Gå til innhold

Hun begynner å bli agressiv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, eg har to Yorkshire terrier, ein jente på 1 år pg ein gut på 3 år. Hun minste går altid til angrep på den eldste når vi skal løfte henne opp i nærheten av den eldste hunden. Hun biter han, bjeffer og det blir til ein skikkeli krangel. Som oftast så slutter denne krangelen når vi setter henne ned på bakken igjen men av og til så bare fortsetter den. Eks, vist eg sittar på sofaen og skal løfte opp hundene så tar eg hun minste først så går hun til angrep og hoppar ned på gulvet igjen og biter den andre hunden. Men vist vi tar den eldste hunden opp før vi tar henne opp så blir det som oftast ingen krangling men av og til blor der. Nokon tips på korleis eg skal få slutt på dette problemet??

Anonymkode: f91e3...44b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å alltid ta den eldste hunden først?

Anonymkode: 6b680...1df

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å behandle hundene som babyer.

Anonymkode: a6ed0...a57

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du løfte dem? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Tvist skrev:

Hvorfor må du løfte dem? 

Ka e poenget me å ha ein hund vist du aldri skal løfte dei??!

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å alltid ta den eldste hunden først?

Det er det vi gjør men vist vi har nokon på besøk som løfter opp den minste først. Nokon tips på korleis vi skal få fikset dette?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vi gjør men vist vi har nokon på besøk som løfter opp den minste først. Nokon tips på korleis vi skal få fikset dette?

La være løfte hundene hele tiden om de misliker det. Løft bare dyrene ved behov om de misliker det så sterkt at de blir aggressive. Du forverrer problemene ved å behandle dyrene dine som verdiløse gjenstander du kan løfte og bruke slik du selv vil. De er dyr med egne ideer om hva de vil og ikke vil

• Liker 2
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring med dette, og det er vanskelig å si noe når jeg ikke ser hva som foregår. Men gjetter at sannsynligvis blir hun uskker når hun blir løftet i nærheten av den andre hunden fordi bevegelsesmulighetene hennes blir hemmet. Hvordan er forholdet mellom dem ellers? Det første dere må gjøre er å slutte med det så det ikke blir verre. Så kan dere kanskje prøve å løfte henne på så god avstand fra den andre hunden at hun føler seg trygg, og så gradvis minske avstanden til den andre hunden mens dere hele tiden passer på at hun ikke reagerer negativt. Jeg hadde også prøvd å gjøre løfting til noe postitivt, f.ex. gitt henne en godbit etter at jeg løftet henne opp (pass på at den andre hunden ikke kommer og skal ha).

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ka e poenget me å ha ein hund vist du aldri skal løfte dei??!

Du får høre med noen som har St. Bernhard eller Grand Danois ;)

Ellers tror jeg, som andre her, at hun føler seg svært ukomfortabel med å bli løftet. Det er tross alt svært unaturlig for hunder og hindrer dem både i å bevege seg og å signalisere til andre hunder gjennom kroppsspråket. Dermed blir de usikre eller til og med føler seg truet og for noen vil angrep da oppleves som det beste forsvar.

Det beste er jo å la være å løfte dem med mindre det er strengt nødvendig og i størst mulig grad ute av syne for den andre hunden.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...