Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helst unngå å ødelegge madrassen hvis vi kan det. Vurderer derfor et tisselaken på min side nå som termin nærmer seg, selv om de færreste fødsler starter med spontan vannavgang.

Er det noen som har erfaring med dette? 

Tenker også at det kan være greit å beholde litt når man kommer hjem dersom man har store blødninger, for å unngå at det går rett i madrassen ved uhell? Det er forsåvidt verre med blid enn med vannavgang.. Og med melkelekkasjer osv.

Kommer også til å ha et håndkle liggende i bilen og ved sofaen, i tilfelle plutselig behov.

Har dere andre tatt noen sånne hensyn?

Anonymkode: c2c7e...508

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jep, tisselaken til sengen og håndkle og svarte søppelsekker til bilen på vei til sykehus :) 

Anonymkode: ecfe0...002

• Liker 1
Skrevet

Har inntrykk fra termingruppene på face at det er mange som tar slike hensyn. Jeg har kjøpt både madraasbeskytelse og kladder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk fått vannavgang i senga i min første graviditet, våknet kl 3 på natta fordi jeg merket at vannet gikk. Har ikke ødelagt senga, løftet hoftene og knipet sammen til mannen hentet håndkle. Så løp jeg på badet, gikk fint. Heller ikke blødninger etter vært noe problem.. Men vi fikk en baby som gulpet så sinnsykt mye, og gjerne i senga vår rett etter å ha spist, og etter å ha vasket overmadrasstrekk et par ganger, kjøpte jeg faktisk beskyttelseslaken til hele vår seng, størrelse 180x200. Kjøpte på ikea, de er ikke så dyre, og funker som bare det. Helt fint å sove på også, ikke klam selv om nå på sommeren. :) Så anbefales.

Anonymkode: 0bd2f...513

• Liker 1
Skrevet

Sover på slike nå som det er under en uke igjen til termin. Sitter også på en sånn med et håndkle i bilen. 

Forrige fødsel startet med at vannet gikk midt på natta fem dager før termin, brukte heldigvis sånne beskyttere da også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg blir gravid igjen skal jeg ha tisselaken på. Her gikk vannet på natta og det kom i store plask før jeg rakk å komme meg ut av senga. Heldigvis er fostervann relativt "rent" vann og luktfritt, men det er jo.. fostervann :fnise: Lurt å ta høyde for blødninger også ja, her ga det verste seg i løpet av barseldagene på sykehus (2-3 dager), men man vet aldri. Ha kladder eller håndkle under ved amming, ble veldig mye søl i starten her i alle fall, rant fra det andre brystet i strie flommer 

Anonymkode: 98200...da0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...