Gå til innhold

Betaling for utvendig husvask og maling

Gjest Annetnavn_

Anbefalte innlegg

Gjest Annetnavn_

Hvor mye tilbyr man en gutt på 17 for å vaske og male et hus? Det er et lite hus på en etasje, men med en del vinduer og dører og dermed nokså mye pirkearbeid.

Endret av Annetnavn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Svart arbeid altså. Er det hva du spør etter? :glare:

Anonymkode: 25a78...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svart arbeid altså. Er det hva du spør etter? :glare:

Anonymkode: 25a78...1a6

Det er ikke svart arbeid, man har faktisk lov til å tjene og betale opp til en vis sum skattefritt i året pr oppdragsgiver som er privatperson.

Anonymkode: bac69...ea2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Strixa skrev:

Hvor mye tilbyr man en gutt på 17 for å vaske og male et hus? Det er et lite hus på en etasje, men med en del vinduer og dører og dermed nokså mye pirkearbeid.

Gi meg str på huset. 

Anonymkode: 54820...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi meg str på huset. 

Anonymkode: 54820...396

Er det grunnflate du lurer på? For mer har jeg ikke ide om. Det er på 135 kvadrat og en etasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EkteMannen

Timespris ville jeg sagt, en 17. Åring har ingen anelse om hvor mye jobb det er og kan neppe vurdere prisen du tilbyr. Men har ingen aning om pris pr time... Men det er jo uavhengig av type jobb. 

Forresten er det bra med en etasje. Jeg malte for naboen i min ungdom og falt nesten fra 3.etasje. Kjedelig å være ansvarlig for sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som 17 print ville jeg nok ikke takket ja til en slik jobb om det var dårligere betalt enn normal tariff som er sted mellom 190 og 240 kr om jeg husker rett 

Anonymkode: 3756e...c44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som 17 print ville jeg nok ikke takket ja til en slik jobb om det var dårligere betalt enn normal tariff som er sted mellom 190 og 240 kr om jeg husker rett 

Så minus skatt da. Siden tarifflønn er vanlig lønn. Kan trekker fra 20 - 30 % på den timelønnen.

Anonymkode: df931...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Det er ikke svart arbeid, man har faktisk lov til å tjene og betale opp til en vis sum skattefritt i året pr oppdragsgiver som er privatperson.

En arbeidstaker kan tjene opptil 4.000 uten å skatte av dette så fremt det er en bi-jobb. Lite trolig at en 17-åring havner i denne gruppen. Har visst kommet endringer som jeg ikke var klar over. Se svar fra AB under.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.bygningsarbeider.no/lonns-og-arbeidsvilkar

Ufaglært med under 1 års praksis 178 kr. Under 18: 119 kr.

Endret av reAction
Uttalelse på feil grunnlag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.6.2017 den 20.29, AnonymBruker skrev:

En kan tjene opptil kr. 6000 kr skattefritt for arbeid utført i arbeidsgivers hjem. 

Se: http://www.skatteetaten.no/se/Om-skatteetaten/Presse/Nyhetsrommet/Nyhetsarkiv/sjekk-om-du-skulle-hatt-skattefri-lonn/

Anonymkode: de315...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tariffen er vesentlig lavere om man er under 18 år. 

Anonymkode: 7b824...cbc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å finne ut sånn ca. hvor mange timers arbeid dette blir og deretter funnet en fastpris. Da trenger du ikke være redd for at personen drar ut tiden for å få mest mulig betalt. Det blir heller effektiv jobbing. En annen ting du kan tenke på er jo hvor mye du ønsker å gi, altså hva som er maxgrensen din. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At en 17-åring skulle forvente 240 kr i timen for noen slags jobb er heeeeelt på viddene. 

Anonymkode: 7b824...cbc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her kostet det 60.000 å få malt 110 kvm rekkehus. To mann. Hvitt. Og du vil en 17-åring skal gjøre det for en brøkdel? 

Anonymkode: b30af...692

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kostet det 60.000 å få malt 110 kvm rekkehus. To mann. Hvitt. Og du vil en 17-åring skal gjøre det for en brøkdel? 

Anonymkode: b30af...692

Det var da uansett litt av en pris? Hvor lang tid brukte de?

PS. du forstår at det er forskjell på betalingen til proffe som skal dekke div. utgifter og til en ungdom som gjør det som en sommerjobb?

Anonymkode: df931...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

60 000 kr???? Hadde heller tatt den jobben selv og satt pengene på sparekonto. Eventuelt fått et par unggutter til å gjøre jobben for meg. Har du forresten fått avtalt pris med gutten? Hva ble det til? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...