AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Må jeg gi likt beløp til disse to tantebarna? Jeg føler at som fadder burde h*n fått litt ekstra, men redd for at den andre( eller særlig foreldrene til denne konfirmanten ) vil bli sjalu.. har mange tantebarn som konfirmerer seg de neste åra så et veldig høyt beløp kan jeg ikke gi til alle.. Anonymkode: 1e61c...ee9
Antoinette Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Etter holdningene som er her på KG gir du 50 kr. til hver.
ViljaH Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Hva om du gir lik pengesum (tantegave) og slik etablerer standard for det, og så får fadderbarnet faddergave i tillegg (f.eks gullsmykke). 7
Fjaselina Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Det er heilt vanleg å gje meir til den du er fadder for. 3 minutter siden, Antoinette skrev: Etter holdningene som er her på KG gir du 50 kr. til hver. Tullprat. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 2 minutter siden, ViljaH skrev: Hva om du gir lik pengesum (tantegave) og slik etablerer standard for det, og så får fadderbarnet faddergave i tillegg (f.eks gullsmykke). God ide , vet du om man får bytte smykke i penger etterpå hos gullsmeder? Dagen ungdom vil jo helst ha penger.. men kan man levere inn smykket er det jo en super måte å kamuflere et høyt beløp på.. Anonymkode: 1e61c...ee9
Fjaselina Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: God ide , vet du om man får bytte smykke i penger etterpå hos gullsmeder? Dagen ungdom vil jo helst ha penger.. men kan man levere inn smykket er det jo en super måte å kamuflere et høyt beløp på.. Anonymkode: 1e61c...ee9 Dei får nok pengar. Eit smykke frå fadder kan ein ta vare på. Håper inderlig at foreldra er vaksne nok til å nekte bytting til pengar. Å bytte til eit anna smykke er betre. 2
ViljaH Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: God ide , vet du om man får bytte smykke i penger etterpå hos gullsmeder? Dagen ungdom vil jo helst ha penger.. men kan man levere inn smykket er det jo en super måte å kamuflere et høyt beløp på.. Anonymkode: 1e61c...ee9 Hvorfor skal du la henne bytte inn smykket? Å få et minne man kan ha resten av livet er verdifullt, selv om konfirmanten kanskje ikke ser det selv akkurat da. Konfis-penger bør uansett ikke brukes på forbruk som nyeste iPhone eller laptop eller moteklær. Som de kanskje helst vil. Det blir jo skrot innen par-tre år. Men det er vel opp til foreldrene å begrense kanskje. 1
Antoinette Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 6 minutter siden, Fjaselina skrev: Det er heilt vanleg å gje meir til den du er fadder for. Tullprat. Nei nei for her er alle på nav. Ingen har jobb.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Synes du skal gi likt. Anonymkode: cdaed...094 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 6 minutter siden, Antoinette skrev: Nei nei for her er alle på nav. Ingen har jobb. Takk for at du informerte oss om deg. Anonymkode: cdaed...094 1
Antoinette Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du informerte oss om deg. Anonymkode: cdaed...094 Trodde dere AB debattanter tok ref. til denne:
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #12 Skrevet 5. juni 2017 3 minutter siden, Antoinette skrev: Trodde dere AB debattanter tok ref. til denne: Takk igjen, nå vet vi at du ikke jobber og går på NAV, det gjør alle på kg. Anonymkode: cdaed...094
Antoinette Skrevet 5. juni 2017 #13 Skrevet 5. juni 2017 Øh javel, det var nytt for meg men du har vel rett....
chouette Skrevet 5. juni 2017 #14 Skrevet 5. juni 2017 Støtter forslag om likt pengebeløp pluss en gave ekstra til fadderbarn.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #15 Skrevet 5. juni 2017 Hva gjør de andre i familien da? I min familie er det vanlig å gi 1000 til tante-/onkelbarn og 1500 til de man i tillegg er fadder på. Alle har tanter og onkler som faddere, så det blir jo likt til sammen. Anonymkode: 864d2...03f
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juni 2017 #16 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, Antoinette skrev: Nei nei for her er alle på nav. Ingen har jobb. Du viser her tydelig at du ikke har forstått diskusjonen du selv har valgt å delta i. Selvsagt har du rett til dine egne meninger - men INGEN har sagt at fadder eller nær familie skal gi 50 kr i konfirmasjonsgave. Så hvis du ikke greier å forholde deg saklig til diskusjoner du skal delta i er det bedre du lar være å diskutere.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #17 Skrevet 5. juni 2017 Jeg syntes faktisk du skal gi likt til begge. Fadder er et utvannet begrep uten særlig mening for de fleste i dag, og det andre tantebarnet kommer ikke til å forstå hvorfor den andre får mer. Anonymkode: 8c1d8...022 1
GørilB Skrevet 5. juni 2017 #18 Skrevet 5. juni 2017 Jeg og mannen er tante, onkel og fadder til hvert vårt søsken, i en flokk på fire. Vi gir samme beløp til alle barna, selv om vi ikke er fadder på alle. 1
Fleur Delacour Skrevet 5. juni 2017 #19 Skrevet 5. juni 2017 (endret) Jeg ga likt til mine nieser/nevøer selv om jeg var fadder til noen av dem. Har ikke gjort forskjell på gaver i oppveksten heller. Endret 5. juni 2017 av Sukrin 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #20 Skrevet 5. juni 2017 Jeg er fadder til alle mine tantebarn, så sånn slett slipper jeg dette dilemmaet. Men da spørsmålet om å være fadder kom, så sa jeg ja til alle. Rett og slett fordi jeg først og fremst er tante til dem - og det vil jeg alltid være. Hvis jeg ikke hadde vært fadder til en eller flere, så hadde jeg uansett vært tante, og det er viktigst for meg. Så med det i bakhodet ville jeg gitt likt til alle uansett om jeg var fadder eller ikke. Anonymkode: 9e5f2...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå