AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 For 3 år siden mistet jeg babyen min. Han døde på en traumatisk måte, uten at jeg rett og slett orker å gå nærmere innpå det. Det ble opprettet sak mot sykehuset og vi har fått erstatning, flere instanser har vurdert at det skjedde en fatal menneskelig feil som gjorde at han døde. Selv om dette var ekstremt traumatisk for både meg og mannen min fikk vi ingen hjelp til å takle det. Ingen kriseteam, ingen psykolog, ikke noe støtteapparat. Vi har levd videre og jeg innser at jeg kanskje ikke har bearbeidet sorgen i det hele tatt. Nå begynner kroppen min å svikte, kroppsdel for kroppsdel føler jeg. Jeg har kronisk betennelse i mange ledd og noen sener, mye hodepine og er sliten. Betennelsesdempende medisiner hjelper ikke, kiropraktor hjelper litt. Kan dette være kroppen som sier i fra? Kan det være at kroppen er i konstant spenning (vet ikke hvordan jeg skal beskrive det...) på grunn av det som skjedde for 3 år siden? Er det noen andre her som har vært gjennom traumatiske opplevelser som sliter såpass lenge fysisk etterpå? Anonymkode: d5248...b56
Gjest Sobril Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Hei. Jeg mistet i dødfødsel for snart fem år siden, og traumer kan helt klart påvirke kroppen fysisk. Selv har jeg fått lavt stoffskifte og sliter med et eller annet autoimmunt som legene ikke klarer å finne ut av. Er litt lei meg i dag, det er derfor jeg er innom "vi som sørger". Send meg gjerne en OM dersom du vil lette på trykket.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 På 6.6.2017 den 8.30, Sobril skrev: Hei. Jeg mistet i dødfødsel for snart fem år siden, og traumer kan helt klart påvirke kroppen fysisk. Selv har jeg fått lavt stoffskifte og sliter med et eller annet autoimmunt som legene ikke klarer å finne ut av. Er litt lei meg i dag, det er derfor jeg er innom "vi som sørger". Send meg gjerne en OM dersom du vil lette på trykket. Takk, sender deg en melding💙❤ Anonymkode: d5248...b56
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Hei ts. Håper du får mye hjelp av hun som har erfart dette med å miste et barn. Jeg har vært utsatt for traume, men ikke samme type traume som deg: men noe av det beste har vært å snakke med andre som har gått igjennom det samme, som har slitt med det samme i etterkant. Det hjelper å høre at man ikke er gærn og er den eneste som har det sånn, for man kan bli rimelig forvirret over seg selv. Men kan si litt om det med symtomene du beskriver: De fysiske plagene etterpå, spesielt stress og muskelspenninger, er noe av det mest irriterende synes jeg. Det er veldig normalt å ha disse fysiske plagene etter traumehendelser. Anonymkode: b90cd...b79 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2017 #5 Skrevet 25. juni 2017 Ta kontakt med lege/psykolog/psykomotorisk fysioterapeut. Det du beskriver kan helt klart ha en sammenheng. Ellers vil jeg anbefale boken "Små føtter setter dype spor". Anonymkode: dfb03...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå