Gå til innhold

Når babyen har vondt i magen..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en baby på 7 uker, og jeg merker av og til at hun sliter med avføringen. Synes det er vanskelig å få det ut og krabber omtrent oppover samtidig som hun gråter. Hva kan jeg gi henne for at hun ikke skal ha så vondt? Vet at maltekstrakt kan hjelpe, men kan jeg gi henne dette selv om hun er så liten? Hun får kun MME, hvis det har noe betydning.

Hva med kokt vann? Når kan babyene begynne å få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kokt vann blir gitt på sykehuset, så det kan du sikkert gi babyen din. Du koker vel vann som du blander mme i, så du kan sikkert gi bare vann også.

Hvis babyen får mme så kan du gi malt i melkeflasken, tror det er bedre å gjøre det tidlig enn at babyen har vondt...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Sukkervann er noe hjelper på luft i magen, og det har jeg brukt på alle mine tre barn.

Kok opp 1 dl vann og 1 ss sukker.

Skrevet

Maltekstrakt fungerte ypperlig for sønnen vår. det fikk han i fra han var to uker gammel. :-)

Skrevet

malt går helt fint det. du kan også prøve med litt forsiktig masasje på magen.å bøye bena litt forsiktig opp og ned mot magen. det hjalp på min frøken. ellers så kan du prøve med akkupunktur om det blir et vedvarende problem, det fikk min yngste det hold med 2 ganger så vae hun bra. små barn reagere ofte veldig bra på det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er maltekstrakt noe form for pulver eller noe sånt, eller likner det litt på honning i konsistensen? Bare lurte på om det finnes flere forskjellige typer. Tror jeg har sett dette i en krukke nemlig..? Dersom det finnes flere forskjellige, hvilken type skal jeg velge?

Skrevet

Vet ikke om det finnes i annen form enn i glass, jeg... Det er ihvertfall det du får kjøpt i butikken. Innholdet er litt honningaktig, som du nevner. Det er det jeg har brukt til begge mine to - jeg tror jeg husker såvidt at moren min brukte det på mine to yngre søsken også...

Skrevet

Jeg brukte malt til de to eldste barna mine fra de var bittesmå. Matlekstrakt i glass, ser ut som honning eller sirup..... du trenger ikke ta så mye. Det hjelper iallfall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar. har nå kjøpt maltekstrakt på krukke/glass. Men jeg er litt i tvil på hvor mye jeg skal gi babyen. Vil ikke gi for mye. Vet dere hvor mye som er "vanlig" å gi?

Skrevet

Min baby, som nå er 4 mnd gammel, har alltid fått malt i morsmelken - foruten den første uka. Han begynte å bli hard i magen og bæsja ikke hver dag, så da var det bare å kjøre på med malt.

Mengde? Du må bare prøve deg frem og se hvor mye DIN baby trenger for å bli bra i magen. Jeg bruker to gode spiseskjeer i 8,5 dl vann - dette er ganske mye, men han trenger så mye for å holde magen i gang. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...