Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom et annet diskusjonsforum her for ei stund sida, tror det var på "Din baby".

Der diskuterte de som hadde 2-åringer om de fikk lov til å få drikke mellom måltidene. En del sa NEI... Da ble jeg litt sånn - :o

Jeg lar da 2-åringen min få drikke når han ber om det! La merke til at mange da kun fikk vann om de ga drikke mellom måltidene, og det får min også, evt juice. Behøver jo ikke være på litervis! Men jeg synes det er litt vel drøyt å nekte ungen sin drikke - det er tross alt viktig å få i seg nok væske. Tror neppe noen unger drikker så mye at de da blir mette til neste måltid - men DA må man jo bremse, så klart, det er ikke det jeg mener - det er dette med å nekte...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er det vann eller melk mellom måltider - men aller helst vann. Juice, saft og andre ting som tærer på tennene er bannlyst mellom måltider. Men vann får de så mye de bare orker å drikke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min får så mye vann han orker- også mellom måltidene.

Jeg nekter da ikke meg selv å drikke mellom måltidene heller?

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er faktisk direkte helseskadelig å ikke gi barna nok drikke.

Skrevet

Ida har tilgang på vann hele tiden. Skifter ut vannet i koppen med jevne mellomrom. Hun er en tørst jente, og er flink til å drikke vann. Får hun en sjelden gang saft i koppen, eller annet, drikker hun en hel kopp uten stopp.

Gjest Anonymous
Skrevet

Datteren min på 20 mnd har vann tilgjengelig hele tiden. Det har hun hatt siden hun var 8-9 mnd og resultatet er at hun drikker både ofte og mye. Annen drikke er derimot forbeholdt måltidene, med unntak av melk om morgenen før frokost.

Jeg er veldig glad for at hun er glad i vann jeg, og det kunne virkelig ikke falle meg inn å nekte henne det. Hadde det vært snakk om kontinuerlig saft/juicedrikking derimot....

Skrevet

gutten min får drikke når han er tørst. da går det helst på vann,juice og svak saft. melk gir jeg ikke så veldig mye av rett før et måltid,for det metter mer enn det andre, men ellers får han så mye han vil!

Skrevet

Min lille har alltid en flakse med vann tilgjengelig. Tror nok det er viktig at de får i seg nok vætske i løpet av dagen. Kan vel ikke nekte barna sine å drikke om de er tørste :klø:

Skrevet

Nekter da ikke barna drikke når de er tørste! Mine to drikker mye vann, så får de heller juice eller melk til måltidene.

Gjest Mayamor
Skrevet

Til vanlig drikker gutten min på 13 mnd vann mellom måltider. Masse!

Men nå har han hatt diarè i 7 dager;

Appetitten er bånn, vann vil han ikke ha.

Så jeg har svelget "kamelen" og gidd ham saft, eplejuice, biola og det han har villet hatt.

Når han er bra igjen - er det tilbake til vannet igjen.

Men å ikke gi drikke mellom måltidene:

Tror/håper ikke det er mange som praktisere det...

Mayamor

Skrevet

Selvfølgelig får barna mine drikke hvis de er tørste.

De blir jo tørste akkurat sånn som oss, så å nekte de synes jeg er slemt gjort.

Skrevet

Om Ida er sjuk blåser jeg i alle regler, og gir henne det hun vil ha. Hva er viktigst, at hun får i seg nok drikke eller at tennene ikke skal utsettes for sukker noen dager?

Gjest lilletroll
Skrevet

Nektes drikke mellom måltidene??? :o Verste jeg har hørt!!! Så lenge de bare får vann kan det jo på ingen måte skade!! Skaden er vel større ved væskeunderskudd!!

Datteren min drikker bare vann, og det får hun NÅR SOM HELST hun ber om noe å drikke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...