler da. Klart det er lett å sutre over hvor vanskelig du har det og hvor mange fordeler kvinner har når du selv ikke har viljestyrken til å fikse livet ditt. Det er menneskelig å prøve å bortforklare ens egne dårlige resultater i stedet for å si at man selv har skyld i sine egne problemer og de kan løse seg om man skjerper seg. Endret 5. juni 2017 av Gardermobanen 14
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, Uffda skrev: Lol, som om det er mulig om du gidder å bruke biologi som et argument for å mislike dem. Personlig er det bare den fordømte mangelen på forståelse og aksept for at menn ikke gidder pisset deres som irriterer meg grønt med dem. At de er urimelige og later som om de har det så vanskelig som kvinner, når menn har det ti ganger verre, er noe jeg sluttet å irritere meg over i det jeg fant gleden i å få de på avstand, da jeg var på din alder. Få mer erfaring med dem så skal du se du ikke går glipp av stort Du vil ha kvinner på avstand, men likevel henger du på et kvinneforum? Lolwat? Anonymkode: 4e897...1ac 25
Nuddelkopp Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 Jeg tror du misliker kvinner av den enkle grunn at du som du forteller "aldri har vært særlig populær blandt dem". Kvinner i gata er ikke noe anderledes enn din mor, din tante, din søster og bestemor. Du skal ikke se anderledes på andre kvinner og disse, bare fordi din oppfatning er at du ikke er like verdsatt av fremmede jenter som kvinnene i din familie. Utgangspunktet du skylder på, om at kvinner har " samme retter og muligheter, men også mange særtiltak som skal hjelpe dem fremover " er i seg selv feil. Kvinner har faktisk ikke, fremdeles i dag i 2017, samme rettigheter og muligheter som menn. Nettopp derfor har det vært nødvendig med enkelte særtiltak som skal hjelpe de til de samme mulighetene som menn. Du skriver at "Kvinner har fordelene sine som kvinner", og faktum er jo helt motsatt. Kvinner møter mange ulemper kun fordi de er kvinner. Først og fremst dette med rettigheter i arbeidsliv og likelønn, og et minst like stort problem er jo seksuell trakassering. En kvinne som pleier å gå hjem i fra byen vil før eller senere bli utsatt for en ubehagelig og på grensen til farlig situasjon, menn som følger etter, biler som stopper og prøver å få de med seg. Og allerede før ungdomsskoletrinnet viser undersøkelser at 80% av jenter har blitt kalt for hore eller bitch av gutter, og 68% (FØR ungdomsskoletrinnet til og med!) har blitt uønsket befølt på kroppen sin. Jeg kunne tatt opp statestikker, undersøkelser og argumentert med faktumer i det uendelige her mot det du sier, men tror at uansett hva slags fakta som ligger til grunn vil du bare prosjektere hat på meg, som på andre kvinner. Det er fryktelig trist at bare fordi noen har følt seg utstøtt eller mislikt så skal de gå rundt med hat og vrede. Vet du, det er mange jenter som aldri har vært populær hos guttene heller, som ble mobbet av guttene på skolen og ble latterliggjort når de sa ja til å bli med å finne på noe når en gutt spørte, fordi de spurte bare på tull og "hun kan vel ikke være så dum at hun trodde noen ville finne på noe med HENNE æsj". Og mange kvinner som har blitt avvist gang på gang av menn i voksen alder, og til og med lurt trill rundt og vært brukt , trodd at noen endelig har elsket de og likt de, for så å finne ut at mannen sier det samme til fire andre og er utro. Men man KAN IKKE la enkelte drittsekkers oppførsel dømme en hel gruppe. Dette blir litt som å si at alle muslimer er terrorister. Og man KAN IKKE la avvisninger avle hat og forakt. Det er helt legit å avvise noen, tenk om alle skulle likt alle som prøvde seg på de, da hadde jo ikke kjærligheten vært noe spesiell engang. Sannsynligvis har de som har avvist deg, ikke engang vært ordentlig kjent med deg, så det er noe feil inni deg selv når du har valgt å ta det personlig. De kjenner jo ikke engang den du er som person godt, sannsynligvis. Du har valgt å sette deg i offerrollen, i stedet for å være selvreflektert å ta lærdom av motgang. Du velger å prosjektere ditt selvhat og selvforakt ut på kvinner, og jeg kan garantere deg at det gjør ihvertfall ikke at du blir mere populær blandt oss. Den beste innstilligen du kan ha er å se på enhver kvinne som noens søster, noens mor, noens datter og noens fremtidige bestemor. Disse skikkelsene du allerede har respekt for og kjærlighet til. For det er nemlig sånn, at alle kvinner er noens søster, datter, mor eller niese. Og å mislike de, blir å oppfordre til at andre skal mislike din mor, datter, søster eller bestemor. Det er og blir bare helt helt feil, og jeg håper du innser det med de argumentene du bruker, som også er helt helt feil. 20
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 TS; jeg er feminist, og synes det er flott å se at flere og flere menn oppdager at kjønnsdiskriminering går begge veier! Menn har blandt annet høyere lønn, flere lederstillinger og slipper billig unna med seksuell trakassering. Kvinner har bedre sosiale relasjoner, lever lenger og er generelt lykkeligere enn menn. Samfunnsnormen sier at attraktive menn skal være sterke, tøffe, suksessfulle og tjene godt; kvinner skal være snille, omsorgsfulle og søte. Dette fører til skjevheten du påpeker, med at det an være lettere for kvinner å være attraktive enn det er for menn. I dag har kvinner og menn like muligheter på papiret, men holdninger i samfunnet holder fortsatt både kvinner og menn tilbake fra å være seg selv fullt ut, og bli akseptert og verdsatt for alle sien sider. Ettersom kvinner har fått sine rettigheter lovfestet blir det tydelig at den kampen som står igjen gjelder å frigjøre både kvinner og menn. Holdninger i alle deler av samfunnet påvirker forskjellsbehandling av kjønnene. I rettsvesenet får kvinner lavere straffer enn menn for samme mishandling av barn, for "hun mente det sikkert ikke", menn får lavere straffer for voldtekt, fordi "hun flørtet jo". Det er ganske absurd hvor mye disse kjønnideene får ha å si for livet vårt! Men ja, på samme måte som kvinner aldri har mislikt menn som gruppe fordi dere har hatt stemmerett, høyere lønn og slipper å føde; men heller kjempet for våre egne rettigheter, så er det opp til dere menn nå å ikke mislike kvinner som gruppe, men heller stå opp for deres egne rettigheter! Å mislike kvinner kommer ikke til å gi deg noe i lengden, det bare gjør deg bitter, engasjer deg heller i mannssaken, stå på for menns rettigheter! Anonymkode: 19ffa...42b 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 Som andre påpeker her så er det virkelig ikke lett å være jente i dagens samfunn. Ja det har blitt lettere, men er fortsatt langt igjen til det blir komfortabelt. Daglig kan vi oppleve seksuell trakassering, og forskjellsbehandling i arbeidslivet. Til tross for seksuell missbruk og et realt slit pga mitt kjønn, så missliker jeg ikke menn, selv om jeg helt legitimt burde hatt lov til det. Og det er fordi jeg har tatt et valg. Valget er enkelt å ta, fordi mennesker er ikke enten eller. Mennesker generelt er sammensatte og fulle av nyanser. Ingen gruppe er enten ond eller snill. Og alle har noe godt å by på. Det hele går på å være åpen og ærlig med seg selv. Anonymkode: 3824c...770 5
Sykkelkopp Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS; jeg er feminist, og synes det er flott å se at flere og flere menn oppdager at kjønnsdiskriminering går begge veier! Menn har blandt annet høyere lønn Anonymkode: 19ffa...42b Hvor mange ganger må denne myten tilbakevises før dere slutter å påstå det? Menn og kvinner får likt* betalt for samme jobb om de har samme utdanning, tid jobbet og ansenitet *Nesten. Kvinner under 30 tjener litt mer enn menn dersom de jobber samme tid i samme jobb med samme utdanning. Den eneste måten man kan påstå at kvinner tjener mindre på er om mann ikke regner med hvor mye mer overtidsbetalt menn jobber, eller at menn har en større tendens til å velge private jobber markedet betaler mer for i stedet for offentlige jobber som sykepleier
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 Jeg har master i sykepleie. Mine tre ekser har jobbet som rørlegger, lastebilsjåfør og en på elkjøp. Utdanning har lite å si for min del. Jeg tok ikke master for å ta master. Jeg tok master for å få den jobben jeg ville. Ønsker heller en lasbilsjåfør som elsker det han gjør enn en supersjef som klager og hater jobben. Både jeg og mine ekser har middels utseende. Helt vanlige folk. Vet ikke hvordan mitt innlegg skal hjelpe deg, men jeg tror hovedproblemet ligger hos deg selv Anonymkode: 6a69e...c84 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som andre påpeker her så er det virkelig ikke lett å være jente i dagens samfunn. Ja det har blitt lettere, men er fortsatt langt igjen til det blir komfortabelt. Daglig kan vi oppleve seksuell trakassering, og forskjellsbehandling i arbeidslivet. Til tross for seksuell missbruk og et realt slit pga mitt kjønn, så missliker jeg ikke menn, selv om jeg helt legitimt burde hatt lov til det. Og det er fordi jeg har tatt et valg. Valget er enkelt å ta, fordi mennesker er ikke enten eller. Mennesker generelt er sammensatte og fulle av nyanser. Ingen gruppe er enten ond eller snill. Og alle har noe godt å by på. Det hele går på å være åpen og ærlig med seg selv. Anonymkode: 3824c...770 Okei. Skal vi ta en feminist-debatt heller enn å prøve å hjelpe TS? Greit. Menn som er på bunn i samfunnet stiller lavere enn kvinner i middelklassen. Jeg er sikkert ikke blitt sextrakassert så mye som du er, men jeg har opplevd det jeg også. Jeg er mann. Jeg ble tafset på i rumpa av jenter på barneskolen. I tillegg til å bli tatt i skrittet. I tillegg har vi jo hun særingen som rapa meg i trynet støtt og stadig. Så har vi hun som ville susse meg på munnen, men ga meg en ørfik - helt ut av det blå. Og og og. Nestenvoldtekt. Jeg har opplevd misshandel i min oppvekst, slag, lugging, spark, men mest av alt, psykisk. Blitt mobbet mye. Jeg er ufør som følge av det. Skal vi konkurrere om hvem av deg og meg som har det verst? "Kvinne" er ikke en gruppe. Du har ikke visse egenskaper bare fordi du er født kvinne. Er du en feminist så mener du at personlighet er i stor grad uavhengig av kjønn. Eller med andre ord, at det er større forskjeller innad i gruppen menn og/eller kvinner enn det er mellom tilfeldige individer fra gruppen menn og kvinner. Jeg har i årevis sagt i fra om at vi må gjøre noe med voldtektskulturen. Men blant feminister er det lite interesse for å gjøre noe med det og stor interesse for å uje og oie seg. "Jeg har det så fælt", heller enn, "sexisme og objektivisering er ille, jeg har opplevd det selv, det er forferdelig, derfor vil jeg vi skal gjøre noe med det". I stedet kommer det bare, "menn må ta seg sammen!". Skal vi fortsette å preike feminisme i en tråd som handler om noe helt annet, eller skal vi hjelpe TS? Anonymkode: 03e50...623 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Okei. Skal vi ta en feminist-debatt heller enn å prøve å hjelpe TS? Greit. Menn som er på bunn i samfunnet stiller lavere enn kvinner i middelklassen. Jeg er sikkert ikke blitt sextrakassert så mye som du er, men jeg har opplevd det jeg også. Jeg er mann. Jeg ble tafset på i rumpa av jenter på barneskolen. I tillegg til å bli tatt i skrittet. I tillegg har vi jo hun særingen som rapa meg i trynet støtt og stadig. Så har vi hun som ville susse meg på munnen, men ga meg en ørfik - helt ut av det blå. Og og og. Nestenvoldtekt. Jeg har opplevd misshandel i min oppvekst, slag, lugging, spark, men mest av alt, psykisk. Blitt mobbet mye. Jeg er ufør som følge av det. Skal vi konkurrere om hvem av deg og meg som har det verst? "Kvinne" er ikke en gruppe. Du har ikke visse egenskaper bare fordi du er født kvinne. Er du en feminist så mener du at personlighet er i stor grad uavhengig av kjønn. Eller med andre ord, at det er større forskjeller innad i gruppen menn og/eller kvinner enn det er mellom tilfeldige individer fra gruppen menn og kvinner. Jeg har i årevis sagt i fra om at vi må gjøre noe med voldtektskulturen. Men blant feminister er det lite interesse for å gjøre noe med det og stor interesse for å uje og oie seg. "Jeg har det så fælt", heller enn, "sexisme og objektivisering er ille, jeg har opplevd det selv, det er forferdelig, derfor vil jeg vi skal gjøre noe med det". I stedet kommer det bare, "menn må ta seg sammen!". Skal vi fortsette å preike feminisme i en tråd som handler om noe helt annet, eller skal vi hjelpe TS? Anonymkode: 03e50...623 Atte hva? Hva leste du mellom ikke-eksisterende linjer nå? Jøsses. Nevnte ikke feminisme med et ord men... Er man en taper, så er det forresten et valg man selv har tatt. Gidder man ikke gå ut i gamet og jobbe for det man vil ha, så får man ingen gevinst heller. Easy as that. Anonymkode: 3824c...770 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Atte hva? Hva leste du mellom ikke-eksisterende linjer nå? Jøsses. Nevnte ikke feminisme med et ord men... Er man en taper, så er det forresten et valg man selv har tatt. Gidder man ikke gå ut i gamet og jobbe for det man vil ha, så får man ingen gevinst heller. Easy as that. Anonymkode: 3824c...770 Se der, en mann er en taper, en kvinne, som deg, er "undertrykket". Ja da, for det å havne på uføretrygd som følge av misshandel gjennom hele oppveksten er bare en bagatell som bare er til å ta seg sammen fra. Jaja. Hva skal en med anti-feminister til når vi har slike "allierte" som deg? Anonymkode: 03e50...623 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 Kom deg ut av offermentaliteten, det vil hjelpe mye. "Jeg har det dårlig fordi de har det bra" er ikke konstruktiv tenkning. Anonymkode: 7de33...012 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå