AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Var hos min søster og hennes to barn på overnattingsbesøk. Vi hadde hatt en fin dag med piknik, kino med alle barna (hennes to og mine to). Mannen min var bortreist så vi dro alene.n og kikker litt lurt Stemningen var god, alle koste seg. Så skulle vi hjem. Min yngste datter har diabetes 1 og har hatt det siden hun var liten og har aldri vært overvektig. Hun er flink til å passe sykdommen selv og tar seg av både blodsukkermålinger og setter insulinen selv. Det kan gå måneder og år mellom hver gang hun har føling og hun har aldri glemt å ta med medisinen når vi er ute og reiser. Så om kvelden kommer hun til meg og sier at hun ikke finner medisinen sin. Både app. og pennen hennes er søkk vekk og hun vet hun hadde det med. Vi leter igjennom alle vasker, bager og jakker/lommer. Ingenting. Jeg spør min søster, hun leter men nei. Så ser jeg hennes eldste sønn stå i døråpninger og kikker på oss litt sånn rart og småekkelt. Jeg spør om han har sett en liten gul mappe, han bare gliser bredt og sier ne-eiiii på en måte som gjør at du mistenker at han lyver. Jeg får en ekkel følelse og går mot han, da bare roper han nei, løper opp trappa og låser døren til romet sitt. Min søster kommer etter, jeg kommer etter mens datteren min blir nede. han nekter å komme ut... han bare ler og sier "at nå dør hun, nå dør hun ha ha ha ha". Dette pågår i over en time, jeg tar med datteren min til legevakten i taxi så hun får hjelp. Mens vi er borte har sønnen kommet ut. Rommet ransakes, vi finner ingenting, han bare ler mens vi leter. Vi pakker og drar hjem. heldigvis går det tog. Fikk sms i dag, medisinen er funnet gjemt i en skuff på rommet hans. Søstern min er lei seg, jeg er sint. Hvordan skal vi gripe an dette. Gutten er 12 år. Anonymkode: a6c04...596 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juni 2017 Søsteren din griper dette an. Du velger hvordan du vil håndtere dette mtp fremtidige besøk og hvor godt dere passer på ham og datteren deres fremover. Anonymkode: 9338b...373 61
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 5. juni 2017 Søsteren din må ta han med til psykolog Anonymkode: 3c673...9fe 64
GammelKaktus Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Herlighet, han kan ikke ha det greit. Hadde mitt barn gjort noe slikt så hadde jeg sendt han i terapi det han gjorde er virkelig ikke normalt. Enig med den over meg søsteren din må håndtere sitt barn og så må du nesten bare minimere kontakten med nevøen din inntil han har fått hjelp. Håper det går greit med jenta di. 37
Populært innlegg Hulderen Skrevet 5. juni 2017 Populært innlegg #5 Skrevet 5. juni 2017 Ikke la dette gå utover forholdet til søsteren din. Hun har det også forfedelig. Hun lot være å beskytte sønnen sin, og fortalte dere at medisinen var funnet. Men det er greit at dere begrenser omgangen md nevøen din, til han inser hva han har gjordt og ber om unskyldning. 57
Jolene Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søsteren din må ta han med til psykolog Anonymkode: 3c673...9fe Det samme sier jeg. Dette er ikke en liten og uviktig ting, dette kunne potensielt blitt livstruende og farlig. Han kan umulig være helt frisk, for normale barn gjør ikke sånt. Hva du gjør? Minimerer kontakten med din nevø inntil han har fått den hjelpen han tydeligvis trenger. Snakk med søsteren din, og still opp for henne. Ville delt min bekymring med henne, uten å gå i angrep. For søsteren din kan umulig ha det spesielt bra nå 35
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Jeg tenker at først og fremst tar søsteren din seg av sønnen sin og neste gang du ser ham setter du deg ned med han og forklarer nøye hva som kan skje dersom hun ikke tar medisinen. Ikke kjeft men sørg for at han veit hva som. Er konsekvensene av at hun ikke tar medisinen sin. Selv om han er tolv og sikkert burde vite bedre så er greit at han får vite mer om diabetes. Er det noen gang noen som har satt seg ned med barna til søsteren din og fortalt om diabetes? Anonymkode: 68ad7...c79 22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Grøss og gru, så fæle enkelte barn er Anonymkode: a5ffb...675 22
Gjest Coolaid Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hos min søster og hennes to barn på overnattingsbesøk. Vi hadde hatt en fin dag med piknik, kino med alle barna (hennes to og mine to). Mannen min var bortreist så vi dro alene.n og kikker litt lurt Stemningen var god, alle koste seg. Så skulle vi hjem. Min yngste datter har diabetes 1 og har hatt det siden hun var liten og har aldri vært overvektig. Hun er flink til å passe sykdommen selv og tar seg av både blodsukkermålinger og setter insulinen selv. Det kan gå måneder og år mellom hver gang hun har føling og hun har aldri glemt å ta med medisinen når vi er ute og reiser. Så om kvelden kommer hun til meg og sier at hun ikke finner medisinen sin. Både app. og pennen hennes er søkk vekk og hun vet hun hadde det med. Vi leter igjennom alle vasker, bager og jakker/lommer. Ingenting. Jeg spør min søster, hun leter men nei. Så ser jeg hennes eldste sønn stå i døråpninger og kikker på oss litt sånn rart og småekkelt. Jeg spør om han har sett en liten gul mappe, han bare gliser bredt og sier ne-eiiii på en måte som gjør at du mistenker at han lyver. Jeg får en ekkel følelse og går mot han, da bare roper han nei, løper opp trappa og låser døren til romet sitt. Min søster kommer etter, jeg kommer etter mens datteren min blir nede. han nekter å komme ut... han bare ler og sier "at nå dør hun, nå dør hun ha ha ha ha". Dette pågår i over en time, jeg tar med datteren min til legevakten i taxi så hun får hjelp. Mens vi er borte har sønnen kommet ut. Rommet ransakes, vi finner ingenting, han bare ler mens vi leter. Vi pakker og drar hjem. heldigvis går det tog. Fikk sms i dag, medisinen er funnet gjemt i en skuff på rommet hans. Søstern min er lei seg, jeg er sint. Hvordan skal vi gripe an dette. Gutten er 12 år. Anonymkode: a6c04...596 Ta ham med på sykehuset eller legevakten hvor dere kan snakke med en lege eller sykepleier som kan forteller hvor farlig dette er. Etter en sånn tur forstår han sikkert alvoret. Ikke en straff men en livserfaring som han trenger.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 7 minutter siden, Coolaid skrev: Ta ham med på sykehuset eller legevakten hvor dere kan snakke med en lege eller sykepleier som kan forteller hvor farlig dette er. Etter en sånn tur forstår han sikkert alvoret. Ikke en straff men en livserfaring som han trenger. Det vil være enda bedre enn det jeg foreslo - han må jo forholde seg til en kusine med diabetes resten av livet så da bør han vite nok om det til å ta hensyn. Anonymkode: 68ad7...c79 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 Populært innlegg #11 Skrevet 5. juni 2017 Dette handler ikke om uvitenhet. Selv om han kanskje ikke helt forstår alvorlighetsgraden av det han har gjort er jo det å le og si at "nå dør hun" et tegn på noe GANSKE alvorlig. Har sønnen gjort lignende ting før? Det er ikke søsteren din sin feil, men han bør utredes for noe rimelig kjapt. Anonymkode: 51eef...ed9 52
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 Din søster burde ta han med til psykolog. Samme om han vil eller ikke. For han er 12 år, og da skjønner han hvor alvorlig dette er. Det er ikke en rampete 5 åring, som overhodet ikke skjønner konsekvensene. Anonymkode: 4ed8f...64f 22
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Har gutten gitt noen som helst grunn, HVORFOR han fant på å ta de greiene ? Anonymkode: 78f06...e9d 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at først og fremst tar søsteren din seg av sønnen sin og neste gang du ser ham setter du deg ned med han og forklarer nøye hva som kan skje dersom hun ikke tar medisinen. Ikke kjeft men sørg for at han veit hva som. Er konsekvensene av at hun ikke tar medisinen sin. Selv om han er tolv og sikkert burde vite bedre så er greit at han får vite mer om diabetes. Er det noen gang noen som har satt seg ned med barna til søsteren din og fortalt om diabetes? Anonymkode: 68ad7...c79 Han skjønner jo tydeligvis at hu kunne dø da! Av med silkehanskene ass! Anonymkode: 02137...3c0 33
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 Grøss og gru. Dette handler ikke om uvitenhet, dette er pur ondskap. Hadde jeg vært denne guttens mor, ville jeg i første omgang sagt at han skulle betale deg tilbake for taxi, samt legevakt dersom legevaktbesøket kostet noe. Anonymkode: eb5fc...253 23
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 Mor burde ta med ekstra insulin og apparat i backup. Når hun har alvorlig diabetes, er det klart at hun må ha det. Men syns dette egentlig var litt krisemaksimering og hysterisk. Vegen til legevakten er som regel kort for de fleste. Hadde refset 12 åringen og tydeliggjort konsekvensene ved at hun ikke sine medisiner tilgjengelig. Så kan dere andre høner bli så sinte dere bare vil. Men å sende 12 åringen til psykolog har ingenting for seg ved enkelt hendelse. Hvis han er påfallende i sin oppførsel hadde jeg nok ville vurdert det. Ellers så ville jeg tenkt at dette handlet om å forsøke å forstå sykdommen eller hvorfor den er så viktig som den er. Anonymkode: 95bcd...6ea 6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor burde ta med ekstra insulin og apparat i backup. Når hun har alvorlig diabetes, er det klart at hun må ha det. Men syns dette egentlig var litt krisemaksimering og hysterisk. Vegen til legevakten er som regel kort for de fleste. Hadde refset 12 åringen og tydeliggjort konsekvensene ved at hun ikke sine medisiner tilgjengelig. Så kan dere andre høner bli så sinte dere bare vil. Men å sende 12 åringen til psykolog har ingenting for seg ved enkelt hendelse. Hvis han er påfallende i sin oppførsel hadde jeg nok ville vurdert det. Ellers så ville jeg tenkt at dette handlet om å forsøke å forstå sykdommen eller hvorfor den er så viktig som den er. Anonymkode: 95bcd...6ea For de fleste hvem? Det finnes de som bor langt unna - ikke alle bor sentralt. Så det kunne vært dramatisk nok selv om du ikke klarer å se det for deg. Enig at moren burde tatt med ekstra, og det gjør hun sikkert framover. Anonymkode: d839d...90b 29
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 Denne 12-åringen bør utredes for psyokopati. Under alle omstendigheter bør du kutte all kontakt med denne gutten. Hva foreldrene gjør får være opp til de, men jeg vil råde deg til holde deg og din familie langt unna denne gutten. Anonymkode: 5a618...468 27
GammelKaktus Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor burde ta med ekstra insulin og apparat i backup. Når hun har alvorlig diabetes, er det klart at hun må ha det. Men syns dette egentlig var litt krisemaksimering og hysterisk. Vegen til legevakten er som regel kort for de fleste. Hadde refset 12 åringen og tydeliggjort konsekvensene ved at hun ikke sine medisiner tilgjengelig. Så kan dere andre høner bli så sinte dere bare vil. Men å sende 12 åringen til psykolog har ingenting for seg ved enkelt hendelse. Hvis han er påfallende i sin oppførsel hadde jeg nok ville vurdert det. Ellers så ville jeg tenkt at dette handlet om å forsøke å forstå sykdommen eller hvorfor den er så viktig som den er. Anonymkode: 95bcd...6ea Altså gutten står å ler og sier "nå dør hun, nå dør hun"... Det kvalifiserer til en liten tur til psykologen det altså, er jo tydelig at gutten vet hvor galt det kan gå om jenta ikke har medisinen sin. 45
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 Dette er garantert en gutt som kommer til å torturere dyr. Halshugge nabolaget katter blant annet. Hvis han ikke allerede har gjort det. Pass på. Anonymkode: 5a618...468 33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå