Gå til innhold

Glutenfri bakst og kjøkkenmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å anskaffe meg en kjøkkenmaskin, men hver gang jeg prøver å orientere meg i maskinjungelen ender det opp med hodepine og bilder av kattepuser for å stresse ned i stedet. Jeg har lest ulike tester, men jeg tror jeg trenger å høre personlige erfaringer. Positive og negative.

Så, jeg trenger en kjøkkenmaskin som ikke koster skjorta, vesten og hele dressen. Den skal fortrinnsvis brukes til brødbakst. Ingen svære deiger, tilsvarende ett, kanskje to brød, to ganger i uka. Siden jeg baker glutenfritt bør den kunne jobbe en stund med deigen.

Så, har du en kjøkkenmaskin du bruker til gjærbakst? La meg få høre alt om den! Vær så snill! Jeg er lei av kattebilder!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva skjorta er for din del, men Kenwood major er jo fantastisk. Baker også glutenfrie brød, men baker mye av det for hånd fordi det er mindre styr :)

Anonymkode: dd149...97f

• Liker 3
Skrevet

Signerer også Kenwood Major. Mamma fikk sin når de flyttet i hus for litt over 20 år siden, funker som fjell enda. Og da med 2-3 bolledeiger 15min elting, jeg overtok den for noen mnd siden og har bakt utallige deiger i etterkant. Alt kan ryke i huset, men den maskinen holder seg enda like fint. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Askael skrev:

Jeg trenger å anskaffe meg en kjøkkenmaskin, men hver gang jeg prøver å orientere meg i maskinjungelen ender det opp med hodepine og bilder av kattepuser for å stresse ned i stedet. Jeg har lest ulike tester, men jeg tror jeg trenger å høre personlige erfaringer. Positive og negative.

Så, jeg trenger en kjøkkenmaskin som ikke koster skjorta, vesten og hele dressen. Den skal fortrinnsvis brukes til brødbakst. Ingen svære deiger, tilsvarende ett, kanskje to brød, to ganger i uka. Siden jeg baker glutenfritt bør den kunne jobbe en stund med deigen.

Så, har du en kjøkkenmaskin du bruker til gjærbakst? La meg få høre alt om den! Vær så snill! Jeg er lei av kattebilder!

Kjøpte for noen år siden en Kenwood-pakke til to tusenlapper eller noe i den duren. 

Bruker den til glutenfrie brød fra både Semper og Toro. Fungerer utmerket, men jeg heller ikke alt melet i før deigen har kjørt noen minutter i maskinen. Da jobber maskinen bedre med deigen, etter min mening. Tar i ekstra med solsikkefrø og havregryn og litt ekstra væske. 

Jeg hadde en Kenwood tidligere. Var ikke i tvil om at det var den rette maskinen når vi måtte kjøpe alt nytt etter totalskadet bolig. 

Prøvde og glutenfrie brød i brødbakemaskin, men synes ikke brødene blir like gode. I tillegg er formene på brødbakemaskinene slik at brødskivene blir svære kolosser. Ikke alle brødbakemaskinene er heller egnet til glutenfri bakst. (Har prøvd tre ulike.)

Anonymkode: ed34f...e5d

• Liker 1
Skrevet

Kenwood Major, ja. Gå for den, da trenger du ikke kjøpe ny de nærmeste 30-40 årene. Har arvet min etter bestemor. Hadde Bosch før, billig plast-dritt som ble ødelagt etter noen uker.

Skrevet

Kenwood Major kommer godt ut her, altså. Men.. 

Kenwood Major Classic KM615SP, Kenwood Major Titanium, Kenwwod Major Premier KMM770, Kenwood Major KM631MP...    :klo:

Navn på elektronikk, altså. Rart jeg trenger kattepauser? 

Skrevet

Kenwood major titanium her. Jobbet som en drøm! Og er spesielt glad i den da alt går i oppvaskmaskinen.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Askael skrev:

Kenwood Major Classic KM615SP, Kenwood Major Titanium, Kenwwod Major Premier KMM770, Kenwood Major KM631MP...    :klo:

Alle er bra nok til den bakingen du beskriver. Se på pris.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer også for Kenwood Major. Gjør livet litt enklere for deg selv: Bare gå inn på Elkjøp (eller lignende) der du bor og si du vil ha Kenwood Major. Hvis de har flere enn en type, be dem forklare deg forskjellen på dem, ellers bare ta den den de har.

Anonymkode: b0804...5b9

Skrevet

Jeg er nok av typen som må bestemme meg før jeg går inn i butikken, men nå har jeg i alle fall mer info for å snevre inn utvalget, så takker for alle svar. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Askael skrev:

Jeg er nok av typen som må bestemme meg før jeg går inn i butikken, men nå har jeg i alle fall mer info for å snevre inn utvalget, så takker for alle svar. 

Poenget mitt er at jeg ikke tror det er noen vesentlig forskjell på de maskinene du nevner, og jeg tviler at at el-butikken du eventuelt går i har alle inne.

Anonymkode: b0804...5b9

Skrevet
35 minutter siden, Askael skrev:

Dette er samme maskinene bare utseende som er forskjellig.

maskineriet inni dem er identisk

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Askael skrev:

Du velger etter hvor mye penger du vil legge i motorkraft og utseende. De fleste klarer seg med Golf, noen vil ha Tesla og andre vil bare ha Ferrari. Sånn er det og med kjøkkenmaskiner.

Ta deg en tur i butikken. 

Anonymkode: ed34f...e5d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er allerede ferdighandla jeg.  :laugh:

Det ble en Kenwood Premier Major, pakketilbud. Slumpet over den mens jeg googlet. Slengte med en minikutter for nøtter og frø, så slipper jeg grave frem annet utstyr i tillegg når jeg er i gang med bakinga. Jeg vet av erfaring at når jeg først har investert i en ny duppeditt, så savner jeg fort flere funksjoner, så da får jeg heller være skjorteløs en stund, det er sommer tross alt!

Endret av Askael
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...